Tevreden over de nieuwe editor?

PaulaPaula Member, Beta tester Berichten: 1,086 
29 mei aangepast in Algemeen

Ben ik de enige of zijn er meer die de nieuwe thema editor echt een draak vinden?

Ik zoek me werkelijk een ongeluk tot ik gevonden heb wat anders echt heel makkelijk te vinden was. De site ziet er in het echt totaal anders uit dan wat de editor laat zien (dus dat schiet ook al niet op) en de opties die in de editor aan te passen zijn laten bij ons niet zien wat er daadwerkelijk verandert.

En last but not least, SUPER irritant dat hij op eigen houtje totaal willekeurig af en toe "opslaat" wat je tot dan toe getypt hebt. Volgens mij slaat hij het concept tot dan toe op om dat te tonen aan de rechterkant. Maar iedere keer dat hij opslaat, stopt hij met doen wat jij aan het doen bent (typen) Dus als je aan het typen bent word je gewoon random afgebroken en moet je goed kijken wat je tot dan toe getypt hebt want voor je het weet heeft hij de laatste paar tekens of woorden ofzo niet opgeslagen.

Ik weet niet waarom er besloten is dat de thema editor onder handen genomen moest worden, maar mag ik zeggen dat het resultaat er niet beter op geworden is?

En is er een mogelijkheid om te switchen naar de oude editor?

www.devrolijkeengel.nl
"voor Hemelse geschenken met een vleugje Mysterie"
<13

61 reacties

• ChichaChicha Member Berichten: 117 ✭

Neee, je bent niet de enige. Wat een draak van een ding, Zoek me ook suf, slaat soms ineens random wat op en dan is wat ik wilde doen weg. Het is er zeker niet beter op geworden en ik wil ook de oude terug. Dus als er een mogelijkheid is om terug te switchen doe ik dat ook onmiddellijk.

Duidelijk niet ontworpen voor gebruiksgemak. Idee is leuk, maar totaal onwerkbaar.

• JaapJaap Member Berichten: 99 ✭

Klopt inderdaad wat jullie aangeven. Ik ben er ook niet gelukkig mee met deze nieuwe thema editor. Gelukkig ben ik nu niet zo vaak aan het werk in de editor dus heb ik mij er tot nu toe nog niet aan kunnen ergeren.

Waarom ze deze nieuwe editor hebben ontworpen is natuurlijk ook een raadsel, volgens mij zijn er weinig of geen mensen die hierom gevraagd hebben. Maarja, typisch Lightspeed, dingen ontwerpen waar niemand op zit te wachten en de toevoegingen waar veel vraag naar is in de ijskast zetten....

www.sativus.com
    "Saffron and more"
  • JoriJori Member Berichten: 167 ✭

Ik wil ook terug naar de oude editor. Dit ding werkt niet, nu niet en nooit niet. Er zijn te veel variabelen en templatebouwers die alles net even wat anders doen. Ik kan ook niets meer vinden.

• PaulaPaula Member, Beta tester Berichten: 1,086 

@Lightspeed @Lightspeed Team

Hebben jullie de nieuwe editor wel laten testen door de gebruikers zelf? Ik ben namelijk geen beta test tegengekomen ofzo. Hebben jullie wel al positieve feedback op de nieuwe editor gekregen? En zo ja, wat is dan een verbetering? Misschien zien wij iets over het hoofd?

www.devrolijkeengel.nl
  • CallisCallis Member Berichten: 3

De oude editor was inderdaad véél gebruiksvriendelijker! De wijziging is een grote pas achteruit.

• ChichaChicha Member Berichten: 117 ✭

Hij is ook nog eens reuze langzaam :(

@Lightspeed @Lightspeed Team

Hoe kan het trouwens dat datgene wat je in de WYSIWYG editor ziet helemaal niet overeenkomt met je eigen site? Ik bedoel, ALS je dan een WYSIWYG maakt, zorg dan ook dat hij ECHT WYSIWYG is.... toch? Anders is het meer een WYSINWYG.

www.devrolijkeengel.nl
  • SharmanySharmany Member Berichten: 37

Nieuwe editor is idd een drama.

www.boozyshop.nl
    Dé Make up webshop van Nederland!

Ik vind eigenlijk een korting op het abonnementsgeld wel op zijn plaats. Wanneer functionaliteit achteruit gaat lijkt me nogal logisch dat je dan ook minder gaat betalen, zo werkt het toch? 🙄

Het is gewoon schandalig dat dit soort dingen worden doorgedrukt zonder overleg met de gebruikers van het platform. Er is niet getest, niets gevraagd, helemaal niets.

@J_Binsbergen ik ben benieuwd naar jullie idee achter de nieuwe editor. Alle reacties hier zijn opvallend negatief....

Zien we iets over het hoofd?

www.devrolijkeengel.nl
  • aresthoarestho Member Berichten: 62

Het is een enorm drama, energie in het verkeerde gestoken lijkt me, kan beter gestoken worden in een extra email adres voor zakelijke klanten zodat de factuur direct naar het goede email adres verzonden wordt. Helaas is dit voor lightspeed niet zo belangrijk.

