verbeterpuntjes retail vs onsite

Stephanie MaddelinStephanie Maddelin Member Berichten: 26

Ik ben dus net overgestapt met Onsite naar Retail.

Maar tijdens het werken ermee loop ik al tegen enkele dingen aan, of ik heb ze misschien op deze enkele dagen nog niet gevonden ;)

Echter mis momenteel deze dingen:

• Prijslabel: Drag en drop systeem. Via Onsite kon ik alles via Drag en drop mooi laten ogen op het label, alsook een logo of foto van het item erbij laten voegen...
  • Rapporten in pdf laten afdrukken, als ik nu een rapport wil afdrukken, drukt deze enkel de eerste pagina af
  • Foto's (in het klein) in de opsomlijst van de artikelen. Ik vond dit vroeger zo handig om snel door mijn voorraad geen te scrollen om een item terug te vinden waarvan het prijslabel weg was...
  • Facturen/kassabonnen in 1 klik samen laten afdrukken van datum X tot datum Y. Ook deze optie print batch mis dus helaas op de retail... :(
  • Via de POS ipad versie kan ik bij de klantengegevens helaas nergens BTW/VAT nummer gaan invoeren als ik de klant bewerk :s
  • Hoe geraak ik uit de POS ipad terug naar de ipad? Voorlopig sluit ik de app compleet af om daarna te herstarten, misschien daar een knopje toevoegen?

5 reacties

• Stephanie MaddelinStephanie Maddelin Member Berichten: 26
    • Als ik de prijzen intyp op mijn iMac, moet ik atlijd op . drukken, maar aanvaard hij mijn , niet :( Beetje omslachtig als je een numeriek klavier hebt :)
  • MarkMark Member Berichten: 100 ✭

De POS iPad versie heeft veel beperkingen. Dat ben ik helemaal met je eens.

Zou ook willen dat veel functionaliteit van de minder gebruiksvriendelijke 'backoffice' ook in de 'frontend' verwerk wordt:

Denk aan Speciale Orders voor klanten en Reserveringen. Super dat het kan, maar slecht dat het alleen kan via de backoffice.

Terugkomen uit de POS naar de iPad doe je via onderin op Manager-menu te drukken. Van daaruit kan je naar Verkoop, Voorraad e.d. Als je daar weer weg wilt kun je rechtsboven op 'Klaar' drukken.

Maar het meest CRINGY is inderdaad die stomme Amerikaanse slag qua decimalen met een punt. Ik ben fervent numpad gebruiker en zou ook graag zien dat zowel punten als komma's gebruikt kunnen worden.

Blij dat ik niet de enige ben :)

Nu ben ik nog op zoek om alle klantgegevens op de bon te krijgen.

Inmiddels werken we een kleine 2 maandjes met dit platform en heb ik nog enkele werkpuntjes.

Momenteel is het behoorlijk omslachtig om reserveringen, retourneringen, bestellingen,... te doen.

• Het zou handig zijn om dit zowel vanuit de POS als vanuit de manager te kunnen gaan doen zonder je telkens terug moet keren, maar dat de tabbladen er gewoon al aanwezig staan. Om te retourneren dat het product gewoon als - of + kan aangeklikt worden.
    • Als we de kassabon mailen is dit nu gewoon in tekst. Het zou handig zijn mocht dit in een PDF als bijlage worden doorgemaild. Klanten hebben vaak moeite om deze "netjes" af te drukken. Ook merk ik bij het afdrukken dat de tekst op A4 te dicht tegen de rand geplakt staat waardoor deze helaas niet netjes afdrukt. Ik ga dan telkens om ze netjes door te mailen via de pc, naar afdrukken, pdf openen uit mijn afdrukvenster, daarna passend maken aan pagina om daarna opnieuw een pdf eruit te halen om deze vervolgens door te kunnen mailen.
    • Bij de speciale orders, kunnen we wel meteen naar de klant gaan om te voltooien, maar niet om deze meteen te gaan bestellen bij onze leverancier (wat toch wel een snelle meerwaarde zou zijn als je vanuit deze lijst vertrekt om een bestelling bij een leverancier te beginnen plaatsen :) )

Ik had inmiddels ook al gehoopt dat het . en , probleem inmiddels al opgelost ging zijn, maar helaas :)

Log In of Registreer om te reageren.