Type verzending meteen laten zien in order overzicht

Dave0701Dave0701 Member Berichten: 177 ✭

Ik zou graag het type verzending graag willen terug zien in het order overzicht.

Ze hebben tegenwoordig dat je meteen je pakket etiketten kan uitprinten maar ook de verzend labeltjes voor je standaard post.

Echter is dit niet terug te zien in je gehele order overzicht bij welke order welke verzend methode is. Wat heeft het dan voor nut om dit te verwerken in de snelprint functie. Ik zou bv check out type weg willen hebben en hier visueel willen zien welk type verzenden er is geselecteerd. Of dat het zichtbaar word in orderstatus. (klaar voor verzending-pakket), (klaar voor verzending -post) etc etc en dan liefst met eigen kleur.

Ben ik de enige die me hier aan irriteer dat hier weer niet over nagedacht is.

3 reacties

• DriesDries Member Berichten: 10

Zou inderdaad een handige toevoeging zijn!

• J_BinsbergenJ_Binsbergen Moderator, Lightspeed Staff Berichten: 136 moderator

@Dave0701 Op welke manier print je de verzendlabels? Op elke pakbon en verzendlabels staat de gekozen verzendmethode. Volgens mij is het gebruikelijk dat daarin de sortering van je verzendingen gemaakt wordt.

In de Backoffice zou je eventueel naar de lijst met verzendingen kunnen kijken, daar vind je wel de gewichten van elke order. Verder kun je een export maken van je orders om daarin te filteren op verzendmethode.

• Dave0701Dave0701 Member Berichten: 177 ✭

In het overzicht selecteer je alle nieuwe orders. Dan kan je in het menu selecteren wat je wil. Zie afbeelding

1 Verzendlabels print bij mij alle labels voor de pakketten uit.(op onze zebra label printer)Integratie van Paazl

2 dan print die alle adressen uit als post adres labeltje (op stikker vel in standaard printer) Mooiste zou zijn als jullie hier een Dymo opdracht van maken.

Echter is er dus nu geen onderscheid te maken welke order welke verzend methode aan zit. Bij labels gaat het nog goed omdat die bij poststukken geen label heeft dus slaat hij hem over. Alleen bij de poststukken labels print die dus wel alle adressen uit ook die van de pakketten.

Het eerst uitprinten/exporteren en alsnog handmatig sorteren is niet wenselijk omdat het weer een handmatige actie is. Er zitten al genoeg handmatige acties in die niet zouden hoeven.

Nu moet ik dus sorteren. terug naar de backoffice. dan per order het verzend adres erbij pakken. Dit knippen en plakken in dymo(tenslotte er word al jaren om gevraagt om een dymo plugin)

Log In of Registreer om te reageren.