• DriesDries Member Berichten: 10

Compleet nutteloze toevoeging waar echt niemand op zat te wachten. En ondertussen worden vaakgevraagde features/bugs (search, iemand?) genegeerd...

• JipJip Member Berichten: 36
    4 juni aangepast

En zo werkt @Lightspeed al jaren! Wat de klant wenst zetten we op een "roadmap" en verdwijnt. Waar niemand om vraagt voeren we uit!

Ik zou wel eens een goed gesprek willen voeren met een manager over waarom deze manier van werken wordt gehanteerd.

Post edited by Jip on
  • iedereen_looptiedereen_loopt Member Berichten: 45

is inderdaad een ramp. Volgens mij is het nu al de tweede keer dat er een grote wijziging is, waar de gebruikers niet om gevraagd hebben (eerst de vernieuwde versie van de backoffice, nu dit). Terwijl er heel wat features zijn die wél door de gebruikers gevraagd worden en waarvoor 'een ticket wordt aangemaakt'...

Trouwens alle handleidingen van de thema's zijn gemaakt op het oude systeem. Dus daar ben je nu ook niets meer mee.

Zaken die je vroeger gemakkelijk kon opzoeken (via control f), staan nu verspreid over verschillende pagina's en kan je dus niet meer in 1 keer aanpassen. Klein voorbeeld: onze score bij webwinkelkeur wordt in ons thema op drie verschillende plaatsen ingegeven (header + productpagina + footer voor de sterren in google). Vroeger was dit 1 minuut werk om dit aan te passen. De eerste keer dat ik dit wou doen met het nieuwe systeem, kostte het een kwartier om alles terug te vinden.

• VettoVetto Member Berichten: 1

Hier zat ik idd absoluut NIET op te wachten !

• JohanJJohanJ Member Berichten: 202 

@Lightspeed Team Kan iemand van jullie toelichting geven wat de gedachte achter de nieuwe editor is? Wat is het voordeel hiervan? Er zal toch een reden zijn waarom jullie hier zoveel werk in hebben gestopt.

Zien we met zijn allen iets over het hoofd?

• epicwoodepicwood Member Berichten: 10
    4 juni aangepast

Ik vind het ook erg onhandig om te gebruiken en dan nog te bedenken dat ik €50 moest betalen om mijn thema compatibel te maken met de editor volgens de thema-maker.

www.epicwood.nl

"Toffe geboorteposters van écht hout; Een uniek kraamcadeau!"

Wat ik ook apart vind is dat het label "critical" hieraan gekoppeld is in de changelog. Alsof het echt kritiek was dat dit aangepast zou worden. Nou ja, kritiek is er in ieder geval ;)

www.devrolijkeengel.nl

@epicwood

Wacht even, je moet betalen om gebruik te kunnen maken van de nieuwe thema editor? que???

Ik zag trouwens ook dat sinds die update een functionaliteit van onze website niet meer werkt. Wij hebben zo een dagdeal op onze site, deze is niet meer aan te slingeren helaas.

• epicwoodepicwood Member Berichten: 10
    4 juni aangepast

@Jori

Ja, volgens DMWS was het noodzakelijk om aanpassingen te doen om het thema werkend te krijgen met de nieuwe thema editor. Ik kreeg een mooie mail van ze dat ik dit zelf kon doen, maar was niet aan te raden omdat er veel mis kon gaan. Zodoende hebben zei het voor me gedaan, kosten €50.

www.epicwood.nl

"Toffe geboorteposters van écht hout; Een uniek kraamcadeau!"

@Lightspeed @Lightspeed Team waarom heeft deze update het label critical gekregen? Dat insinueert dat er een vervolg komt waardoor deze aanpassing noodzakelijk is geweest.

Als het inderdaad critical was dan vind ik dat er op z'n minst iets van een uitleg waarom moet komen. Wellicht dat er iets speelt waar we (nog) niet van op de hoogte zijn?

www.devrolijkeengel.nl

@Lightspeed Wakker worden!!

Geef eens een reactie........

• MarjaMarja Member Berichten: 50

Ik krijg de gerelateerde producten niet meer uitgezet, kan deze wel uitzetten maar ze blijven staan. Zou dit met de nieuwe editor te maken kunnen hebben?

• MarkMark Member Berichten: 100 ✭

Ik ben het met iedereen eens. Verandering om te veranderen lijkt het. Voegt niets toe, maar haalt juist functionaliteit weg.

Volgens mij zijn er wel andere dingen te optimaliseren. Ik snap ook niet helemaal hoe de roadmap wordt bepaald bij Lightspeed. Ik denk dat je vanuit de community toch al veel inspiratie kan opdoen voor workflow-verbeteringen voor zowel klanten als ondernemers.

• RemcoA1406RemcoA1406 Member Berichten: 20

Ik ben het geheel met de kritiek eens. Ga terug naar de oude editor en werk aan een goede zoekfunctie en andere veelgevraagde punten waar alleen maar weer tickets voor aangemaakt worden.

