Tevreden over de nieuwe editor?

2

81 reacties

• Di-Jo HeemskerkDi-Jo Heemskerk Member Berichten: 86 ✭

het is volgens mij allang duidelijk dat ze duidelijk de focus hebben op retail. alles wat nieuw is en aangepast is om deze groep over te halen hun product te gebruiken. dat is echt over duidelijk.

ook deze aanpassing is duidelijk gemaakt voor deze groep. Als het goed opgezet zou zijn dan is dit geen enkel probleem. want het kan best zo gemaakt worden dat ook aangepaste thema's gewoon werken, zelfs met een wysiwyg die echt laat zien what you get. maar ze moeten weer op hun eigen rare manier het wiel opnieuw uitvinden..

De grootste fout die ze gedaan hebben is het systeem opdelen in 3 versies en vervolgens deze voor een deel hetzelfde te laten werken. Waardoor bijvoorbeeld een matrix systeem enkel voor retail gebruikt kan worden, want die zelfde waardes in ecom ergens anders voor gebruikt. en je in retail wel met normale kadobonnen kan werken en je in ecom dit via een niet goed werkend truukje moet oplossen. statsistieken die veel uitgebreider zijn en zo zijn er tig dingen op te noemen.

Als ze gewoon 1 systeem gemaakt zouden hebben die voor alle soorten partijen werkt dan hadden ze al veeel verder kunnen zijn in de ontwikkeling

ik ga zo langzamerhand alles over zetten naar iets van woocommerce oid. het is duidelijk dat je als ecom partij op de laatste plaats komt hier

BestBuyHoesjes.nl - Bescherm je telefoon in stijl
  • ChichaChicha Member Berichten: 171 ✭
    juni 2020 aangepast

@Daryl Ook ik hoef de nieuwe editor niet. Zet mij ook maar terug op de oude. Deze editor is slow, laat niet zien hoe het daadwerkelijk eruit ziet, slaat random op waardoor ik wat ik wilde invoeren kwijt ben en niets is meer te vinden. Je kunt niet iets maken voor de een en het breken voor een ander. Helemaal niet zonder voorafgaande communicatie. Wellicht moet er iets meer focus komen op retaining customers. Waarschijnlijk leuke feature als je nieuwe klant bent en niet beter weet en je ineens in de wereld van ecommerce begeeft. Geef klanten gewoon de keuze. Net zoals facebook doet, wil je de oude of de nieuwe view. Simple as that. Krijgen de klanten voor wie je het wel hebt ontwikkeld en het wel willen hebben een nieuwe, langzame editor en je oude klanten die deze vooruitgang een achteruitgang vinden de oude editor totdat je iets hebt gebouwd waar iedereen zich in kan vinden. Everybody happy...

• JaapJaap Member Berichten: 106 ✭

De grote voordelen van de nieuwe editor zijn onder andere de mogelijkheid om een voorbeeld van je webshop te zien, alvorens je wijzigingen direct live zet, het opslaan van een concept alvorens live gang en de thema settings die gecategoriseerd zijn op basis van de pagina waar de setting van toepassing is.

Elke serieuze webshop heeft toch gewoon een testshop waar je eerst alle veranderingen in test voordat het live gaat??

@Daryl Voor ons dus graag een ticket om weer terug te keren naar de oude editor. Met deze nieuwe valt niet te werken! Bedankt.

www.sativus.com
    "Saffron and more"
  • PaulaPaula Member, Beta tester Berichten: 1,600 

Ik denk dat teruggaan niet mogelijk zal zijn. Ik denk dat ze niet 2 systemen naast elkaar behouden. Mocht dat wel zo zijn dan gaan wij ook graag terug. Maar het lijkt me sterk, anders hadden ze het wel aangeboden of aangegeven dat je tussen de 2 kunt kiezen.

www.devrolijkeengel.nl
    "voor Hemelse geschenken met een vleugje Mysterie"
  • epicwoodepicwood Member Berichten: 18

Indien mogelijk zouden wij ook graag terug gaan naar de oude editor - Zonde van de betaalde €50 om het thema compatibel te maken, maar de nieuwe editor werkt verre van gewenst.

www.epicwood.nl

"Toffe geboorteposters van écht hout; Een uniek kraamcadeau!"

