Apparte melding als iets niet te verzenden is.

Dave0701Dave0701 Member Berichten: 199 ✭

Wij hebben diverse artikelen die wij niet naar het buitenland kunnen verzenden omdat het te fragiel is of te groot/zwaar. Apart transport is in verhouding met het artikel te duur.

Wij sluiten deze artikelen dan ook uit bij de verzend methodes die in de checkout komen. Alleen is het zo dat men totaal geen verzend methode ziet of kan kiezen. En dan krijgen we mailtjes en telefoontjes hierover.

Het liefste zou ik dan een melding hebben of een soort van verzend methode die de melding geeft"Helaas niet mogelijk in uw regio/land te bezorgen"

Hoe hebben jullie dit opgelost?

Zat zelf te denken aan een aparte verzendmethode met extreem hoog bedrag maar staat natuurlijk beetje raar. Geen bedrag zal resulteren in dat mensen gewoon doorklikken en verder gaan.

12 reacties

• JeremyJeremy Member Berichten: 54

We hebben zelf het thema aangepast, waarbij we op de productpagina een melding weergeven dat we alleen binnen bepaalde landen verzenden, en daarnaast een aangepaste levertijd (omdat we op pallet moeten leveren ivm gewicht).

Je zou dan voor fragiele producten een filter kunnen maken op basis van sku of template data (als data = fragiel, dan tekst weergeven).

Zonder iets in je thema aan te passen zou je het ook in de productomschrijving kunnen plaatsen (voor zover die wordt gelezen).

• CelticWebMerchantCelticWebMerchant Member Berichten: 248 ✭

Hoe hebben jullie deze uitgesloten voor verzending naar het buitenland, als ik vragen mag?

• PaulaPaula Member, Beta tester Berichten: 1,202 
    augustus 2020 aangepast

www.devrolijkeengel.nl
    "voor Hemelse geschenken met een vleugje Mysterie"
    augustus 2020 aangepast

Je zou de producten die breekbaar zijn een gewicht van 30 kilogram kunnen geven, en twee verzendmethoden kunnen hanteren: tot 30 kg (alle landen) en vanaf 30 kg (beperkte landen).

Wij hebben op basis van gewicht alle overige landen uitgesloten.

• Dave0701Dave0701 Member Berichten: 199 ✭

Wij sluiten ze uit door idd gebruik te maken van gewichten.

En sommige producten zijn gewoon niet te verzenden naar buitenland omdat ik weet dat het voor 100% stuk aan komt.

@Jeremy . maar je knop kopen staat er nog steeds en kunnen denk ik gewoon doorgaan naar de winkelwagen en afrekenen? Mensen zijn soms echt lui en lezen niet en drukken gewoon door.

Ik heb voor nu een aparte verzend methode aangemaakt met een extreem hoge verzendkosten. (€1000)Met daarbij en uitleg dat 1 van de artikelen niet verzonden kan worden op het opgeven adres. Maar goed zie liever dat bedrag er dan niet bij staan en dat die niet aanklikbaar is.

@Dave0701 Klopt inderdaad, anders zou je mensen uit moeten gaan sluiten op basis van een IP-adres (en dat kan volgens mij dan weer niet).

• MarjaMarja Member Berichten: 72

Ik heb een enkel product dat niet buiten Europa wordt verzonden en dat heb ik opgelost door het gewicht aan te passen zodat het bij die landen buiten de verzendopties c.q. gewichtsklasse valt.

• Dave0701Dave0701 Member Berichten: 199 ✭

@Marja Dat hebben wij ook alleen krijg in dan mailtjes /berichten dat er geen verzend methode te zien is in de winkelwagen. En dat klopt ook natuurlijk alleen mensen snappen het niet. Daarom wil ik dan juist daar een melding dat het/een artikel niet verzonden kan worden naar hun land.

Ik heb het nu zo opgelost maar zou het liever zonder een bedrag zien.

augustus 2020 aangepast

@Jori als je daar info over vraag bij de desbetreffende instanties en de regelgeving die officieel is lees, is daar niet uit te komen. En het gekke is ze kunnen zelf ook niet aangeven hoe of wat. Erg onduidelijk...... Heb de mails nog ergens in mijn mailbox. Regelgeving is niet duidelijk te interpreteren......

@Dave0701 volgens mij moet je het anders doen, dit is niet echt handig. Je mag anders wel pb sturen.

• JoriJori Member Berichten: 238 ✭

@Marja

Heb jij daar informatie over? Ik heb alleen info van het ACM (meer instanties zijn er niet? ) dat surcharging niet meer mag per 19 februari 2019 op het gebied van creditcards.

Ik zou ook graag gewoon kosten in rekening brengen aangezien het redelijk duur is :)

@Jori als het goed is ergens in mijn mailbox, had van twee instanties, dit is inmiddels alweer poosje geleden hoor.... Als ik het vind, hoor je het van me. Moet binnenkort toch alles doornemen en opschonen.

Log In of Registreer om te reageren.