Gratis product als actie

MarjoleinvermeerschMarjoleinvermeersch Member Berichten: 27

Hallo,

Wij geven soms een gratis product bij aankoop van 'minimum x€' of 'x producten besteld'.

Als ik een kortingsregel aanmaak, zie ik enkel de mogelijkheid om van hetzelfde product 1 gratis te geven, bvb 9 + 1 gratis.

Weet iemand een manier om bvb een gratis mondmasker te geven bij elke bestelling vanaf 85 euro?

Nu staat het gratis product nooit op het order van de klanten.

Beste Antwoorden

• PaulaPaula Member, Beta tester Berichten: 1,503 
    Antwoord ✓

@Marjoleinvermeersch hoe @Philipfr het zegt kan het ook met andere producten, niet alleen met dezelfde producten.

Het is alleen wel zo dat je op die manier ervoor moet zorgen dat het artikel dat je gratis meegeeft EN zichtbaar is op je site, EN op voorraad is. Je kunt op die manier niet een artikel meegeven dat niet ook gewoon te koop is op je site.

Dus stel je hebt als service artikel mondmaskertjes ingekocht en die verkoop je niet op de site, dan kun je het niet op de manier van Philipfr regelen. Maar is dat wel het geval dan werkt het op zich wel. Alleen is het op die manier wel een beetje een 'workaround', het is namelijk niet heel duidelijk voor de klant dat ze echt een gratis cadeautje krijgen.

Als je echt vaker een gratis cadeautje mee wilt geven bij een x bedrag dan zou je misschien beter kunnen denken aan wat maatwerk of een app. Wij hebben een tijdje een app hiervoor gebruikt (gift in cart) die op zich prima was, maar wel 25 euro per maand, en dat vonden we voor 2 maanden (feestmaanden november/december) even leuk om te gebruiken, maar daarna gestopt omdat we 25 euro per maand iets teveel vonden. De service was prima, ze hebben zelfs het een en ander voor ons aangepast omdat we het net anders wilden dan hoe hun app was. Als ik me niet vergis hebben ze die aanpassingen ook doorgevoerd als extra mogelijkheid in de app.

www.devrolijkeengel.nl
    "voor Hemelse geschenken met een vleugje Mysterie"
  • PaulaPaula Member, Beta tester Berichten: 1,503 
    september 2021 aangepast Antwoord ✓

Precies, het is een wat omslachtige manier en het komt voor de klant niet echt over als "een gratis cadeautje" en dat is juist wel wat je over wilt brengen. Dat ze leuk gratis iets van je erbij krijgen. Plus dat het volgens mij ook echt niet handig is eigenlijk, want dan moet je voor IEDER artikel in je shop een bundel met dat product aanmaken. Volgens mij gaat deze optie technisch wel werken, maar ik zou het eigenlijk niet aanraden. A) Omdat het voor jezelf héél veel werk is en B) voor de klant is het niet duidelijk dat het echt om een gratis cadeautje gaat.

Ik zou als je vaker een cadeautje wil geven echt kiezen voor een andere optie.

Wellicht is maatwerk dan de beste optie. Dan ben je in het begin waarschijnlijk wel wat meer kwijt, maar dat verdien je op den duur terug doordat je geen maandelijkse app kosten hebt en je kunt het precies zo laten maken als je zelf wilt. Want de app was in het begin echt niet zoals we het wilden. Uiteindelijk hebben ze het zó ver aangepast dat het wel (zo goed als) hoe we het wilden hebben was, maar ik kan niet zeggen dat ze dat nu nog steeds gratis zullen doen 🙈 😄

www.devrolijkeengel.nl
    "voor Hemelse geschenken met een vleugje Mysterie"

Antwoorden

Log In of Registreer om te reageren.