• ChichaChicha Member Berichten: 171 ✭

Laat ze dan maar met een andere oplossing komen die de oude klanten wel tevreden stelt als je niet de oude view en de nieuwe view beschikbaar kan stellen.

• MaartjeMaartje Administrator, Moderator, Lightspeed Staff Berichten: 292 moderator

Het terug gaan naar de oude editor is helaas niet mogelijk. Twee verschillende editors voor elke shop actief houden kost dubbel zo veel capaciteit. Daarnaast wordt er gebruik gemaakt van nieuwe code/methoden, wat “heen en weer” switchen onmogelijk maakt. Dat zijn redenen geweest om alle shops tegelijkertijd over te zetten.

Wat we vanuit het Support team heel graag willen verzamelen is specifieke feedback waar je tegenaan loopt in de nieuwe Thema Editor. Stuur ons een ticket met screenshots en duidelijke informatie: welke instelling werkt niet, waarin schiet de preview tekort? Deze exacte informatie geven we dan door aan het team dat deze functie heeft ontwikkeld. Schiet een ticket in bij Support met deze info, zo wordt alles gebundeld en kunnen verbeterslagen worden doorgevoerd.

Ten slotte hebben partners alle benodigde informatie ontvangen om: 1- hun thema’s klaar te maken voor deze wijziging, en 2- wanneer de code editor open is, de nodige wijzigingen door te kunnen voeren. Wat er precies aan Shopmonkey is gevraagd, heb ik naar aanleiding van deze thread geen inzicht in. Is er iets onduidelijk in deze communicatie, stuur ons dan extra informatie door via een ticket. Wanneer de code editor in gebruik is, zullen er wijzigingen manueel doorgevoerd moeten worden. Je kan deze zelf uitvoeren of dit door een partner laten doen. Betalen voor deze wijzigingen is nooit verplicht; we reiken de stappen aan om dit zelf door te voeren, deze stappen zijn in ons helpcenter te vinden. Is er onduidelijkheid over de aanpassingen die in de code editor zelf gedaan moeten worden (mbt het uploaden van afbeeldingen/banners), stuur dan ook even een bericht naar Support: hiervoor hebben wij ook een stappenplan wat we zullen delen.

Lightspeed
    Maartje Tindemans
    Lightspeed Support Omnichannel
    Lightspeed HQ
  • JoriJori Member Berichten: 314 
    juni 2020 aangepast

@Maartje

Ten slotte hebben partners alle benodigde informatie ontvangen om: 1- hun thema’s klaar te maken voor deze wijziging, en 2- wanneer de code editor open is, de nodige wijzigingen door te kunnen voeren.

Dit is een hele gevaarlijke uitspraak. Ik weet namelijk van niets en andere mensen die ook Lightspeed gebruiken wisten ook van niets. Graag wil ik bewijs zien van deze correspondentie en of mededeling. ik heb GEEN enkel bericht gehad in het afgelopen jaar van deze wijziging. Ik bewaar ALLE mails van met betrekking tot communicatie met Lightspeed. Als ik dit namelijk van te voren had geweten dan had ik er wel rekening mee gehouden, toch?

Deze exacte informatie geven we dan door aan het team dat deze functie heeft ontwikkeld

Dit is dus precies verkeerd om. Er had aan de eindgebruikers gevraagd moeten worden wat er moest worden ontwikkeld. Niet achteraf. Dit is een enorme management misser. Je kan niet zomaar dingen ingrijpende dingen gaan veranderen aan een platform. Je zal maar een Tesla rijden en ze beperken de auto tot 80 km/h van de één op andere dag.

