Vreemde Google Ads resultaten vanaf 27 april

JohanJJohanJ Member Berichten: 230 
mei 2020 aangepast in Feedback en ervaringen

In onderstaande grafiek zie ik in de Google Ads (Shopping) resultaten opeens een vreemde trend vanaf 27 april. Dit is het punt waar in onderstaande grafiek de blauwe en rode lijn elkaar voor het laatst raken. We hebben dus opeens stijgende bezoekersaantallen maar lagere conversie per euro die we uitgeven. In een andere grafiek zie ik dat de waarde per bestelling juist omhoog gaat.

Volgens ons marketingbureau hebben zij rond die datum geen wijzigingen aangebracht die dit zouden verklaren, ook wijzelf hebben niets veranderd. Mogelijkheden die overblijven:

• er is iets bij Google Ads veranderd
  • er is iets bij Lightspeed veranderd
  • moederdag zou op één of andere manier invloed kunnen hebben
  • ons marketingbureau ziet iets over het hoofd

Zien jullie vergelijkbare resultaten in jullie Google Ads? Dan zou het aan Google, Lightspeed of moederdag kunnen liggen. Zoniet, heeft ons marketingbureau toch iets onwenselijks gedaan.

7 reacties

• PaulaPaula Member, Beta tester Berichten: 1,241 

up!

www.devrolijkeengel.nl
    "voor Hemelse geschenken met een vleugje Mysterie"
  • JoriJori Member Berichten: 248 ✭

Hier zien we niks geks afgezien dan Amazon rond die datum is gestart met hun Ads. Dit kost ons zo een beetje 50% handel 😪

• FOOFOO Member Berichten: 859 

Hier niets vreemds te zien. 27 april staat de arceerstreep.

John | Fietsonderdelen Outlet
    De meeste Fietsonderdelen voor de laagste Prijzen
  • FietsencityFietsencity Member Berichten: 16
    mei 2020 aangepast

Hallo Johan,

Ik zie niets veranderen rond 27 april. Misschien is er een tracking probleem.

Ik doe al mij Google Shopping Campagne zelf, zodat ik er controle over heb. Als een marketing kantoor het doet moet je veel vertrouwen in ze hebben dat ze het goed doen en altijd de waarheid vertellen.

Normaal aan het eind van de maand zal de conversies omhoog moeten gaan, omdat mensen betaald krijgen.

Misschien is de bid strategie of budgets aangepast. Zonder de account te zien is het moeilijk te zeggen wat het probleem is.

Ik hoop dat de verkopen weer snel omhoog gaan.

Menno

• JohanJJohanJ Member Berichten: 230 

Bedankt voor de input.

Tot voor kort hebben we de marketing ook altijd zelf gedaan maar het is goed om af en toe iets nieuws te proberen.

We wachten af hoe het zich gaat ontwikkelen.

• FOOFOO Member Berichten: 859 

Ik heb het ook een half jaar lang uitbesteed gehad. Uiteindelijk toch weer in eigen beheer genomen, omdat de resultaten vergelijkbaar bleven, terwijl het wel flinke kosten met zich meebracht.

John | Fietsonderdelen Outlet
    De meeste Fietsonderdelen voor de laagste Prijzen
  • raymondheibrinkraymondheibrink Member Berichten: 23

Klikken omhoog.. rendement omlaag. Kan het zijn dan je kliks krijgt op niet relevante zoekwoorden? Deze vind je onder zoekwoorden --> Zoektermen

Ik help webshops met het verbeteren van hun online marketing zoals de vindbaarheid optimaliseren, strategie en online adverteren.

Log In of Registreer om te reageren.