Prijzen in de webshop niet goed aanpasbaar

JoanMlJoanMl Member, Beta tester Berichten: 125 ✭

Ik wilde vanavond de prijs van een artikel aanpassen. Er staan nu ineens punten (ipv komma's), dus 9.5 ipv 9,50.

Vervolgens wordt het bedrag afgerond. En kan ik dus geen prijs meer invoeren van bijv € 16,95. Dit wordt dan 16.0.

Wie herkent dat en wat kan ik er aan doen?

Joan

9 reacties

• DriesDries Member Berichten: 9

Punt gebruiken ipv komma (18.95 ipv 18,95), dan slaagt het wel gewoon correct op. Blijkbaar een stilzwijgende wijziging geweest enkele dagen geleden.

• KrijneneSolutionsKrijneneSolutions Member Berichten: 53

Ja irritante wijziging. Komma op numeriek gedeelte keyboard gaat wel goed.

• JoanMlJoanMl Member, Beta tester Berichten: 125 ✭

Dank jullie wel. Ik ga het eens zo proberen aan te passen.

• MaartjeMaartje Administrator, Moderator, Lightspeed Staff Berichten: 269 moderator

Goedemorgen allen!

Er is binnen Lightspeed geen wijziging geweest om komma's naar punten te veranderen. In Europa is de standaard komma's en dat houden we uiteraard zo. Elke backoffice die ik bezoek, zie ik gewoon komma's staan en kan ik komma-gescheiden bedragen intypen.

Ik vraag me af welke browser(s) jullie gebruiken en of jullie dezelfde resultaten hebben bij het gebruik van een andere browser?

Lightspeed
    Maartje Tindemans
    Lightspeed Support Omnichannel
    Lightspeed HQ
  • PetraKPetraK Member Berichten: 4

Wij hebben hier ook problemen mee. Onze thema is Access.

We gebruiken over het algemeen Firefox. Het valt mij nu op dat als ik Firefox gebruik ik een . moet plaatsen en gebruik ik Chrome dan kan ik gewoon de , gebruiken. Maar open ik producten dan staan er in Firefox en Chrome gewoon komma`s.

• KrijneneSolutionsKrijneneSolutions Member Berichten: 53

@maartje Firefox. Gebruik je de komma uit het "lettergedeelte" dan gaat het niet goed. Was eerst niet zo. De komma in numeriek gedeelte gaat wel goed.

Bij invoer verschijnt er en punt, na opslaan is het een komma geworden!

• MaartjeMaartje Administrator, Moderator, Lightspeed Staff Berichten: 269 moderator

Dank voor de toelichting, ik zie het in Firefox ook gebeuren inderdaad. De laatste release van Firefox was al op 10 maart, dus ik zal intern checken of iets op dit veld van invloed kan zijn geweest. Afhankelijk van de taalinstellingen van de computer, wordt de punt bij de cijfers als een komma of een punt getypt.

Wat ik voor nu met zekerheid kan zeggen is dat in Chrome alle velden met een komma worden ingevuld, dus voor het wijzigen van prijzen kan (tijdelijk) Chrome worden gebruikt.

Lightspeed
    Maartje Tindemans
    Lightspeed HQ

Ik heb geen verdere info hierover kunnen verkrijgen, ik ga een ticket aanmaken voor degenen die dit ervaren in Firefox. Voor nu kunnen punten worden gebruikt of een andere browser.

Lightspeed
    Maartje Tindemans
    Lightspeed HQ
  • JoanMlJoanMl Member, Beta tester Berichten: 125 ✭

Ja, je kunt punten gebruiken, maar dan alleen op het numerieke deel bij mij. Anders worden de prijzen naar beneden afgerond op een geheel getal.

Log In of Registreer om te reageren.