Verbeterpunten

cismacisma Berichten: 42 Member
Hi all,

We werken nu enkele maanden met Lightspeed en het bevalt prima, echter zijn er zeker nog dingen die beter kunnen.

Wellicht dat hier meer vraag naar is en het hoger op de lijst kan komen:

Back-end:
  • Mogelijkheid meerdere categorieën te uploaden in 1x keer d.m.v. komma gescheiden waardes. Dit kan ook met afbeeldingen en/of filters. Waarom niet voor categorieën? We hebben veel producten die naast een hoofd- en subcategorie ook meerdere subsubcategorieën hebben.
  • Mogelijkheid filters in dezelfde product-import upload te doen i.p.v. een 2e upload, dit kost erg veel tijd
  • Zoals eerder aangegeven: SEO voor brands
  • Mogelijkheid staffelkortingen via import
  • Mogelijkheid gerelateerde producten via import
  • Mogelijkheid aangeven welk land betaalmethode beschikbaar is. Nederlandse klanten zien nu ook altijd 3 Belgische betaaldmethodes en andersom.
Front-end:
  • Limiet vergroten logo slider, nu worden er maximaal 10 logo's getoond, ondanks dat we 30 merken voeren, worden alleen de 10 merken met de meeste artikelen getoond.
  • Mogelijkheid meerdere merken als filter te gebruiken i.p.v. 1 per keer (Optie om merken als filter in te stellen kan niet omdat het limiet 15 waardes is per filter)
  • Bug: Staffelkortingen melding in winkelmandje: melding wordt alleen getoond als klant al het aantal van de korting in het mandje heeft zitten. Voorbeeld: 1 stuk is €9,95, bij 2 is de prijs €8,95 p/s. Als klant er 1 in het winkelmandje stopt zien ze geen melding. Als ze er 2 in het winkelmandje stoppen krijgen ze pas de melding te zien: Koop 2 van product XX en bespaar XX%. Deze melding zou moeten komen als ze er 1 in het mandje hebben staan!! Dit is een aardige bug die er zeker uit moet.

Ben benieuwd of andere mijn bevindingen delen en/of toevoegingen hebben!

13 reacties

• CorCor Berichten: 44 Member, Beta tester
    Daar kan ik me wel bij aansluiten. Eigenlijk zou je alle velden die je bij de producten kunt invullen moeten kunnen exporteren en importeren, zoals levertijden, specificaties e.d
    Harswinkel, onderdeel van Beauty Box Cosmetics
    Groothandel en opleidingen in Beauty
    Mail: [email protected]
    MOB-WhatsApp; +31(0)6.245.340.36
  • NynkeNynke Berichten: 372 Administrator, Lightspeed Staff moderator
    Hi @cisma. Bedankt voor de feedback! Voor een deel van de punten die je geeft hebben we al ideeën uitstaan. Geef maar een seintje als je hieraan toe gevoegd wilt worden :).

Het betreft de volgende punten:
    - Mogelijkheid meerdere categorieën te uploaden. (We hebben twee items: eentje om meerdere categorieën te importeren en eentje om nieuwe en bestaande producten aan meerdere categorieën te koppelen)
    - Mogelijkheid filters in dezelfde product-import upload te doen i.p.v. een 2e upload.
    - Zoals eerder aangegeven: SEO voor brands (deze wist je al)
    - Mogelijkheid staffelkortingen via import
    - Mogelijkheid gerelateerde producten via import
    - Mogelijkheid aangeven welk land betaalmethode beschikbaar is.

We willen de mogelijkheden met importeren sowieso flink gaan uitbreiden. Ik kan je helaas niet echt zeggen op welke termijn.

Van je front-end aanpassingen hebben we geen lopende tickets, maar ik zal er wat toelichting op geven:
    - Limiet vergroten logo slider: als hier meer animo voor is kunnen we hier evt naar kijken.
    - Mogelijkheid meerdere merken als filter te gebruiken i.p.v. 1 per keer: zelfde als met logo slider. Dit moet met maatwerk sowieso wel te realiseren zijn.
    - Staffelkortingen melding in winkelmandje. Dit is geen bug maar een melding om te laten zien wat er gebeurt met de prijzen, niet een motivatie om meer te kopen. Je kunt hier eventueel een app voor gebruiken als My customer motivator, maar ik weet niet zeker of deze ook werkt met meldingen zoals je bij staffelkortingen zou willen. Sowieso is het mogelijk om met maatwerk een dergelijke melding in te bouwen zoals je voor ogen hebt.
    eCom support nummer: +31 20 808 63 58
    Klik hier om een terugbelverzoek in te dienen.
    Voor algemene vragen en informatie, ga naar het helpcentrum
  • cismacisma Berichten: 42 Member
    Hi Nynke,

Bedankt voor je reactie! Ik zou graag toegevoegd willen worden voor alle bestaande punten!

Betreft de filter opties voor merken, andere oplossing zou zijn om merken als filter toe te voegen, maar het maximum van 15 zorgt dan voor een probleem. Hier is inderdaad een maatwerk oplossing voor echter is die vrij prijzig (maandelijkse kosten).

Betreft de staffelkorting melding, ik heb denk ik 2 maanden geleden over gebeld en toen werd er aangegeven dat dit inderdaad een bug was en die ook bekend was bij jullie. Volgens mijn developer was dit ook een bug die ze niet konden oplossen met maatwerken.

Een melding geven als ze het al in het winkelmandje hebben staan lijkt me overbodig, dat werd toen ook telefonisch bevestigd.

Zou je dit toch nog kunnen checken?