• JohanJJohanJ Member Berichten: 257 

@Jori ik denk dat er een miscommunicatie is betreffende het woord "Partners". Hiermee bedoelt ze de thema bouwers e.d., niet de klanten.

Dit even om de discussie niet de verkeerde kant op te laten gaan.

Verder helemaal eens met je verhaal.

Ouch, I stand corrected. Daar zullen inderdaad de thema bouwers mee bedoelt worden.

Brengt eigenlijk nog een veel ergere vraag naar voren. Waarom zijn de gebruikers hiervan niet op de hoogte gesteld? Ik had het namelijk geen probleem gevonden om aanpassingen te laten maken op voorhand of eventuele dingen te wijzigen. Nu werken er dingen van de 1 op andere dag niet meer en dat is echt heel erg. De gebruikers weten van niets en de mensen die het niet dagelijks gebruiken wisten het dus wel, que?

• Di-Jo HeemskerkDi-Jo Heemskerk Member Berichten: 86 ✭

ik ben wel geen thema ontwikkelaar maar ik gebruik wel een eigen gemaakt thema. @Maartje kan ik dit soort informatie ook krijgen , samen met de eerder verzonden informatie die naar deze partners is gestuurd het afgelopen jaar.

ik denk dat deze info voor een ieder die heeft gekozen om zelf zijn thema aan te passen handig kan zijn.

BestBuyHoesjes.nl - Bescherm je telefoon in stijl
  • Dave0701Dave0701 Member Berichten: 299 

Ik denk dat er zat bedrijven zijn die zelf hun thema aanpassen. Snap dus ook niet dat er alleen gecommuniceerd is met "Partners"en niet me de "klant".

Zelfde mail had ook gewoon naar alle gebruikers kunnen gaan.

www.vandenbroekbiljarts.nl

• SoniaSonia Member Berichten: 129 ✭

Ik ben er ook niet blij mee en heb ook moeten betalen om het aan te passen. I'm not amused.

• MaartjeMaartje Administrator, Moderator, Lightspeed Staff Berichten: 292 moderator
    juli 2020 aangepast

Dezelfde informatie is met de shops gedeeld waar het op van toepassing was, namelijk binnen de editor wanneer de thema instellingen nog niet gemapt waren.

Deze banner zag er eerst als volgt uit en leidt naar dezelfde pagina op het Helpcenter die ik hierboven heb gedeeld (een screenshot van de Nederlandse vertaling is niet meer beschikbaar)

De tekst is na enkele dagen aangepast en iets uitgebreid. Het leidt nog steeds naar het eerder genoemde helpcenter artikel voor het mappen van de instellingen.

Zijn er problemen met het uploaden van banners/afbeeldingen, dan is dit ontstaan door maatwerk. Dit is voor ons niet te achterhalen welke shop hier hinder van ondervindt omdat wij niet het hele maatwerk kunnen scannen. Loop je hier tegenaan, dan zijn de stappen bij Support op te vragen.

Post edited by Maartje on
    Lightspeed
    Maartje Tindemans
    Lightspeed Support Omnichannel
    Lightspeed HQ
    juni 2020 aangepast

Wij hebben een ticket ingeschoten en er bleek een stukje CSS code niet te kloppen waardoor de pagina's niet goed ingeladen werden in de editor. Dit heeft Youcke direct voor ons aangepast en nu werkt het goed! De wysiwyg is nu ook echt een wysiwyg voor ons!

En nu snap ik ook wat beter wat het nut ervan is, want bepaalde instellingen zijn nu wel prettig te testen (zoals bijvoorbeeld lettertypes, kleuren, etc.)

Blijft voor ons wel staan dat het een drama is om te zoeken wat je wil vinden. Bepaalde functies (bij ons bijvoorbeeld de cadeauverpakking optie) staat totaal onlogisch op de categorie pagina (na lang zoeken) En zo zijn er meer dingen die echt beter ingedeeld zouden moeten worden.