Met een nieuwe mooi uitziende feature verkoop je meer nieuwe abonnementen dan met tevreden gebruikers zal de gedachte zijn bij het management. Kleine en iets minder kleine irritatie-punten oplossen voor klanten is niet direct zichtbaar in de winstprognose.

Remco | Noodzaken.nl
    De webshop die je helpt voorbereiden op noodsituaties.
    8 juni aangepast

Ik heb een week geleden een ticket ingeschoten of LS aan kan geven of we iets over het hoofd zien wat betreft de nieuwe editor en hoe het kan dat de editor iets heel anders laat zien dan hoe onze site eruit ziet, maar helaas nog geen antwoord op het ticket. Misschien extra drukte nu door Corona, dat zou kunnen.

www.devrolijkeengel.nl

@Paula Of ze zwijgen het dood, dat zou kunnen.

@Lightspeed, waar blijft de reactie. @Youcke, misschien jij?

• DarylDaryl Lightspeed Staff, Beta tester Berichten: 2 Lightspeed

Hallo allen,

Erg jammer om te horen dat voor vele van jullie de nieuwe thema editor als een stap achteruit wordt ervaren. Dit is natuurlijk nooit de bedoeling geweest. De reden dat er gekozen is voor het ontwikkelen van een nieuwe editor is omdat wij juist erg veel negatieve feedback op de oude editor hebben ontvangen over de jaren heen, met name het lange scrollen, het niet beschikken over een voorbeeld, en de onduidelijke omschrijvingen van sommige thema settings maakten het voor veel mensen een enorm tijdrovende klus om hen gewenste thema te bewerken via de oude editor en gaf het een onrustig gevoel omdat alle aanpassingen direct live gemaakt moesten worden.

De grote voordelen van de nieuwe editor zijn onder andere de mogelijkheid om een voorbeeld van je webshop te zien, alvorens je wijzigingen direct live zet, het opslaan van een concept alvorens live gang en de thema settings die gecategoriseerd  zijn op basis van de pagina waar de setting van toepassing is. Voor vele klanten is dit een enorme verbetering ten opzichte van de oude editor, en met name in de huidige crisis hopen wij het hiermee een stuk eenvoudiger te maken voor retailers die nu de overstap naar online aan het maken zijn.

Helaas hebben wij niet voor iedereen een optimale werking van de nieuwe editor kunnen garanderen, zo kunnen wij bijvoorbeeld geen thema’s updaten en optimaliseren wanneer de code editor in gebruik is geweest, deze voorwaarden dienen geaccepteerd te worden wanneer de code editor voor het eerst wordt geopend. 

Ik zou iedereen die problemen ervaart graag willen verzoeken om het probleem direct met onze support afdeling of jouw thema partner te bespreken om een gepaste oplossing te vinden.

Ook wil ik jullie graag bedanken voor de gegeven feedback, wij nemen dit mee in de verdere doorontwikkeling van de nieuwe editor.

Groet,

Daryl Timmerman

Associate Product Manager

• JohanJJohanJ Member Berichten: 202 

@Daryl Shopmonkey/Online monkey geeft het volgende aan:

Ik begrijp dat er enige verwarring is over de nieuwe live editor van Lightspeed, hier staan wij helaas ook helemaal los van. Wij moeten ook werken met de software die Lightspeed biedt, wij kunnen de functionaliteiten hier van zelf ook niet aanpassen, wel kunnen wij de categorieën juist mappen/sorteren zodat de melding van "update je thema" verholpen wordt

Zij kunnen ons dus ook niet verder helpen.

Toen wij met Seoshop in zee gingen werd aangegeven dat het nadeel van het gebruik van de toenmalige editor was dat updates van het thema niet automatisch meer toegepast konden worden maar dat de aangepaste code aangeleverd kon worden, waardoor die in het maatwerk thema ingebouwd zou kunnen worden.

Voor een stap zoals die nu genomen is, is nooit gewaarschuwd (en aangepaste codes van updates heb ik de afgelopen vijf jaar trouwens ook nooit gekregen).

Of het voor nieuwe klanten wel prettig is, weet ik niet. Voor ons is het in ieder geval een flinke stap in de verkeerde richting. Graag zou ik ofwel een echte Wysiwyg editor zien ofwel terug naar de oude editor, met eventueel wat aanpassingen voor degenen die het nog niet ideaal vonden.

8 juni aangepast

@Daryl

Ik wil terug naar de oude editor, simpel. Ik betaal voor dit product en ik denk ik dat dan wel wat te eisen heb.

Ik wil deze rotzooi niet, ook niet na doorontwikkeling. Jullie hadden dit op een roadmap moeten laten zien, jullie weten niet wat jullie veroorzaakt hebben. Zeker niet voor mensen met een custom theme. 20% werkt niet meer!!! En ik moet nog gaan betalen ook om het werkend te krijgen, ik neem aan dat ik die facturen gewoon kan declareren bij jullie?

Log In of Registreer om te reageren.