Samenwerkingsplatform voor grotere Lightspeed-webshops

Judith SchoenJudith Schoen Member Berichten: 12
Goedemorgen,

We merken dat wij, naarmate we groeien, tegen steeds meer schaalbaarheidsproblemen aanlopen. Er worden andere (en meer) apps gebruikt, er wordt anders gewerkt met voorraden, meer internationalisatie et cetera.

Het lijkt ons interessant om met andere grotere Lightspeed-webshops (€ 800.000 + omzet per jaar) op een regelmatige basis te sparren over dit soort uitdagingen. Bijvoorbeeld op een forum, of een regelmatige bijeenkomst.

Is hier interesse voor?

Groet,

Judith
www.celticwebmerchant.com

3 reacties

• NynkeNynke Administrator, Lightspeed Staff Berichten: 372 moderator
    Hi @Judith Schoen. Leuk idee! Als er genoeg animo voor is kan ik wellicht wat voor je betekenen. Ik kan hier eventueel een apart bord of sectie op het forum voor inrichten :). Als je zelf ideeën hebt hoor ik ze ook graag!
    eCom support nummer: +31 20 808 63 58
    Klik hier om een terugbelverzoek in te dienen.
    Voor algemene vragen en informatie, ga naar het helpcentrum
  • MNTMNT Member Berichten: 81 ✭
    Persoonlijk heb ik een hekel aan dit soort "groepjes". Waarom is de kennis van een webshop met 700.000, 70.000 of 7.000 euro omzet minder? Ik heb de meest interessante oplossingen en ideeën gehoord van mensen die gewoon bij een baas werken en een leuke webshop ernaast hebben.

Overigens is elke webshop anders. Er was hier laatst iemand met trappen en steigers geloof ik? Die wekte niet de indruk dat er dagelijks een volle vrachtwagen de deur uit ging, ik vind zijn oplossing voor het probleem veel interessanter dan de oplossing van Wehkamp (die ook trappen en steigers verkoopt).

Ik snap best dat er webshops met een hoge omzet zijn die tegen bepaalde dingen aanlopen, maar ik denk dat je de plank mis slaat als je daar een apart elite groepje voor gaat maken, ik meld me in elk geval niet aan.

Overigens zegt omzet niet zo veel (of eigenlijk niks) over de "problemen" met voorraad of apps.
  • FOOFOO Member Berichten: 655 
    Ben het wel met @MNT eens eigenlijk.

Tot een paar jaar terug runde ik met een compagnon een webshop welke ruim voldeed aan de +8ton norm die hier wordt genoemd. Nu ik helemaal voor mezelf ben begonnen, draai ik aanzienlijk minder omzet. Maar wel veel betere marges en een conversie die 2x zo hoog ligt.

Met het platform dat we destijds gebruikten, kon ik nu na iets meer dan een jaar al niet meer goed uit de voeten. Puur omdat ik de webshop nu compleet anders run en inricht. Ik wil met zo min mogelijk werk zoveel mogelijk marge draaien (in plaats van dom omzet stampen met lage marges). Daar horen slimme oplossingen / apps bij, die echter net zo goed door grotere webshops gebruikt kunnen worden.
    John | Fietsonderdelen Outlet
    De meeste Fietsonderdelen voor de laagste Prijzen
Log In of Registreer om te reageren.