Gratis verzending boven een bepaald bedrag werkt niet goed

SoniaSonia Member Berichten: 117 ✭

Sinds vanavond zie ik een aantal bestellingen binnenkomen waarbij er verzendkosten worden gerekend, terwijl het bestelbedrag boven de drempel voor gratis verzending zit. Bijvoorbeeld, gratis verzending boven €50. Klant bestelt voor €50,80 en er worden toch verzendkosten gerekend. Ik heb alle instellingen nagelopen en ik zie niets vreemds. Ik heb daar ook niets in aangepast en ik dit probleem nooit eerder gehad. Ook als ik het test krijg ik soms wel, soms geen verzendkosten. Ik werk met Verzendmethode PostNL via MyParcel.

Zijn er meer mensen met dit probleem?

4 reacties

• TaraTara Moderator, Lightspeed Staff Berichten: 24 moderator

@Sonia de Haan

Je kunt hiervoor het beste even contact opnemen met onze supportafdeling. Via die weg kunnen we namelijk direct specifiek met je meekijken om te achterhalen waar dit vandaan komt. Via onderstaande gegevens zijn we te bereiken:

Lightspeed Support NL

+31 (0)20 820 2391

Ticket via:

https://ecom-support.lightspeedhq.com/hc/nl/requests/new

[email protected]

• SoniaSonia Member Berichten: 117 ✭

@Tara Bedankt voor je reactie. Ik kijk het vandaag even aan omdat het nu goed lijkt te gaan. Ik heb het idee dat de koppeling met PostNL niet goed werkte.

• MarkMark Member Berichten: 100 ✭

De verzendmethodes die je instelt via de MyParcel app (die de koppeling legt), worden niet meegenomen in de gratis verzending. Die kosten dus altijd geld. Alleen de standaard verzendingen via PostNL integratie (afhaalpunt en standaarbezorging van jouw keuze) zijn dan gratis.

Is dat handig? Misschien niet. Maar beter dan andersom vind ik. Zeker omdat bijvoorbeeld een ochtendlevering flink wat extra kost. Die is dan nooit gratis.

• SoniaSonia Member Berichten: 117 ✭

@Mark Bij mij werkt het normaal gesproken prima omdat ik alleen standaardopties aanbied.

Log In of Registreer om te reageren.