Product zichtbaar maar niet voor klanten en Google?

JipJip Member Berichten: 50

Weet iemand een oplossing voor dit probleem? Ik wil een deel van mijn producten verbergen voor de klanten en voor Google terwijl ze wel op "zichtbaar" staan. Hoe kan ik dit doen?

Graag jullie hulp.

10 reacties

• PaulaPaula Member, Beta tester Berichten: 1,134 

Voor zover ik weet gaat dat niet. Je kunt wel met speciale categorien werken die je "verstopt" voor klanten, maar dan nog is een artikel altijd vindbaar via bijvoorbeeld de "alle artikelen" categorie.

Als een artikel zichtbaar staat dan is het ook echt zichtbaar.

Maar wat is het nut van op zichtbaar zetten als het niet voor klanten zichtbaar mag zijn? Misschien als je dat uitlegt dat iemand een andere workaround kan verzinnen.

www.devrolijkeengel.nl
    "voor Hemelse geschenken met een vleugje Mysterie"
  • JipJip Member Berichten: 50

@Paula Bedankt voor je reactie! 👍️

Ik ga werken met een voorraadbeheersysteem (Optiply). Om alle losse onderdelen van mijn samengestelde producten te kunnen volgen, moeten alle losse onderdelen als artikel in Lightspeed staan. Echter wil ik deze losse onderdelen niet als artikel verkopen in mijn webshop. Daarom wil ik ze verstoppen voor de klant en Google.

Ik hoop dat het zo een beetje duidelijker is 😀

Helemaal! En dat is een probleem waar heel veel hier tegenaan lopen. Wij zouden ook graag bepaalde artikelen alleen als bundels verkopen, maar volgens mij is dat niet mogelijk.

Een los artikel is altijd zichtbaar. Als het niet zichtbaar is kan het volgens mij ook niet als bundel verkocht worden.

www.devrolijkeengel.nl

Net voor de zekerheid nog even uitgeprobeerd met een bundel, waarbij ik 1 artikel wel op voorraad heb gezet, maar toch onzichtbaar. Maar ook dan wordt de bundel niet weergegeven. Dus als je wil dat een bundel zichtbaar en te koop is dan ontkom je er volgens mij niet aan dat het losse artikel ook zichtbaar en te koop is.

www.devrolijkeengel.nl

@Paula Dank je wel voor je reacties. Super bedankt voor de moeite!!

Voor de zekerheid ga ik nog even contact opnemen met de helpdesk.

meer dan graag gedaan :) Succes ermee!

En laat ons nog even weten als er toch iets mee te doen is :)

www.devrolijkeengel.nl
  • CelticWebMerchantCelticWebMerchant Member Berichten: 236 ✭

Ik vraag me af of je dan niet het beste het product in een categorie kan plaatsen die je op onzichtbaar zet (of niet in een categorie plaatsen, dat kan ook). En op no-follow voor google zetten als dat mogelijk is.

• JohanJJohanJ Member Berichten: 208 

Met nofollow en no index moet je voorzichtig zijn. Google heeft aangegeven dat ze dat meer als een advies zien. Als ze denken dat er relevante content in staat, kan het toch voorkomen dat het geïndexeerd wordt.

Daarnaast zijn de halffabrikaten dan ook zichtbaar op de pagina's "nieuwe producten" en "alle producten". En ook in de zoekresultaten op de site zelf.

Voor nu heb ik dit probleem even bij Optiply neergelegd.

Bedankt voor jullie reacties en ideeën.

• JoriJori Member Berichten: 201 ✭

Kan je (in het geval van goodle) niet een fictief merk eraan hangen? Bijvoorbeeld JIP60 ofzo. Je kan dan in Shopping het merk JIP060 uitsluiten.

Je kan ook het merk + een cijfer gebruiken zoals VOLVO2 oid. Excluden voor Googhe Shopping en ze zullen niet weergegeven worden.

Log In of Registreer om te reageren.