Wat Mooi

thomasthomas Member Berichten: 12

Wat een mooi systeem hebben we toch met Lightspeed, ik krijg geregeld compliment over onze site!

Toch zijn er soms wat dingetjes waar we tegenaanlopen, dus wissel ik graag even ervaringen met jullie andere gebruikers.

Een eerste bizar gegeven is het onderhouden van varianten in producten met een lange lijst aan varianten. Het fly-out scherm dat je krijgt bij een variant heeft bovenaan up-down pijltje. Echter, als je deze gebruikt bij het aanbrengen van veranderingen ga je gewoon naar de volgende variant zonder dat je wijziging wordt bewaard. Hoe enorm zou het zijn wanneer deze pijltjes save+next zouden doen in plaats van gewoon next. Nu kan je dit via import/export ook wel doen, maar je hebt niet altijd zin om dit op te zetten voor een kleine verandering.

Een ander item is het werken met staffelprijzen. Als je drie staffelprijzen hebt en je vermenigvuldigd deze met dertig varianten, dan weet je hoe lang dit lijstje bij ons soms is. Via import kan je deze niet onderhouden, spijtig maar that's life. Wel zou het enorm helpen als je deze lijst kon sorteren door op de headers te klikken. Zo zou je er al beter mee kunnen werken. Ook een dupliceren functie zou top zijn, en waarom niet de pijltjes die dan save+next zouden doen in het fly-out scherm?

Hebben jullie hier ervaring mee of nog tips en tricks misschien?

Als er enige trajecten bestaan om deze wijzigingen door te voeren in Lightspeed hoor ik het zeker ook graag van Lightspeed.

Nog veel webshop plezier!

Thomas

Log In of Registreer om te reageren.