Merk niet tonen bij Pinterest e.d.

JohanJJohanJ Member Berichten: 202 
18 juli aangepast in Marketing en SEO

Als wij een product aanmaken, zetten we in de titel vaak al het merk. Bijvoorbeeld Jim Shore Woodland Angel.

Als we dit artikel bijvoorbeeld delen op Pinterest, wordt het merk nogmaals getoond:

Ook als ik het artikel bekijk in Google Analytics, zie ik het merk dubbel:

In de URL staat het merk maar 1 keer vermeld: https://www.devrolijkeengel.nl/jim-shore-woodland-angel-with-cat.html

Hoe zorg ik ervoor dat er niet automatisch een extra merk vermelding in de titel geplaatst wordt op externe sites?

In mijn backend en frontend wil ik wel de merken kunnen tonen.

Post edited by JohanJ on
Getagd:

Beste Antwoord

Antwoorden

• PaulaPaula Member, Beta tester Berichten: 1,094 
    18 juli aangepast

Hoe zorg ik ervoor dat er automatisch een extra merk vermelding in de titel geplaatst wordt op externe sites?

p.s. hoe zorgen we er voor dat dit dus NIET gebeurt? ;)

www.devrolijkeengel.nl
    "voor Hemelse geschenken met een vleugje Mysterie"
  • JoriJori Member Berichten: 175 ✭

Dit heb ik dus gehad bij het aanmaken van onze shop. Je moet helaas geen merk in je titel opnemen. Google ziet nu altijd 2x je merk staan in de producten. Voor SEO is dit ook niet best heb ik begrepen.

Ik heb toen alles moeten verwijderen.

• JohanJJohanJ Member Berichten: 202 

Mijn klanten moeten zien dat een bepaald artikel van een bepaald merk is. Het lijkt met niet verstandig dat uit de titel te verwijderen. Ik ga liever uitzoeken hoe ik ervoor kan zorgen dat het merk niet automatisch nogmaals geplaatst word.

Misschien iemand die dit al opgelost heeft?

• JeremyJeremy Member Berichten: 42

Wellicht kan je je feed aanpassen met is als:

Wanneer merknaam + spatie in productnaam replace with ''.

@JohanJ

Zit er geen optie in je template? Bij ons kan ik merk aan/uit zetten.

• JohanJJohanJ Member Berichten: 202 

Iedereen bedankt voor het meedenken.

Ik ga de optie van @J_Binsbergen proberen. Het zal tijd kosten om alle handmatig geplaatste merknamen uit de titel te verwijderen maar dit lijkt me inderdaad de beste structurele optie.

Dat is dus wat wij ook moesten doen. Ik heb het toen opgelost door een export te maken van alle producten en alleen de merknaam te wijzigen in "niets". Bij de import alleen dat veld laten overschrijven dan blijft de rest staan.

Als het echter fout gaat ben je het haasje helaas.

Log In of Registreer om te reageren.