Wensenlijstje backoffice.

kielenkielen Berichten: 90 Member ✭
Hiermee wil ik een mogelijkheid creëren om wensen aan lightspeed te uiten die betrekking hebben op orders en facturen.
Graag alleen nieuwe wensen posten en geen discussies. Dat houdt het wel zo overzichtelijk. Met een like kan je een wens ondersteunen.
Kees Kielen

www.manivivendi.nl
<1

49 reacties

• Judith SchoenJudith Schoen Berichten: 12 Member
    Mogelijkheid tot variabele BTW-tarieven op verzendkosten en betaalkosten (ivm het betalen van buitenlandse BTW).
    Mogelijkheid bepaalde velden in de checkout te verplichten voor bepaalde landen. Wij moeten bijv. het BSN van onze Italiaanse klanten opvragen, maar kunnen dat veld niet verplicht maken, omdat we dit aan Nederlandse klanten absoluut niet mogen vragen.
    Bij een meertalige winkel krijgt een nieuw product automatisch de Nederlandse titel als URL. Dat werkt natuurlijk niet goed voor SEO. Zou fijn zijn als dat weer op de oude manier gaat, of dat er op een andere manier een logische URL wordt gecreëerd.
  • JaapJaap Berichten: 77 Member ✭
    1. De mogelijkheid om een aanbetaling te verwerken in een order
    2. Het automatisch controleren van de geldigheid van een buitenlands BTW nummer
    3. De mogelijkheid om een custom ordernummer te gebruiken bij een handmatig aangemaakte bestelling
    www.sativus.com
    "Saffron and more"
  • KrijneneSolutionsKrijneneSolutions Berichten: 38 Member
    1. Mogelijkheid om betalingsprovider alleen in Back-office beschikbaar te maken. Bijvoorbeeld betalen op rekening. Nu moet dat steeds handmatig aan/uit gezet worden bij offerte en bij order!
    2. Mogelijkheid om wel de orderbevestiging te sturen zonder factuur bij handmatig verwerkte bestellingen. Dit zijn vnl B2B order met inkooporders via de email. In V1 kon je dit kiezen. Nu is allen met/zonder bericht mogelijk. NB: plaatst men order via webshop dan krijgen ze bij ons direct een factuur. Dat willen we zo houden.
    Mogelijkheid meer dan 25 imports per dag te kunnen draaien... We hebben niet voor niets een XL account ;-)
  • DekbeddenvoordeelDekbeddenvoordeel Berichten: 6 Member
    Mogelijkheid om zelf in de backoffice een order aan te maken naar een land welke niet vanuit de webshop wordt geaccepteerd. Op aanvraag verzenden wij naar andere landen als Nederland en België, nu moet dat andere land eerst worden geactiveerd. Zou dat niet omzeilt kunnen worden bij een order maken in Backoffice?
    www.dekbeddenvoordeel.nl
  • Henny DietrichHenny Dietrich Berichten: 3 Member
    Bij handmatig sorteren de nieuwste producten vooraan kunnen blijven zetten, nu komen deze onderaan bijv. de laatste pagina!

Het zou leuk zijn als de 2e afbeelding bij een mouse-over zichtbaar wordt.
  • JohanJJohanJ Berichten: 152 Member 
    Inderdaad nieuwste producten bovenaan ipv onderaan bij handmatig sorteren.
  • YibYib Berichten: 42 Member
    maart 2018 aangepast
    Order time-line klikbaar maken met aanhangende automatische mail. Zo weet je welke automatische mails zijn verstuurd.

Of misschien de status iets duidelijker maken met meer informatie?

Zie voorbeeld foto hier onder,

Eerste "Verzendnotificatie is verstuurd" = pakket is verstuurd maar nog geen TTC

Bij tweede "Verzendnotificatie is verstuurd" = TTC verstuurd.

Wij dachten eerst dat bij de eerste "Verzendnotificatie is verstuurd" status voldoende moeten zijn, je wilt nou jouw klanten niet vol spammen met automatische mails.

Wij werken met Myparcel en Mijnpakketverzenden
    Bij Myparcel gaat dat volgens mij automatisch, maar bij Mijnpakketverzenden loopt de app nog beetje achter.

Mogelijkheid om zelf in de backoffice een order aan te maken naar een land welke niet vanuit de webshop wordt geaccepteerd. Op aanvraag verzenden wij naar andere landen als Nederland en België, nu moet dat andere land eerst worden geactiveerd. Zou dat niet omzeilt kunnen worden bij een order maken in Backoffice?

Dekbeddenvoordeel, dit is met de nieuwe geo-blocking wetgeving van de EU niet meer toegestaan. Je mag geen klanten meer weigeren op basis van hun locatie. Misschien goed om even naar te kijken :-)
  • FOOFOO Berichten: 558 Member 

Dekbeddenvoordeel, dit is met de nieuwe geo-blocking wetgeving van de EU niet meer toegestaan. Je mag geen klanten meer weigeren op basis van hun locatie. Misschien goed om even naar te kijken :-)
    In dat geval gewoon de verzendkosten naar die landen flink omhoog gooien. Ik heb er geen behoefte aan om bestellingen uit alle uithoeken van de EU te krijgen. Bij retouren of garantie ben je dan belachelijk veel verzendkosten kwijt.

