Prijs product beinvloeden op basis van cijfer tekst input

raymondhvhraymondhvh Member Berichten: 5

Hallo.

Ik heb een oplossing nodig waar ik een product prijs kan aanpassen op basis van afmetingen in CM die vrij in te voeren zijn.

Ik heb alleen nog geen goede oplossing kunnen vinden voor het berekenen van de prijs door middel van text inputs.

Een text input als custom field mist de product.custom.{{ custom.id }}.values. array.

Hierdoor kan ik geen waarde zetten bijvoorbeeld prijs * input field = nieuwe prijs.

Mijn tweede vraag is. Is het sowieso mogelijk om de prijs van een product te overschrijven of de korting / meerprijs aan te passen?

Ik heb zelf de prijs nog niet kunnen beïnvloeden bij het product toevoegen aan de cart.

Ik zou eventueel de prijs via AJAX op een backend kunnen berekenen. Maar dit heeft geen zin als deze op de voorkant niet overschreven kan worden.

Ik hoor graag wat er mogelijk is.

Antwoorden

• FOOFOO Member Berichten: 763 

Misschien dat ik te simpel denk, maar je kunt toch gewoon gebruik maken van de stukprijs per eenheid? Wanneer je als eenheid cm's gebruikt, kan de klant het aantal cm's invoeren en wordt de juiste prijs berekend.

John | Fietsonderdelen Outlet
    De meeste Fietsonderdelen voor de laagste Prijzen
  • raymondhvhraymondhvh Member Berichten: 5

Hallo.

Bedankt voor je reactie.

Als ik de eenheid verander naar centimeter en de prijs / formaat verwijder of op 0 zet. Krijg ik in principe op de product pagina een product wat 0 euro kost en er staat dan in het grijs onder stukprijs : ... / Centimeter. Maar dit is niet in te voeren. en ik zou het ook moeten in voeren met een breedte/hoogte dus in meerdere velden.

• Di-Jo HeemskerkDi-Jo Heemskerk Member Berichten: 78 ✭

op je 2e vraag: volgens mij niet als je de headers volgt dan zie ik niet dat het bedrag meegenomen word. en dus word deze bij het product zelf weggehaald.

volgens mij kan je enkel ongeveer zoeiets voor me kaar krijgen met de extra velden optie. je kan deze verplicht laten kiezen en per optie een prijs instellen.

maar of dat per cm handig is betwijfel ik

BestBuyHoesjes.nl - Bescherm je telefoon in stijl
  • raymondhvhraymondhvh Member Berichten: 5

Hey. @Dave0701

Nee dit is niet wat ik bedoel. het moet zelf in te voeren zijn door de klant. met een minimaal en maximale waarde en dan via een berekening een prijs maken. Ik denk dat ik toch allemaal varianten in 1 grote dropdown lijst moet gaan maken,

• Dave0701Dave0701 Member Berichten: 147 ✭

@raymondhvh klant kan toch opgeven hoeveel die wil. Toevallig gaat bij ons dat artikel per 10cm maar je kan er ook voor kiezen natuurlijk per 1cm.

Bij ons hebben ze toevallig de keuze uit 195 breedte of 170

Bij aantal kan de klant gewoon intikken of de pijltjes gebruiken(tenminste bij ons thema)

Bij je artikel code en prijs etc kan je onderin minimaal en maximaal instellen

Dan heb je denk ik toch wat je zou willen. Anders begrijp ik het denk ik verkeerd

Log In of Registreer om te reageren.