'oude prijs' en 'prijs' berekend korting, maar geeft deze niet weer in winkelwagen en checkout

marco_degroenmarco_degroen Member Berichten: 6

Beste allen,

Iets waar ik mij al heel lang aan erger is het volgende:

Je kunt in de shop een oude en nieuwe prijs invoeren, lightspeed berekend dan automatisch de korting en geeft deze weer in de shop.

Als klanten echter dit soort producten bestellen zien ze echter niet het kortingsbedrag in de winkelwagen, checkout of email templates.

Uit navraag bij lightspeed blijkt inderdaad dat de shop wel de korting automatisch berekend maar dat de korting en het kortingsbedrag geen waarde heeft die meegenomen kan worden in de checkout en winkelwagen.

Wat vinden jullie hiervan en hebben jullie hier ook last van?

4 reacties

• JF85JF85 Member Berichten: 167 ✭

We krijgen dagelijks emails binnen van er is geen korting berekend. Heel irritant!

Het zou super fijn zijn als in het zowel overzicht als op de factuur de oude prijs en de nieuwe prijs (incl. korting) weergegeven wordt.

• marco_degroenmarco_degroen Member Berichten: 6

@JF85 Gelukkig ben ik niet de enige die hiervan problemen heeft! Als je de kortingsregels gebruikt pakt hij de kortingen wel. Maar die kortingsregels zijn helemaal niet toereikend en belangrijke kortingsregels ontbreken!

• Di-Jo HeemskerkDi-Jo Heemskerk Member Berichten: 78 ✭

het kortingsbedrag geen waarde heeft die meegenomen kan worden in de checkout en winkelwagen.

is niet helemaal waar, als je ect zou willen dan kan je de prijs terug vinden in

page->recent->{productid}->price->price_old

die moet je dan koppelen aan de producten die besteld zijn. ik weet niet uit me hoofd hoeveel producten er in de recent blijven hangen. maar voor de meeste klanten zou dit kunnen werken.

BestBuyHoesjes.nl - Bescherm je telefoon in stijl
  • J_BinsbergenJ_Binsbergen Moderator, Lightspeed Staff Berichten: 123 moderator

@marco_degroen Bedankt voor je feedback. Ik maak een ticket voor jou en @JF85 aan, zodat we jullie als voorbeeld meenemen in het verbetervoorstel dat hiervoor aangemaakt is.

Het lastige hierin is dat producten met een oud/nieuw prijs niet als echte korting gezien worden. Zoals bij kortingsregels/ codes wel het geval is.

Het gaat hier vooral om een adviesprijs waar je met een lagere verkoopprijs onder zit. Dit neemt niet weg dat de lage prijs beter naar voren komt als dit in combinatie met de oude prijs in de checkout en factuur getoond wordt.

Log In of Registreer om te reageren.