Wat betekent de optie winkelwagen geforceerd?

PaulaPaula Member, Beta tester Berichten: 1,086 

Hoi allen,

onze webshop is een paar weken dicht ivm een verhuizing van de voorraad. Nu wil ik de verzendmethoden allemaal opnieuw instellen (we hebben het afgelopen jaar handmatige verzendmethoden gebruikt maar we stappen nu weer over naar de PostNL module) maar dat is lastig controleren met het winkelmandje uit. Ik kan geen 5 minuten het mandje aanzetten of ik zie dat er gelijk artikelen in gegooid worden 😆 Normaal gesproken leuk natuurlijk, maar niet als je eigenlijk gesloten bent en geen bestellingen binnen wil krijgen 😋

Maar nu zag ik bij de instellingen bij winkelmandje naast ingeschakeld en uitgeschakeld ook "geforceerd" staan. Weet iemand wat dat inhoudt? Als ik hem op geforceerd zet dan kan ik zelf gewoon artikelen in mijn mandje plaatsen en afrekenen (voor zover ik snel gezien heb) Maar wat is er anders dan met ingeschakeld?

En heeft iemand nog een idee hoe ik kan checken of de verzendmethoden allemaal goed ingesteld staan zonder de webshop "open" te zetten (winkelmandje ingeschakeld)? Is daar een workaround voor? Ik hoopte een beetje dat de optie winkelmandje - geforceerd daar voor zou zijn, maar ik weet niet precies wat die optie anders is dan winkelwagen ingeschakeld. Mocht iemand weten wat die optie precies inhoudt dan hoor ik het graag.

Alvast bedankt!

Groetjes, Paula

De Vrolijke Engel

www.devrolijkeengel.nl
"voor Hemelse geschenken met een vleugje Mysterie"

10 reacties

• JoriJori Member Berichten: 167 ✭

Niet dat ik kan helpen maar was even benieuwd of je naar een andere fulfilment partner gaat of dat je zelf weer gaat verzenden.

• PaulaPaula Member, Beta tester Berichten: 1,086 

@Jori we gaan het weer zelf doen 😍

En wat betreft de optie winkelwagen geforceerd: degene van LS die me verder hielp was deze optie zelf ook nog niet eerder tegengekomen dus ze moest het zelf ook even uitzoeken, maar het heeft te maken met wel of niet aankopen van gastaccounts accepteren.

Hier vind je de uitleg:

https://ecom-support.lightspeedhq.com/hc/nl/articles/360039143093-Aankopen-van-gasten-beheren

www.devrolijkeengel.nl
  • Di-Jo HeemskerkDi-Jo Heemskerk Member Berichten: 78 ✭

als je dingen enkel voor jezelf wil testen dan doe ik t meestal zoiets

eerst moet je je eigen id weten als je ingelogd ben (je kan dit id vinden met behulp van tb/show of jezelf opzoeken in de admin tussen klanten en het nummer in de url is dan jouw id (.webshopapp.com/admin/customers/123)

{% if page.account.id == '123' %}

en hier kan je dan dingen testen enkel voor jezelf

{% endif %}

in jouw geval zou je dit omgekeerd kunnen doen

dus in je fixed.rain net binnen de <body>

{% if page.account.id != '123' %}

helaas we zijn even aan het updaten. kom later even terug

{% else %}

en dan helemaal onderaan voor de </body> zet je

{% endif %}

daarna kan je de winkelmandje aanzetten en zie jij enkel alle pagina's die fixed .rain gebruiken zoals winkelmandje etc

(afhankelijk van hoe je template in elkaar zit is het uiteraard beter om dit stukje te plaatsen net na je header met menu en voor je footer op die manier zien je leden nog wel je template)

ps. afhankelijk van hoe je template in elkaar zit kunnen leden dan vermoedelijk wel toevoegen aan hun mandje maar ze kunnen niet verder

BestBuyHoesjes.nl - Bescherm je telefoon in stijl
  • JohanJJohanJ Member Berichten: 202 
    27 mei aangepast

@Di-Jo Heemskerk bedankt voor de tip. We zijn ermee aan het experimenteren.

@Paula

Waren jullie niet tevreden qua fulfilment? Ik ben wel beetje benieuwd :)

27 mei aangepast

Post edited by Paula on
    www.devrolijkeengel.nl

www.devrolijkeengel.nl
    27 mei aangepast

Eerlijk is eerlijk, de dames hebben hun uiterste best gedaan. Qua inzet en service niets op aan te merken. Maar onze webshop is gewoon zo persoonlijk en "bewerkelijk" (ik weet even niet hoe ik het anders moet noemen) dat het voor een ffbedrijf bijna onmogelijk is om alles precies zo te doen als je graag zou willen.

En ik had de laatste paar maanden echt het gevoel dat het "mijn" (onze) webshop niet meer was. Je ziet de bestellingen wel binnenkomen, maar je hoopt maar dat alles goed gaat en dat klanten tevreden zijn. Maar het gaat allemaal langs je heen (letterlijk) dus ik had steeds meer het gevoel dat het niet echt meer "onze" webshop was.

Maar het grootste punt is nu gewoon de kosten, die kwamen voor ons te hoog uit.

Maar eerlijk is eerlijk, wat betreft service en inzet etc kan ik Sipack nog steeds van harte aanbevelen! Daar heeft het nooit aan gelegen. En voor wie een iets minder "bewerkelijke" shop heeft zal het ongetwijfeld perfect zijn. De reden dat we ook niet naar een andere partner gekeken hebben is omdat ik weet dat Sipack dezelfde kernwaarde heeft als wij: de klant is koning. Daar komt bij dat de meeste ffbedrijven geen extraatjes doen als inpakservice, handgeschreven kaartjes, etc. En dat is voor ons een must. Het is één en al vrouwenpower daar en die voelen onze doelgroep haarfijn aan! Dus wat dat betreft zouden we ook niet naar een ander ffbedrijf WILLEN. En mochten we er ooit weer aan toe zijn dan gaan we zonder twijfel weer naar Sipack terug. Maar de kosten zijn voor ons nu gewoon te hoog voor wat we ervoor terugkrijgen (je bent toch nog een groot deel bezig met van alles en nog wat) dus voor nu is het gewoon niet anders.

www.devrolijkeengel.nl

Bergijpelijk. Dit is ook de reden dat wij zelf onze orders verwerken. Er komen helaas flink wat kosten met zich mee (pand, materiaal etc) maar ik houd het toch liever in eigen beheer.

6 juni aangepast

Het heeft beiden voor- en nadelen, maar op dit moment wegen de voordelen niet op tegen de nadelen wat ons betreft. Maar je moet alles een keer proberen ;)

We hebben afgelopen week alles weer terug ontvangen. En bij het uitpakken heb ik vaak genoeg gedacht: ja, goed dat we het teruggenomen hebben 😉 En dat zijn dingen waar je niet achter komt zolang het daar ligt (totdat je opmerkingen van klanten krijgt)

Wij hebben gelukkig geen hoge kosten wat pand betreft (we hebben 1,5 verdieping van ons huis als webshop/kantoor ingericht) want we doen alles vanuit huis. Dus geen pandkosten, reiskosten, reistijd, etc. Dat scheelt ;) Wel de opslagverzekering weer flink opschroeven.

www.devrolijkeengel.nl
Log In of Registreer om te reageren.