Thankyou pagina wordt heel vaak niet getriggerd.

DL_IJsblokDL_IJsblok Member Berichten: 1
9 juli aangepast in Statistieken en analytics

Goedemorgen,

Wij zijn nu al enkele weken bezig met de facebook pixel. Alles tot aan het aankoop event loopt eigelijk goed maar het belangrijkste ontbreekt.. Het aankoop event staat op de thankyou pagina en die wordt op de een of andere manier bijna nooit getriggerd, waardoor de facebook ads denken dat er bijvoorbeeld maar 10 bestellingen zijn maar via lightspeed zien wij dat dit er 80 zijn. Zowel Lightspeed als Shopmonkey weten niet hoe dit op te lossen is.

Zijn er toevallig mensen met het zelfde probleem die wel een oplossing hebben gevonden?

Alvast bedankt!

Danillo

DL IJsblok

6 reacties

• FietsencityFietsencity Member Berichten: 16

Hallo Danillo,

Ik heb hetzelfde probleem voor Google shopping. Het gebeurt heel veel dat mensen na de betaling met Ideal de browser sluiten. Dus worden ze niet terug gestuurd naar de thank you page op de website. Er is geen webhook, omdat de betaling extern is op de iDeal website.

Met PayPal kan je een webhook opzetten om na de betaling de klant terug te sturen naar de thank you page.

Ik had Lightspeed ook al gevraagd voor een oplossing. Maar ze wisten geen oplossing hiervoor.

Helaas geen oplossing en ik hoop dat andere mensen wel een oplossing hebben.

Dank je,

Menno

3500+Fietsonderdelen | Fietsencity

• kielenkielen Member Berichten: 116 ✭

Dit zou door Lightspeed eigenlijk best eenvoudig op te lossen zijn. Namelijk door de trikker verplaatsen van de thankyou pagina naar de "nu kopen" knop in de check out. Iedere keer als de knop wordt "ingedrukt" wordt de trigger geactiveerd. Ook ik loop namelijktegen het probleem aan met google analytics. Per week varieert het tussen de 25% en 80% van de bestellingen die terug naar de thankyou pagina gaan. Hier wordt het wel heel lastig om je shoppingadvertenties goed in te stellen. Ik ben ooit door iemand geholpen die in google tagmanager voor mij een trigger op de "nu klopen" knop heeft gezet. Ik zie het klikken op die knop wel in Google analytics, maar heb hem helaas nog niet goed ingesteld staan.

Kees Kielen

www.manivivendi.nl
  • RalphRalph Member Berichten: 1

Dit probleem ervaar ik inderdaad ook. Bij de registraties in Hotjar kwam ik erachter doordat de 'verloren winkelwagens' ook sessies laten zien die wel tot een afgeronde order leidden. Andersom zien we bij Facebook analytics ook dat orders dubbel worden geregistreerd op tijdstippen die uit de diverse logs niet te herleiden zijn. De oorzaak hiervan is nog in onderzoek.

@kielen de workaround die je noemt zal niet tot het gewenste resultaat leiden; als niet alle verplichte velden zijn ingevuld of als iemand de betaling in tweede instantie niet afrondt zal de sessie ten onrechte als Purchase worden gerekend, als je de 'kopen' knop als trigger gebruikt.

Aangezien Support hier nog niet op reageert lijkt het erop dat Lightspeed hier zelf geen oplossing op heeft. Ik hoop dat er hier iemand anders is die een oplossing heeft of de Purchase wel goed te registreren.

• kielenkielen Member Berichten: 116 ✭

@Ralph,

100% zuiver zal het niet worden, maar het aantal bestellingen dat uiteindelijk nooit betaald wordt is bij ons maar 4,5%. Een groot deel hiervan is overigens dubbel besteld. Nu zitten we met  25% tot 80% dat niet geregisseerd wordt. Als de cookies niet geaccepteerd worden, worden ze ook niet in de statistieken meegenomen.

Kees Kielen

www.manivivendi.nl
  • JeremyJeremy Member Berichten: 42

Heel toevallig, was gisteren op zoek naar een oplossing voor dit probleem omdat het me op viel dat 40% van onze orders niet in GA terecht komt.

Heb ook over de 'kopen' knop nagedacht, en met GTM daar een trigger mee te maken, maar op het moment dat een order nog niet compleet is kan je ook geen ordernummer mee geven en loop je het risico inderdaad dubbele registraties te krijgen. (Door dubbel klikken, of een klant die bij een mislukte betaling terug komt in de checkout).

Ik ben nu aan het kijken of ik Buckaroo via een webhook aan Zapier kan koppelen. Ik verwacht (maar dat weet ik niet zeker) dat wanneer je de zelfde transactie-id gebruikt doelen worden aangemaakt door de webhook, en vervolgens worden bijgewerkt door de thank-you page (als de klant daar op uit komt). Heb je in ieder geval je conversie + het bedrag in GA staan.

• JeremyJeremy Member Berichten: 42

Via zapier werkt dit helaas ook niet. Ik kan doelen meten, maar geen conversies.

Heb de afgelopen zeven dagen bij 31.4% van de orders geen data in GA staan. En dan heb ik de dubbele orders (waarvan ik vermoed dat deze niet naar de thankyou page zijn gegaan, en de orders waarvan ik weet dat ze niet op de thankyou page zijn geweest) er al uit gefilterd.

@Lightspeed Team ik begrijp dat 10-15% missende orders acceptabel is. Maar dit is het dubbele. Op deze manier heeft meten natuurlijk geen zin.

Is er een oplossing te bedenken voor dit probleem?

Log In of Registreer om te reageren.