Webshop Analytics

JipJip Member Berichten: 41

Wie maakt er gebruik van "Webshop Analytics" (https://www.webshopanalytics.eu)?

En wat zijn jullie ervaringen? Het lijkt mij overzichtelijk en uitgebreid om inzicht te krijgen in de data van de webshop.

Ik hoor het graag.

16 reacties

• JipJip Member Berichten: 41

Heeft er helemaal niemand ervaring met de app?

• JoriJori Member Berichten: 175 ✭

Ik zie niet echt een meerwaarde tov Analytics, Getclicky en Hotjar?

@Jori Gebruik je het ook om voorraad en inkoopaantal inzichtelijk te krijgen? Daar wil ik het namelijk voor gebruiken.

Dat is meer een WMS systeem waar je het nu over hebt denk ik. Forecasting en voorraadcontrole. Piqcer misschien iets?

@Jori Bedankt voor je reactie!

Dat lijkt mij een mooi systeem maar ik ben maar alleen dus het orderpick gedeelte heb ik niet nodig. Eigenlijk zou ik alleen de voorraad module willen gebruiken. Zou dat mogelijk zijn? Ik zal ook eens bij Picqer informeren.

• RuudRuud Member Berichten: 63

@Jip Je zou dan ook eens naar Optiply kunnen kijken.

Ik zou dan ook Optiply even nakijken. Dit kan automatisch inkopen als je het correct inregelt en je hebt een prima forecast.

• PatrickvdHeijdenPatrickvdHeijden Member, Beta tester Berichten: 149 ✭

Optiply is echt super!

Groet,
    Patrick van der Heijden
    www.sceneryworkshop.nl
    8 augustus aangepast

@Jori en @PatrickvdHeijden,

Ik weet niet wat jullie omzet is maar ik zie een vanaf prijs van 299 per maand. Vanaf welke omzet wordt Optiply interessant?

Post edited by Jip on

Wij gebruiken het niet. Ik kan me ook niet herinneren dat dit voorheen zo duur was. Ik weet helaas geen andere opties helaas.

• epicwoodepicwood Member Berichten: 14

Vorig jaar had Optiply pakketten die begonnen bij €99 wat het een stuk interessanter maakte.

www.epicwood.nl

"Toffe geboorteposters van écht hout; Een uniek kraamcadeau!"

Optiply wordt interessant vanaf het moment dat je zelf je voorraad niet meer op orde kunt houden... als je bijvoorbeeld veel omzet gaat missen omdat er producten niet op voorraad zijn. Gemiste verkoopkansen... sinds dat wij Optiply zijn gebruiken is onze omzet met zeker 20% gestegen (en dan reken ik nog maar zuinig, omdat ik de impact van Corona niet wil meenemen, maar door Optiply waren wij wel voorbereid op de enorme vraag die wij als hobby-webshop kregen ten tijde van de quarantaine en kunnen we nu nog steeds goed leveren (de beperking ligt nu vooral in de productievolumes die laag zijn van de fabrikanten die roet in het eten gooien)

Groet,
    Patrick van der Heijden
    www.sceneryworkshop.nl

@PatrickvdHeijden

Bedankt voor je reactie!

Ik durf het bijna niet te vragen, maar wat betaal jij per maand aan Optiply?

• fattoriafattoria Member Berichten: 1

Ik heb naar https://www.webshopanalytics.eu gekeken. Ziet er echt goed uit. demo bekeken en precies datgene dat ik al jaren zoek. Vreemd dat niemand dit eerder heeft opgelost. Ook vreemd dat Lightspeed hier zelf ook niet mee heeft gedaan. Ik ga hier nu snel mee aan de slag.

Haha, moet niet gekker worden.

@Jip wij betalen het huidige bedrag zoals dat vernoemd is, maar dat is het voor ons wel waard... wij voorkomen daarmee dode voorraad die niet of nauwelijks verkocht wordt en weten zeker dat we meer dan voldoende voorraad van ons top-assortiment hebben om onze klanten van de gewenste producten te kunnen voorzien.

@fattoria en@Jip ik heb zelf met de voorloper van Webshop analytics gewerkt toen het nog een lokale Power-BI oplossing was en ik vind het nog altijd een supertool (ik ga nu ook aan de slag met deze Cloud-versie). Het geeft zoveel inzichten. Het helpt mij enorm om de business te sturen, gesprekken aan te gaan met mijn leveranciers en mijn klanten te analyseren. Inzichten kosten geld, maar leveren uiteindelijk veel meer op dan dat jezelf via Google Analytics of met Excel zelf voor elkaar kunt krijgen.

Groet,
    Patrick van der Heijden
    www.sceneryworkshop.nl
Log In of Registreer om te reageren.