Ik ga alles nog even wat beter uitzoeken nu, maar nu de code aangepast is en alles goed ingeladen wordt moet ik eerlijk zeggen dat ik het idee erachter wel snap. Dus werkt het niet voor je, dan raad ik echt aan om even een ticket in te schieten, want afgezien van het "je gek zoeken" naar alle functies (wat misschien ook gewoon een kwestie van wennen is) moet ik eerlijk zeggen dat bepaalde zaken nu echt wel handig(er) zijn 👍️

Eerlijk is eerlijk!

www.devrolijkeengel.nl

Melding stoppen in de editor? Ik kom daar niet, lekker handig. Ik kwam er achter omdat er ineens iets niet meer werkte op de site. Maar goed, gaat toch niets mee gedaan worden en ik vind het wel goed zo, ben er klaar mee.

• SoniaSonia Member Berichten: 129 ✭

Maartje, met alle respect, een melding van een dergelijke aanpassing kun je niet in de editor stoppen. Ik wilde een Moederdagcampagne lanceren op een specifieke datum en kom er op het laatste moment achter dat ik mijn thema niet kan aanpassen. Alle social media posts waren klaar, al het beeld was klaar, mijn nieuwsbrief, maar de shop kan dan niet aansluiten. Het was in het weekend dus kan ik niets en tegen de tijd dat Shop Monkey dit kan inplannen is het al bijna te laat. Het had dus beter geweest om dit in een mail te zetten naar jullie klanten, zodat mensen zich hierop kunnen voorbereiden. Het is vervelend als je zo voor verrassingen komt te staan. Ik heb het gevoel dat jullie een beperkt idee hebben van hoe jullie klanten hun webshopsysteem gebruiken en daardoor er niet goed op in kunnen spelen. Ik hou niet er van niet om ongenuanceerde kritiek te geven, maar het zit me inmiddels ook wat hoog.

Ik was even benieuwd of er enkelen van jullie zijn die n.a.v. deze post geholpen zijn met een beter werkende editor? Bij ons bleek het een klein stukje code te zijn die aangepast moest worden, en nu werkt het prima voor ons!

Nogmaals, ik raad iedereen aan om even een ticket in te schieten met datgene wat er voor jullie niet werkt (eventueel met een printscreen erbij) zodat ze er mee kunnen helpen. Als het bijvoorbeeld iets is in de code (net als bij ons) dan kunnen ze dat volgens mij redelijk snel opsporen en oplossen. Dus de moeite waard om even contact met LS op te nemen middels een ticket.

Dus om dit topic iets positiefs mee te geven (daar zijn deze topics naar mijn idee voor bedoeld, om dingen op te lossen en elkaar te helpen) was ik benieuwd of er meerderen zijn die net als wij een stapje verder geholpen zijn n.a.v. dit topic. Zo ja, dan zou dat misschien ook wel leuk (en wellicht handig voor anderen) zijn om hier te vermelden!

www.devrolijkeengel.nl
  • JoanMlJoanMl Member, Beta tester Berichten: 143 ✭

Ik vind de nieuwe editor echt niet handig, ook niet na een paar weken.....

juni 2020 aangepast

Maar ik ben benieuwd of er anderen zijn die (net als wij) de editor nu wel goed werkend hebben kunnen krijgen. Het blijkt dat voor sommigen (velen) de editor niet goed werkt ivm maatwerk etc. Als dat gefixed wordt werkt hij (in ieder geval bij ons) wel goed. Dus mijn vraag was of er meer van jullie zijn die de nieuwe editor beter hebben kunnen krijgen door wellicht wat aanpassingen in de code o.i.d. Daar was ik benieuwd naar.

www.devrolijkeengel.nl
  • FOOFOO Member Berichten: 956 

Hij heeft hier steeds goed gewerkt, maar er zit dan ook geen maatwerk in de shop. Het voorkomen van dit soort verrassingen is daar een (belangrijke) reden voor.

