Chat toevoegen aan webshop

dimdim Member Berichten: 8

Hallo allemaal,

ik wil een contactfunctie toevoegen aan de site. Facebook Messenger en WhatsApp Business zijn dat de meest voorkomende. Dat kan via bijvoorbeeld de POWr-app. Maar dat implementeren in de Theme editor vind ik nogal een 'dingetje' zijn er andere suggesties?

17 reacties

• JipJip Member Berichten: 41

Heb je al bij de apps gekeken?

• dimdim Member Berichten: 8

Ja, maar daar heb je bijvoorbeeld PowR . Om de chatbubbel op elke pagina te krijgen moet je hem aan je thema toevoegen via de Thema Editor... vind ik nogal wat omdat je dan de CSS in moet. En welke snippet moet je dan precies hebben...

• RuudRuud Member Berichten: 63

@dim Er zijn aardig wat verschillende contact apps die je zou kunnen gebruiken. Ik denk dat je voor jezelf goed in kaart moet brengen waar je naar op zoek bent.

Wij zijn begonnen met een chat app: tawk.to wat overigens een prima app is voor chat. Echter kwamen we erachter dat het erg onhandig is als je allemaal losse contact kanalen hebt ( een mailbox voor support, chat app, losse telefoonverbinding en een crm programma). Daarom ben ik eind vorig jaar op zoek gegaan naar een completere oplossing.

Ik heb gekeken naar Zendesk, Freshdesk , Trengo en nog een aantal andere oplossingen. Uiteindelijk zijn we terecht gekomen bij Belco.io

Wat een verademing is dat zeg. Alle klantcontact komt binnen in Belco en ook lightspeed is goed geïntegreerd in Belco. Je kunt direct de orders openen vanuit de klantvraag.

Wat ook enorm fijn is, is dat de medewerkers van Belco ook super behulpzaam zijn en altijd snel en correct reageren.

He @Ruud dank je wel!. Ik ga er eens naar kijken.

@Ruud Ziet er inderdaad heel goed uit! Voor mijn project nog iets te vroeg omdat we net een week live zijn en mijn investeringen even op een ander vlak liggen.

Dat gezegd hebbende is een helpdesk die makkelijk te bereiken en te gebruiken is van vitaal belang.

@dim Wellicht dat Trengo dan een optie voor je is op dit moment. Op zich is het ook een mooie tool die ze hebben. Voor ons werkte het alleen niet helemaal zoals we wilden en kreeg ik van de klantenservice geen goede oplossing geboden vandaar dat ik toen verder ben gaan zoeken.

Mocht je op zoek zijn naar een gratis tool voor chat dan zou ik tawk.to zeker kunnen aanbevelen.

• JROJRO Member Berichten: 26
    20 april aangepast

dubbel

Chat als chat bedoelt gebruiken wij Tawk.to voor. Stukje script erin en klaar. Werkt goed, gratis zelfs.

Hieronder de admin van een site.

Op een mobiel een klein icoontje. Chat is te openen door meerdere groepsleden, op desktop en mobiel.

20 april aangepast

dubbel

En later zag ik dit onderin staan; waarom dat dan?

20 april aangepast

dubbel

• MarkMark Member Berichten: 100 ✭
    20 april aangepast

Als het alleen gaat om chat (en eventueel ticket-systeem) is Tawk een goede, gratis optie. De app via Lightspeed is niet nodig. Gewoon stukje Javascript toevoegen en je hebt de integratie gratis lopen.

Edit: ik zal ook eens kijken bij Trengo en Belco.io. Bedankt voor de tip @Ruud

@Mark Mijn advies is om eerst Belco te proberen. Belco heeft ten opzichte van Trengo een veel betere integratie met Lightspeed.

Bij Belco is de klantenservice ook echt top. Tevens staan ze open voor feedback en ontwikkelen ze de tool ook verder door.

@JRO Waar voeg je het stukje Javascript toe? In de CSS van het Theme?

Staat nu hier:

Ach natuurlijk! Dank je wel

Overigens als iemand belco wil gaan testen dan kun je je aanmelden via mijn referral link: https://app.belco.io/r/FgLLcoAd86AHzfXpk

Log In of Registreer om te reageren.