Thanks!
  • JoanMlJoanMl Berichten: 94 Member, Beta tester ✭
    Ik zou graag een rood balletje krijgen bij het tabje van reviews. Nu stonden er al langere tijd twee reviews ter beoordeling klaar, die ik dus over het hoofd heb gezien.
    Dus net zoals bij orders een melding met rood balletje en aantal erin.
    In V1 was dat wel altijd.
  • PaulaPaula Berichten: 831 Member, Beta tester 
    @JoanMl , bij ons verschijnt er een "1" bij het product tab als er een nieuwe review is (2 bij 2 nieuwe reviews, etc)
    www.devrolijkeengel.nl
    "voor Hemelse geschenken met een vleugje Mysterie"
  • Dave0701Dave0701 Berichten: 71 Member
    Als jullie toch gaan kijken naar export import bestand neem dan de extra velden ook mee. Zou fijn zijn als wij die daar ook snel kunnen aanpassen.
  • NynkeNynke Berichten: 372 Administrator, Lightspeed Staff moderator
    Cor zei:

Daar kan ik me wel bij aansluiten. Eigenlijk zou je alle velden die je bij de producten kunt invullen moeten kunnen exporteren en importeren, zoals levertijden, specificaties e.d

Willen we ook naar toe. Ik heb jouw feedback ook toegevoegd bij de ideeën die we hebben lopen :).
    cisma zei:

Hi Nynke,
    Betreft de staffelkorting melding, ik heb denk ik 2 maanden geleden over gebeld en toen werd er aangegeven dat dit inderdaad een bug was en die ook bekend was bij jullie. Volgens mijn developer was dit ook een bug die ze niet konden oplossen met maatwerken.

Een melding geven als ze het al in het winkelmandje hebben staan lijkt me overbodig, dat werd toen ook telefonisch bevestigd.

Ik heb het voor je nagevraagd, maar de functie blijkt op dit moment te werken zoals hij hoort (aangeven wat er met de prijzen gebeurt ipv een bericht om over te halen tot kopen). Ik kan me echter goed voorstellen dat één van mijn collega's zich vergiste en net als jij er vanuit ging dat dit een melding voor marketingdoeleinden moet zijn. Mijn excuses voor de verkeerde communicatie!

Als jullie toch gaan kijken naar export import bestand neem dan de extra velden ook mee. Zou fijn zijn als wij die daar ook snel kunnen aanpassen.

Staat genoteerd!
    eCom support nummer: +31 20 808 63 58
    Klik hier om een terugbelverzoek in te dienen.
    Voor algemene vragen en informatie, ga naar het helpcentrum
  • kielenkielen Berichten: 90 Member ✭
    @Nynke of @Charlene

Het moet nog door de kamer maar het voornemen is om per 1-1-2019 de 6% btw te verhogen naar 9%. Dat lijkt makkelijker besloten dan uitgevoerd, omdat alle bestellingen voor 31 dec 24.00 uur 6% hebben en alle bestellingen vanaf 01 jan 00.00 uur 9% BTW moeten hebben. 
    Dat betekent in de praktijk dat alle webshoppers op oudjaarsavond om 24.00 uur wanneer het vuurwerk losbarst achter de PC moeten om de BTW naar 9% te zetten.

Is het mogelijk om dat vanuit Lightspeed voor alle webshops in één keer te regelen?  

Kees Kielen

www.manivivendi.nl
  • PaulaPaula Berichten: 831 Member, Beta tester 
    Kees, ik denk dat de BD er niet heel moeilijk over zal doen als dat een paar uur eerder of later gebeurt. Als je het om 10 uur savonds of de volgende ochtend om 10 uur ofzo doet dan denk ik niet dat je direct een grote boete zult krijgen ;) 
    Het is volgens mij letterlijk met 1 klik geregeld. 
    www.devrolijkeengel.nl
    "voor Hemelse geschenken met een vleugje Mysterie"
  • Di-Jo HeemskerkDi-Jo Heemskerk Berichten: 62 Member ✭
    september 2018 aangepast
    @cisma om meerdere nieuwe categorie aan te maken kan je dit doen:
    https://community.lightspeedhq.com/nl/discussion/619/kan-dat-echt-niet-sneller#Comment_2271 
    je kan ze alleen niet direct aan bestaande items koppelen die al een categorie hebben
    BestBuyHoesjes.nl - Bescherm je telefoon in stijl
  • kielenkielen Berichten: 90 Member ✭
    @Paula, zou het inderdaad alleen de lage BTW veranderen in 9% zijn. Heeft dat geen invloed op oude orders? Ik heb geen idee wat de effecten zijn en waar het allemaal invloed op heeft. 
    Kees Kielen

www.manivivendi.nl
  • FOOFOO Berichten: 558 Member 
    Gewoon oudjaarsavond al op tijd wijzigen. Zo'n avond loopt het toch niet storm met bestellingen. Dan heb je hooguit een paar uur te veel BTW berekend, zal de BD vast niet erg vinden. 
    John | Fietsonderdelen Outlet
    De meeste Fietsonderdelen voor de laagste Prijzen
  • SharleneSharlene Berichten: 126 Moderator, Lightspeed Staff moderator
    @kielen, Ik denk inderdaad dat je dit het beste zo laat mogelijk op oudejaarsavond kunt wijzigen, in oude afgeronde orders zal de BTW niet worden aangepast. 

In de backoffice kun je de BTW zelf aanpassen (met inderdaad 1 klik) van 6% naar 9%. De artikelen worden dan automatisch geüpdate met dit nieuwe tarief. De verkoopprijzen blijven gewoon staan. Mocht je deze ook nog een update willen geven, dan kun je dit het beste realiseren middels de import- en exporttool. 
Log In of Registreer om te reageren.