Wat betreft de Editor zelf: met de oude kon ik me prima redden, dus echt nodig vond ik de aanpassing niet. Heel veel aanpassingen doe ik ook niet aan het thema. De nieuwe Editor is wel wat overzichtelijker en het voorbeeld is handig, zodat je niet steeds hoeft te gaan testen in de (demo)shop zelf.

John | Fietsonderdelen Outlet
    De meeste Fietsonderdelen voor de laagste Prijzen
  • Christian van der ReeChristian van der Ree Member Berichten: 2

Even snel wat via de ipad aanpassen lukt niet meer:-(

Wat zonde van de energie van de lightspeed programmeurs was dit. De bedoeling was vast wel goed geweest maar ik vraag me af hoe veel behoefte aan een “verbetering” van de editor was.

• aresthoarestho Member Berichten: 76

Ik heb gisteren voor het eerst de nieuwe editor gebruikt, wat een draak van een ding wie verzint zoiets?? de oude was gewoon overzichtelijker je zoek je rot. ik heb sterk de indruk dat er niemand op zit te wachten maar ja das niks nieuws. Wat gevraagd wordt door velen zoals een extra emailadres daar gebeurt niets mee. T wordt er allemaal niet beter op heb ik de indruk.

• Monique ElliottMonique Elliott Member Berichten: 52 ✭

Hallo, ik vind de nieuwe editor icm het Performance thema van DMWS best wel handig. De features/instellingen zijn nu heel handig te vinden, want slim in categorieën ingedeeld.

Wat wel héél vervelend is, is dat die preview functie heel snel "saved" - ik zou liever via een manueel knopje "saven", dan telkens gestoord te worden door die autosave functie.

Daar ben ik het absoluut mee eens @Monique Elliott !!! Die snelle auto save is super super irritant!

@Lightspeed @Lightspeed Team @lightspeed100 Is daar niet iets aan te doen? Iedere keer word je vertraagd en moet je een paar seconden wachten door het autosaven. En als je even niet oplet dan heb je ineens een halve zin ofzo omdat het autosaven er weer tussendoor kwam.

www.devrolijkeengel.nl
  • Monique ElliottMonique Elliott Member Berichten: 52 ✭

@Paula ja exact zoals jij het beschrijft.. autosave zit er elke 5 seconden tussen, je kan geen volzin uit je toetsenbord schudden of de autosave zit er tussendoor te rommelen. Of probeer eens iets te copy pasten en daarna te editeren... autosave will fuck it up.

• JoeyJoey Administrator, Moderator, Lightspeed Staff Berichten: 277 moderator

Met de auto-save zijn we het helemaal eens en daar zal naar gekeken worden, verder is het zoeken naar specifieke instellingen ook aangegeven als een punt voor verbetering, idealiter een soort zoekfunctie.

eCom Support Team
    Lightspeed HQ

@Joey Kunnen jullie AUB zsm iets doen aan de autosafe?!? Ik ben net weer 5 minuten extra bezig geweest omdat IEDERE keer als ik iets typ, het in het verkeerde vak getypt wordt omdat die stomme autosafe steeds in de weg zit!!!

www.devrolijkeengel.nl

Seriously..... PLEASE! Kan de autosafe echt zsm aangepast worden?

F$%&# irritant!

Niet mee te werken, iedere keer ben ik fouten aan het aanpassen omdat hij weer opslaat tussendoor en mijn cursor weer in het verkeerde vakje gesprongen is. En ben je net iets te snel met aanpassen, zit je ALSNOG in het verkeerde vakje waardoor je nu 2 tekstvakjes moet herstellen. Hopeloos....

www.devrolijkeengel.nl
  • kohlokohlo Member Berichten: 30

Net een 'leuke' bug met de nieuwe editor, ik had wat code aangepast en om dit terug te kunnen zien op de site moest ik publiceren vanuit de editor. Bij het publiceren gooide hij alle afbeeldingen die ik had ingesteld (hero image, customer service, enz.) weg.

Gaat hij dit nu elke keer als ik een beetje code aanpas doen?

Log In of Registreer om te reageren.