Klarna autorisatie problemen met Mollie/lightspeed integratie

marco_degroenmarco_degroen Member Berichten: 6
19 juni aangepast in Veiligheid en betalen

Beste alleen,

Wij hebben een mollie integratie in onze lightspeed shops en gebruiken dus ook Klarna.

Echter was het voorheen bij bijv. Magento zo dat een bestelling via Klarna automatisch werdt doorgeschoten naar Mollie en in de mollie omgeving direct werdt geautoriseerd. Hierna krijgen klanten de Klarna bevestigingsmail.

Helaas blijkt dit niet goed te werken met ligthspeed en moeten wij iedere Klarna bestelling handmatig autoriseren in de mollie omgeving, order voor order. Iets wat zeer tijdrovend en irritant is. En her zorgt er ook voor dat bijvoorbeeld in het weekend klanten niet direct de Klarna bevestigingsmail krijgen en twijfelen of ze nu wel een bestelling hebben gemaakt.

Ik vroeg mij af of meerdere mensen hier last van hebben en wat jullie oplossing hiervoor is.

Van mollie heb ik begrepen dat ze een Mollie shipsments app hebben gemaakt die dit moet verhelpen (volgens hun).

Echter na installatie en testen lijkt het geen verschil te maken en moeten alle Klarna orders nog steeds handmatig worden geautoriseerd in de mollie omgeving.

Mvg Marco

Getagd:

5 reacties

• JoriJori Member Berichten: 175 ✭

Ik zou dan even contact opnemen met Lightspeed. De App is wel bedoelt voor mensen die Lightspeed payments gebruiken, geen Mollie zover ik heb begrepen.

Bij ons werkt het gewoon naar behoren. Bij status verzonden wordt Mollie doorgedrukt.

• marco_degroenmarco_degroen Member Berichten: 6

@Jori Ja in combinatie met mollie lijkt het dus niet te werken, maar mollie zelf geeft aan dat het zou moeten werken, maar op mijn navraag waarom het toch niet lijkt te werken heb ik al een week geen antwoord gehad :D

• J_BinsbergenJ_Binsbergen Moderator, Lightspeed Staff Berichten: 123 moderator

@marco_degroen De Mollie shipsments app is inderdaad door Mollie ontwikkeld om Klarna orders direct na verzending in Lightspeed autimatisch te bevestigen. Dit werkt voor zowel Mollie als Lightspeed Payments. En hoort er als volgt uit te zien:

1. Klant rond een order af en betaalt met Klarna.
    2. Deze order krijgt de status 'Klaar voor verzenden'.
    3. De merchant markeert de order als verzonden in Lightspeed.
    4. Deze actie markeert de Klarna order in Mollie als geautoriseerd.

Als dit niet goed werkt, kun je overwegen om de app opnieuw te installeren en om contact op te nemen met Mollie.

• FOOFOO Member Berichten: 763 

Wij lopen tegen hetzelfde probleem aan. Stap 4 gebeurt niet automatisch en moeten wij handmatig doen. Dit staat al een week of 2 uit bij Mollie, maar geen update. Ook de app is al 2x opnieuw geïnstalleerd.

John | Fietsonderdelen Outlet
    De meeste Fietsonderdelen voor de laagste Prijzen
  • JoriJori Member Berichten: 175 ✭

Bij ons werkt het feilloos. Vreemd, ik heb enkel de app geinstalleerd, verder niets.

Log In of Registreer om te reageren.