Locaties in magazijn weergeven in Lightspeed

CelticWebMerchantCelticWebMerchant Member Berichten: 228 ✭

Goedemorgen,

de locaties in ons magazijn hebben allemaal hun eigen code om het orderpicken gemakkelijker te maken. Deze staan op dit moment in de EAN, die op de pakbon wordt weergegeven. Maar dat betekent dat we niet met barcodes kunnen werken en dat is dus niet ideaal. Ook de velden artikelcode en SKU gebruiken we.

Hoe hebben jullie locatie-informatie in jullie webwinkel verwerkt?

Alvast bedankt!

5 reacties

• JoriJori Member Berichten: 175 ✭
    4 mei aangepast

Deze vraag heb je eerder gesteld :)

Dit wist ik omdat wij met hetzelfde probleem zitten. Ik vind het teveel van het goede om over te stappen naar een Warehouse programma omdat verder alles in Lightspeed redelijk geautomatiseerd is.

Idee is om het bij een HS code te zetten. Ik weet echter niet of dat ergens in een feed wordt meegenomen, dat wilde ik namelijk ook gaan vragen hier :)

Andere opties is het in je SKU verwerken maar dat is niet heel erg handig. Kom je trouwens niet in de knoop als jet het in je EAN verwerkt met bijvoorbeeld Google Shopping? Deze mist dan de juiste GTIN.

Laatste redmiddel is dus naar een warehouse systeem over te stappen. WELPP kost bijvoorbeeld 99 euro per maand en 4,95 koppelingskosten. Probleem daarvan is dat zij tot december veel updates uitbrachten maar vanaf toen ligt het helemaal stil. Ik ben daar een beetje allergisch voor haha.

• CelticWebMerchantCelticWebMerchant Member Berichten: 228 ✭

@Jori

nou ... Het speelt dus nog steeds! :)

Ik heb net met Lightspeed aan de lijn gehangen.

• Je kan de locatie-informatie in de artikelcode plakken en met een scheidingsteken (* oid) werken, en je kan met wat maatwerk dan alleen de locatie aangeven. Dit is voor ons niet handig, omdat we de artikelcode ook gebruiken voor artikelcodes van leveranciers.
    • Data_1 e.d. werkt nog steeds niet.
    • HS-code zijn we nu aan het testen; dit lijkt op een bepaalde manier geformatteerd te zijn waardoor sommige van onze locaties wel worden gepakt en andere niet. Hier komen ze op terug.

Er is een ticket lopend voor een ontwikkeling van een apart veld van locatiecodes, hier ben ik nu aan toegevoegd en ik heb aangegeven dat dit voor jou ook aantrekkelijk is.

Mbt een WMS - we laten er eentje bouwen in excel, naar onze eigen vereisten, dus WELP gaan we voorlopig niet aan 😊

• CelticWebMerchantCelticWebMerchant Member Berichten: 228 ✭

@Jori overigens werken we niet met Google shopping, dus lopen niet tegen dat probleem aan :)

• JoriJori Member Berichten: 175 ✭

@CelticWebMerchant

Artikelcode is voor ons ook geen optie en wij lopen ook tegen rariteiten aan van de HS-code. Het maakt niet uit of wij bijvoorbeeld 1-1-1-A of 1.1.1.a doen, de ene doet het wel, de andere dan weer niet.

Wij kunnen niet meer werken zonder locaties en wij moeten helaas wel een WMS pakket gaan nemen. Het is gewoon zo jammer. Het is zelfs een basis functionaliteit bij een CCVshop webwinkel.

Wellicht kan ik het laten bouwen door Lightspeed maar daar zijn ze niet zo happig op geloof ik.

• Di-Jo HeemskerkDi-Jo Heemskerk Member Berichten: 78 ✭

je kan de template van de factuur wel aanpassen die zou je dan ook als pakbon kunnen gebruiken

BestBuyHoesjes.nl - Bescherm je telefoon in stijl
Log In of Registreer om te reageren.