Deel je ideeën en stem!

NynkeNynke moderatorBerichten: 372 Administrator, Lightspeed Staff moderator
maart 2018 aangepast in Feedback en ervaringen
Hallo iedereen!

Zoals jullie misschien weten, we krijgen wekelijks tientallen verzoeken en ideeën doorgestuurd voor features of verbeteringen aan ons systeem. Hier zit van alles tussen: van fantastische toevoegingen tot uiterst matige ideeën, en van features die een uur ontwikkeltijd nodig hebben tot ambitieuze projecten waarmee we over een jaar nog steeds niet klaar zijn. We willen het liefst iedereen zoveel mogelijk tevreden stellen, maar zoals jullie snappen is dit niet te doen. Bovendien, zoals jullie als ondernemer misschien wel weten, is dit een slecht idee. In de woorden van Herbert Bayard Swope: "I cannot give you the formula for success, but I can give you the formula for failure - which is: Try to please everybody."

Wat we echter wel graag willen, is jullie meer inspraak te geven in ons ontwikkelproces, en we willen dit op een gerichte manier gaan doen. Ik zal jullie eerst kort uitleggen waar wij normaliter rekening mee houden als we aan een feature gaan werken:
  • De wensen van jullie, onze klanten,
  • hoeveel uren werk ten opzichte van de behoefte,
  • de strategie van het bedrijf (OMNIchannel),
  • de eCommerce markt,
  • of dit binnen een bestaand of toekomstig project past.
In de essentie wat we willen doen, is punt 1 en punt 2: jullie wensen verzamelen, en ook meteen de behoefte peilen. Dit is wat we willen proberen:
  • Op elke eerste maandag van de maand maak ik een post in deze categorie: Feedback en ervaringen.
  • Jullie kunnen op deze post reageren met ideeën voor nieuwe features waarvan je graag zou willen dat we ze aan ons systeem toe zouden willen voegen.
  • Dit hoeft niet beperkt te blijven tot features, je kunt ook andere dingen aandragen die je graag verbeterd zou willen zien.
  • In de laatste week van de maand op maandag sluit ik het topic en maak ik een poll met daarin een lijst met de ideeën die jullie hebben aangedragen.
  • Gedurende de week kunnen jullie je stem uitbrengen over welk idee jij het liefst geïmplementeerd zou willen zien.
  • Het idee met de meeste stemmen wordt meegenomen en voorgesteld in één van onze besprekingen.
Om duidelijkheid te scheppen en miscommunicatie te voorkomen, wil ik jullie graag wijzen op de volgende punten:
  • Er is nul komma nul garantie dat het voorgestelde idee daadwerkelijk uitgevoerd gaat worden.
  • Dit is een pilot. Het kan zijn dat we in het begin wijzigingen moeten maken aan de procedure. Het is bijvoorbeeld heel goed mogelijk dat jullie zoveel ideeën aandragen dat we genoodzaakt zijn alvast een voorselectie te maken of ideeën te groeperen. We zullen hierbij intelligent en respectvol te werk gaan.
  • Nogmaals: dit is een pilot. Als we over enige tijd merken dat dit niet werkt of dat niemand er wat aan heeft zullen we hiermee staken.
  • Probeer je in te leven in ons als bedrijf. Zoals gezegd, onze primaire focus is OMNIchannel. Laat je dit niet tegenhouden in het aandragen van ideeën, maar heb er begrip voor als we hierdoor bepaalde features niet uit kunnen voeren.
  • Jullie zijn slechts een kleine groep van onze klanten. Dat hier op de community een idee populair is, betekent niet dat al onze klanten er behoefte of baat bij hebben.
  • Jullie kunnen ook nog altijd zelf features aandragen via tickets, deze optie verdwijnt niet!
  • Als jullie meerdere goede ideeën aandragen waar wij wat aan hebben, bestaat de kans natuurlijk altijd dat we die ook meenemen :).
We hopen dat jullie dit een leuk initiatief vinden! Onder deze post kun je vragen stellen over deze post. Draag aub nog geen ideeën aan, deze comments zullen verwijderd worden.
eCom support nummer: +31 20 808 63 58
Klik hier om een terugbelverzoek in te dienen.
Voor algemene vragen en informatie, ga naar het helpcentrum

2 reacties

• PaulaPaula  Berichten: 886 Member, Beta tester 
    @Nynke : is het de bedoeling dat je per "maand" 1 idee aanbrengt of zoveel als je wilt?
    En in het 2e geval: moet dat dan allemaal in 1 post of wil je ieder idee in aparte posts?
    www.devrolijkeengel.nl
    "voor Hemelse geschenken met een vleugje Mysterie"
  • NynkeNynke moderator Berichten: 372 Administrator, Lightspeed Staff moderator
    Hi @Paula! Je kunt meerdere ideeën indienen, en het werkt voor mij het makkelijkst als alles in 1 post staat :)
    eCom support nummer: +31 20 808 63 58
    Klik hier om een terugbelverzoek in te dienen.
    Voor algemene vragen en informatie, ga naar het helpcentrum
Log In of Registreer om te reageren.