Changelog: X-FRAME-OPTIONS-beleid???

JipJip Member Berichten: 41

Ik lees dit in de changelog maar ik heb geen idee wat het betekent of inhoudt voor mijn webshop:

"Vanaf 8 juni zullen we iframing van Lightspeed eCom-winkels niet langer toestaan. Vanaf deze datum verandert het X-FRAME-OPTIONS-beleid in SAMEORIGIN, wat betekent dat je je webshop niet langer in een iframe kan presenteren."

Kan iemand mij uitleggen waar het betrekking op heeft?

3 reacties

• MarkMark Member Berichten: 100 ✭

Met zo'n iframe kun je bijvoorbeeld je webwinkel integreren in een bestaande website. Je gebruikt Lightspeed dan als een soort mini-website op een andere website. Er zijn vast nog meer toepassingen voor te bedenken.

Maar als jij 'gewoon' een Lightspeed shop runt heb je daar niets mee te maken en verandert er dus niets.

• YouckeYoucke Lightspeed Staff Berichten: 12 Lightspeed
    8 juni aangepast

Hoi @Jip,

Het is inderdaad een wat technische uitleg, maar waar het op neerkomt, is dat dit voorkomt dat jouw webshop binnen een iFrame kan worden ingeladen op een andere plek of pagina. Het is een voor ons en voor de merchant bedoelde veiligheids-update om te voorkomen dat webshops kunnen worden 'ingesloten' binnen andere pagina's waar het niet te verzekeren is dat de verbinding tussen de klant en die pagina goed beveiligd is.

Wat is een iFrame?

Een iFrame is simpel gezegd een stukje HTML-code dat een pagina uit een andere website op kan roepen en kan plaatsen binnen een andere website. Daarnaast is het ook mogelijk om met een iFrame om een hele website van iemand op een andere pagina in te laden. Dit, terwijl je niet daadwerkelijk op die website of pagina zit. 

Andere voorbeelden zijn bijvoorbeeld Google Maps of Youtube die dit als dienst aanbieden. Door middel van iFrames kun je een video van Youtube of een Google Map embedden op jouw webshop. Voor de duidelijkheid, dit is natuurlijk wel nog mogelijk :) We voorkomen alleen dat jouw webshop met een iFrame ergens anders kan worden ingeladen.

• JipJip Member Berichten: 41

Bedankt voor de uitleg heren!

Log In of Registreer om te reageren.