Connectiviteitsproblemen

NynkeNynke Berichten: 372 Administrator, Lightspeed Staff moderator
maart 2018 aangepast in Mededelingen van Lightspeed
Hallo iedereen,

We krijgen het afgelopen uur veel meldingen binnen dat klanten connectiviteitsproblemen hebben. De meldingen lopen uiteen, sommige klanten krijgen een melding dat er problemen zijn met hun IP, anderen dat de server niet gevonden kan worden, en weer anderen krijgen alleen tekst te zien zonder afbeeldingen en opmaak.

We weten op dit moment niet 100% zeker wat de oorzaak is, maar we vermoeden sterk dat dit te maken heeft met een storing bij KPN: http://allestoringen.nl/storing/kpn

We zijn zelf het probleem met KPN aan het onderzoeken. We raden jullie aan het voor nu nog even af te wachten.
Voor updates kunnen jullie terecht op onze status page: http://status.lightspeedhq.com/
eCom support nummer: +31 20 808 63 58
Klik hier om een terugbelverzoek in te dienen.
Voor algemene vragen en informatie, ga naar het helpcentrum

12 reacties

• Judith SchoenJudith Schoen Berichten: 12 Member
    Ik vraag me af waarom dit niet via e-mail aan alle lightspeed klanten gemeld wordt. Niet iedereen heeft tijd om hier op het forum rond te hangen (ik kom hier ook alleen maar omdat ik van een app bevestiging heb gekregen dat er een storing is).
  • GrutekeGruteke Berichten: 21 Member
    al meer bekend? Bij ons geen enkele webshop en backoffice te bereiken.
  • IngmarSpitIngmarSpit Berichten: 28 Member
    maart 2018 aangepast
    Ik krijg wel orders binnen, kan zelf de winkel niet bereiken, maar wel de backoffice. Ik zit inderdaad op een KPN netwerk.
  • NynkeNynke Berichten: 372 Administrator, Lightspeed Staff moderator
    De storing is inmiddels opgelost. Als er nog connectiviteitsproblemen zijn, geef het aan ons door!

Hi @Judith Schoen dank voor je feedback. Ik snap helemaal je redenatie en wij willen het liefst direct de juiste personen op de juiste manier informeren. Echter, op het moment dat wij nog niet exact weten wat er aan de hand is, kunnen wij niet zoveel communiceren. Zeker in dit soort gevallen waarbij we niet van te voren weten wat de oorzaak is, hoelang het duurt en of het alle klanten betrof, wat achteraf niet het geval was.

Willen we alle klanten hierover informeren? Nee. We hebben naast Nederlandse eCom en omni klanten ook klanten in andere delen van de wereld, waarbij deze informatie niet relevant was en alleen maar onnodige paniek had opgeleverd.

Het officiële kanaal om deze status te check is bij alle Lightspeed producten hetzelfde: status.lightspeedhq.com. Daar zullen wij de klanten te allen tijde informeren. Daarnaast zullen we ook zoveel mogelijk mensen op het forum informeren. Mocht men beide pagina's niet hebben bekeken, dan hebben we altijd nog 24/7 telefonische support als mensen vragen hebben.
  • Tim BroereTim Broere Berichten: 18 Member
    Hallo Nynke,

Dat ben ik niet met je eens. Er moet toch iets mogelijk zijn van een kleine update waarin wordt verteld dat sommige klanten tegen een probleem aan lopen en dat jullie adviseren de status pagina in de gaten te houden voor meer informatie. Shops kunnen dan zelf even op onderzoek uit in hun eigen omgeving. Ik had gisteren een klant op de chat die sommige pagina's niet geopend kreeg. Als Lightspeed tijdig communiceert had ik duidelijkheid aan mijn klant kunnen geven en ons beiden tijd bespaart.
  • FOOFOO Berichten: 616 Member 
    @Nynke is het niet mogelijk om dit soort berichten in het dashboard zichtbaar te maken? In het dashboard stond volgens mij een overzicht met recente / belangrijke forum berichten. Sinds dit nieuwe forum is dat alleen vervangen door een reclame block voor de nieuwe community.
    John | Fietsonderdelen Outlet
    De meeste Fietsonderdelen voor de laagste Prijzen
    @Tim Broere er stond hier gister een bericht over op het dashboard tussen half 4 en half 8.

@FOO De 'recent posts' zichtbaar maken op het dashboard is mogelijk, maar we moeten dit eerst nog bouwen. Voorlopig laten we dus alleen nog het bericht zien dat we een nieuwe community hebben.
  • Tim BroereTim Broere Berichten: 18 Member
    Hallo Nynke,

Wij hebben niets voorbij zien komen. Waar wordt dit bericht getoond?
  • Judith SchoenJudith Schoen Berichten: 12 Member
    Eveneens geen melding gezien ...
  • MixEdithMixEdith Berichten: 2 Member
    Ook ik ben groot voorstander van pushberichten in je dashboard en op een opgegeven mob nummer bij storingen
  • JoanMlJoanMl Berichten: 100 Member, Beta tester ✭
    maart 2018 aangepast
    Ik vind sowieso dat het dashboard vol witte vlakken staat, een niet goed werkend statistiekoverzicht heeft en dat er sinds de overschakeling naar V2 erg veel reclame op staat.

Kan er niet gewoon een zinvollere invulling worden gegeven aan het dashboard?
    Hi @JoanMl Gezien de andere prioriteiten zoals GDPR is dit op moment niet iets waar we aan werken.

PSA: de comments raken off-topic, ik sluit daarom dit topic. Vragen en suggesties over backoffice verbeteringen kun je beter hier posten.
Deze discussie is gesloten.