Hoeveel producten verkocht?

KolliesPartsKolliesParts Berichten: 135 Banned user ✭
Graag zou ik een mogelijkheid vinden om te kunnen zien welke aantallen per product er zijn verkocht in een zelf te kiezen periode.
Hebben jullie hier een methode voor? Volgens Lightspeed is dit alleen mogelijk door de app van MonkeyData te installeren($$).
KolliesParts.nl
Chopper Parts & Bobber Parts

21 reacties

• FOOFOO Berichten: 558 Member 
    maart 2018 aangepast
    Wanneer je de webshop hebt gekoppeld met Google Analytics (zo niet, zeker doen), kun je het daar uithalen.

Via Conversies > E-commerce > Producprestaties

Je krijgt dan een prima overzicht van alle artikelen. Hoeveel verkocht, het aantal unieke aankopen, opbrengst, etc..

Misschien dat het ook kan via een export van je orders uit Lightspeed, maar Analytics is vele malen makkelijker en sneller.
    John | Fietsonderdelen Outlet
    De meeste Fietsonderdelen voor de laagste Prijzen
  • KolliesPartsKolliesParts Berichten: 135 Banned user ✭
    Hallo John,
    Bedankt voor de tip! Werkt inderdaad prima!
    KolliesParts.nl
    .........en GRATIS! :p
  • NynkeNynke Berichten: 372 Administrator, Lightspeed Staff moderator
    @KolliesParts Google biedt een zeer goeie Analytics tutorial aan :): https://analytics.google.com/analytics/academy/
    eCom support nummer: +31 20 808 63 58
    Klik hier om een terugbelverzoek in te dienen.
    Voor algemene vragen en informatie, ga naar het helpcentrum
    Dank je wel Nynke!
    KolliesParts.nl
  • JohanJJohanJ Berichten: 152 Member 
    @Nynke, er waren kort geleden nog meldingen van foutieve registratie door Analytics van het aantal verkochte producten. Hier zou aan gewerkt worden, is dit inmiddels opgelost?
    @JohanJ, wanneer ik de totalen in Analytics vergelijk met de statistieken in LS, zit daar weinig verschil in. Analytics geeft iets meer aan, maar dat komt waarschijnlijk door niet betaalde orders. Deze neemt LS niet mee.
    @Foo @Nynke, ik zie op dit moment inderdaad geen fouten meer. Misschien dat Lightspeed het inmiddels opgelost heeft. Misschien kan Nynke didt bevestigen. Als ik wat meer tijd heb, ga ik even wat langere periodes checken.
    Hi @JohanJ ik heb in wat oude tickets gekeken en vond een oude post op het forum, dus ik hoop dat ik je eerdere probleem goed doorheb.

Het probleem met het dupliceren van producten dat ook de statistieken gekopieerd worden, dit is inderdaad opgelost. Als je nog andere problemen hebt met Analytics, kun je me specifieke informatie geven? Dan ga ik voor je kijken.
    @Nynke, ik denk inderdaad dat de duplicatie de fout was en dat het nu opgelost is.
  • aresthoarestho Berichten: 22 Member
    Om via google analytics het aantal verkochte producten te bekijken klinkt leuk maar werkt natuurlijk niet. Op het moment dat je handmatig een order aanmaakt (telefonische order of per mail) wordt deze door analytics niet opgepakt. Dit zou natuurlijk gewoon een standaard functie moeten zij n in LS. Hoe moeilijk kan het zijn om een blad uit te draaien met de meest verkochte producten?
  • joshuajoshua Berichten: 12 Member
    @arestho klopt, Google Analytics geeft alleen de verkochte aantallen weer aan de voorkant van de shop. Dit is voor ons weinig waardevol. Wij maken gebruik van de eerdergenoemde app (Product Statistics) om meer inzicht te krijgen in de verkochte aantallen. Die neemt ook de orders mee die we inkloppen via de backoffice.
    @joshua
    Dat is inderdaad een heel mooie app maar € 25,- per maand vind ik vrij prijzig om wat data zichtbaar te maken. Waarom zit dit niet standaard in Lightspeed?
    Het lijkt er soms op dat het voor Lightspeed een verdienmodel is om sommige belangrijke zaken bewust niet toe te voegen. Dat vind ik als klant heel jammer omdat Lightspeed toch echt bij de top hoort van SaaS systemen.
    KolliesParts.nl
  • YibYib Berichten: 42 Member
    mei 2018 aangepast
    @KolliesParts Lightspeed verdient niet alleen van de webshop houders, maar ook van de developers die apps aanbieden. Ze moeten die developers ook beetje tevreden houden door niet alles gratis aan te bieden.

Wij maken ook gebruik van Product Statistics, het kost wel wat maar wij krijgen waardevolle informatie voor terug. Wij kunnen in ieder geval niet meer zonder :smile:
    Wanneer je maar weinig handmatige orders aanmaakt, werkt Analytics prima. Daarnaast, vraag ik me af of je handmatige orders wel in je overzicht wilt zien. Wij maken alleen handmatige orders aan voor vaste klanten met speciale prijzen. Dat geeft een vertekend beeld als je deze mee zou nemen. Voor ons werkt Analytics dan ook beter, zodat we onze advertenties e.d. beter kunnen sturen.

Na het draaien van een export voor de BTW-aangifte (:s ) heb ik overigens ook wel het idee dat je zelf via een export alle info tevoorschijn kunt toveren als je een beetje in Excel of OpenOffice kunt werken.

Product Statistics heb ik getest, maar biedt voor mij niet direct toegevoegde waarde. Zeker niet gezien de prijs.
  • TijmenTijmen Berichten: 23 Member
    In analytics kan ik de ctr zien bij ecommerce. Dit is een gemiddelde van alle producten samen. 
    Weet iemand hoe ik de ctr per product kan zien?
    @nynke weet jij hier een oplossing voor?
    Hi @Tijmen sorry voor de late reactie. Helaas niet, ik heb zelf niet genoeg kennis van Google Analytics :( 
    @Tijmen Waar precies zie je die CTR? Maakt het makkelijker om mee te kijken / denken.

juni 2018 aangepast
    @FOO

In analytics heb je bij >>conversies >> ecommerce de conversie ratio van de e-commerce. dus je bestellingen t.o.v. de bezoekers. 
    Maar het zou mooi zijn als je dat per product kunt zien. Je kunt dan je producten optimaliseren en zien of je ctr stijgt. 

Maar zal wel alleen kunnen als je enhanced ecommerce geïnstalleerd hebt in de shop
Log In of Registreer om te reageren.