Overigens gaat deze wetgeving pas eind november dit jaar in. Dus voorlopig blijven wij veel landen blocken.... :p
    John | Fietsonderdelen Outlet
    De meeste Fietsonderdelen voor de laagste Prijzen
  • kielenkielen Berichten: 90 Member ✭
    Ik zou het fijn vinden als ik bij de E-mail notificaties niet alleen de inhoud maar ook het "onderwerp veld" met dynamische informatie zou kunnen verreiken.
    Als voorbeeld zou ik graag het bestelnummer in het "onderwerp" van de bestelbevestiging willen opnemen.
    Bij telefonisch contact met de klant vindt de klant het bestelnummer sneller. Ik gebruik de bestelbevestiging vaak voor een reply. Nu moet ik lang zoeken om uit te vinden welke mail (=bestelbevestiging ik moet replyen. 
    Kees Kielen

www.manivivendi.nl
    Wanneer je in de backoffice op de order pagina de klant wilt "inlichten" zou het wel erg fijn zijn als daarin ook een link kunt gebruiken. 
    Kees Kielen

www.manivivendi.nl
    De BTW op verzendkosten goed regelen. Ik verzend heel veel 6% btw producten. Dan hoeft er maar 6% btw op de verzendkosten. Nu is dat standaard 21% Dat is via een work-around wel gedeeltelijk op te lossen, maar gaat wel ten kosten van het aantal verzendopties. De postNL app kan je alleen voor 21% of 6% gebruiken niet voor beide.
    Kees Kielen

www.manivivendi.nl
  • NynkeNynke Berichten: 372 Administrator, Lightspeed Staff moderator
    Hi @kielen. Bedankt voor je feedback! Volgens mij kunnen die eerste twee dingen al:

Ordernummer in de titel van je email:

Link in de Klant inlichten mail:

Voor de btw op verzendkosten zag ik dat er eerder al een ticket bij ons is aangemaakt :)
    eCom support nummer: +31 20 808 63 58
    Klik hier om een terugbelverzoek in te dienen.
    Voor algemene vragen en informatie, ga naar het helpcentrum
    @Nynke, dank voor je snelle reactie.

1)
    Het rechtstreeks plaatsen van van de dynamische info lukt niet, maar n.a.v. je reactie blijkt het wel te lukken om de code gewoon met de hand in te typen.  
    2)
    Je kan de link wel intypen, maar ik heb klachten gehad dat bij de klant de link gewoon als tekst aankomt en niet als link. Dus een echt link knop zou wel fijn zijn.
    3)
    Klopt, ik heb voor de BTW op verzendkosten ook een ticket aangemaakt. Het kost me zoveel moeite en geld dat ik het hier heb geplaatst in de hoop op meer bedrijven die dit graag willen, en dat het zodoende wat hoger op de agenda komt. Ik had gehoopt dat na het afsluiten van V1 deze, op het oude forum breed gedragen, wens snel ingevuld zou gaan worden. Maar zoals @Paula al aangaf met het aantal bezoekers hier zal dat niet hard opschieten.
    Kees Kielen

www.manivivendi.nl
  • SharleneSharlene Berichten: 126 Moderator, Lightspeed Staff moderator
    Hi @kielen, wat betreft de link in het klant inlichten gedeelte. Dit is heel erg afhankelijk van de E-mailclient die de klant gebruikt. Zo komt de link wel klikbaar tevoorschijn in Gmail, maar wanneer ik in Hotmail test is dit inderdaad platte tekst. Dit is voor ons helaas niet zo gemakkelijk te beïnvloeden omdat het te maken heeft met de veiligheidsvoorschriften van de E-mailclient.

Wellicht is het een idee om wanneer een link geplaatst wordt, een tekst bij te voegen zoals: 'Wanneer je niet op deze link kunt klikken, kopieer en plak deze dan in de adresbalk van je browser' (wat je wellicht zelf ook eens voorbij hebt zien komen in een automatische e-mail :smile: ). 

@nynke,
    De tekst van het bericht aan de klant is op geen enkele manier op te maken. Op zich niet zo'n ramp maar de (ketting)schakelknop mee je een echte link kunt invoeren is wel erg makkelijk. Die wordt namelijk door alle mailprogramma's goed gelezen. Nu moet ik klanten informeren via de gewone mail, wat het niet overzichtelijker maakt. Mag dit ook op de wensenlijst?
    Kees Kielen

www.manivivendi.nl
  • Di-Jo HeemskerkDi-Jo Heemskerk Berichten: 62 Member ✭
    je kan gewoon simpele html gebruiken waardoor het altijd een link is
    BestBuyHoesjes.nl - Bescherm je telefoon in stijl
  • iedereen_looptiedereen_loopt Berichten: 16 Member
    Interne linkbuilding

Een functie waarbij je automatisch interne links legt om zo de interne linkbuilding van je website te verbeteren. Zo verwijzen wij in de content van een product regelmatig naar een categorie of een ander product of ... Daarbij moet er dan steeds handmatig een link worden aangemaakt. Voor sommige producten is dit ontzettend veel werk.

We hebben in het verleden met een platform gewerkt waar je een functie had dat je dit kon instellen.

bv je stelde in dat wanneer je het woordje 'linkbuiling' gebruikte in content dit automatisch linkt naar www.mijnwebshop.com/linkbuilding
    En zo kon je dit instellen voor zoveel woorden als je zelf wou.
Log In of Registreer om te reageren.