Toevoegen functionaliteit: product specificaties ook via Import export

Beste Lightspeed,

Zouden jullie toevallig ook de product specificaties ook via Import / Export kunnen laten verlopen?

Op dit moment is het tamelijk wat handwerk om per product - alle specificaties toe te voegen!

Vooral als b2b gebruiker met 1500+ producten is dit erg lastig..

Alvorens bedankt :)

9 reacties

• TaraTara Moderator, Lightspeed Staff Berichten: 24 moderator

@Marketingtralert

Je bent niet de eerste die dit aankaart. Ik maak direct even een ticket voor je aan welke ik koppel aan het openstaande feature request dit wel mogelijk te maken via een ex- en import.

Voor nu kun je inderdaad de specificaties handmatig toevoegen, maar mochten het er veel zijn dan kan ik me voorstellen dat dit een beetje onbegonnen werk lijkt. Je zou eventueel wel kunnen denken aan het gebruik van een custom API koppeling waarmee je wel grote aantallen specificaties kunt toevoegen/wijzigen. Je kijkt met een API oplossing wel aan tegen een maatwerkoplossing waar de nodige kennis voor is vereist. Daarnaast kan het vaak best kostbaar zijn zoiets te laten maken, dus is het wel slim om daarvoor een goede afweging te maken. Indien wij je kunnen helpen met het vinden van een geschikte partij om dit te laten realiseren dan horen we dat graag. Je kunt in dit geval het beste even contact met onze support opnemen via:

+31 (0)20 820 2391

of schiet hier een ticket in:

https://ecom-support.lightspeedhq.com/hc/nl/requests/new

• FrancoisFrancois Member Berichten: 2

Dit zou voor mij ook heel fijn zijn. Ben nog bezig met de bouw van de website maar zie een beetje op om dit handmatig voor 3.600 artikelen te doen :)

@Francois Ook voor jou zal ik even een ticket maken en deze koppelen aan het openstaande verbetervoorstel. Er wordt gewerkt op basis van prioriteit, dus hoe meer mensen dit aangeven, hoe groter de kans is dat is wordt opgepakt.

• kohlokohlo Member Berichten: 16

@Tara Is deze backlog aan verbetervoorstellen ergens inzichtelijk? Dit openbaar hebben en als gebruiker erop kunnen "stemmen" ipv steeds toevallig via het forum erachterkomen dat het verzoek al bestaat zou een groot verschil kunnen maken voor het indexeren van onze prioriteiten en wensen.

Als voorbeeldje:

https://community.fitbit.com/t5/Feature-Suggestions/idb-p/features

• Dave0701Dave0701 Member Berichten: 161 ✭

Zou voor ons handig zijn met 6000+ producten.

Alles wat niet in een csv staat moet handmatig aangepast worden. echt een ramp in 4 talen. Zelfde als extra velden. Echt alles moet handmatig 1 voor 1.

• PatrickvdHeijdenPatrickvdHeijden Member, Beta tester Berichten: 152 ✭

Ik kan niet wachten tot deze functionaliteit er is!

Groet,
    Patrick van der Heijden
    www.sceneryworkshop.nl

@kohlo Helaas is dit niet is wat inzichtelijk is. We hebben natuurlijk wel de release notes, maar dit gaat echt over zaken die al zijn gerealiseerd. Ik snap echter volledig dat het handig zou zijn dit wat meer inzichtelijk te hebben dus zal het nogmaals aankaarten. Mocht je ooit twijfelen of een verbeterverzoek openstaat voor een functionaliteit die je wenst aarzel dan vooral niet om contact met support op te nemen. Wij helpen je altijd graag verder.

• telecomshoptelecomshop Member Berichten: 5

zonder deze mogelijkheid is het voor grote websites niet te doen. mag wat ons betreft heel hoog op de todo lijst

• Jeroen - Inventory AlarmJeroen - Inventory Alarm Member, Partner Berichten: 2 partner

Welke software gebruiken jullie zoal voor het bijhouden van specificaties per product, buiten Lightspeed?

Dus als je een import/export zou willen, met welke software zou zoiets moeten kunnen "praten"?

Inventory Alarm - Extra omzet met terug-op-voorraad e-mails

https://www.lightspeedhq.nl/ecommerce/store/apps/inventory-alarm/

Log In of Registreer om te reageren.