Producten aanpassen/verwijderen (i.c.m. filteren) is niet handig

PaulaPaula Member, Beta tester Berichten: 935 
maart 2018 aangepast in Producten en categorieën
Lopen hier meer mensen tegenaan?
Als we bepaalde artikelen willen verwijderen omdat een serie uitloopt is dat echt een crime!
Als je op voorraad filtert om artikelen die op "0" staan op te zoeken kun je ze niet verwijderen want dan krijg je een melding "default kan niet verwijderd worden".
Dus moet je artikelen vanuit het product overzicht verwijderen (omdat vanuit het product overzicht niet te zien is of er nog voorraad is)
Maar dat is niet echt handig want je moet eerst filteren op (bijvoorbeeld) leverancier en dan ieder artikel apart in om te verwijderen. Maar zodra je op verwijder artikel klikt is het filter "vergeten"!
Dus nadat je een artikel verwijderd hebt moet je weer opnieuw filteren om in dezelfde lijst als 2 klikken daarvoor te komen.
Als je veel artikelen aan te passen of te verwijderen hebt is het behoorlijk tijdrovend op die manier.

Heeft iemand een handigere manier hiervoor?
www.devrolijkeengel.nl
"voor Hemelse geschenken met een vleugje Mysterie"

4 reacties

• NynkeNynke Administrator, Lightspeed Staff Berichten: 372 moderator
    augustus 2018 aangepast
    Hi @Paula! Als je producten toch gaat verwijderen kun je wellicht het volgende doen:
    1. Je zoekt de producten bij elkaar in het voorraadoverzicht.
    2. Je vinkt de producten aan welke je wilt verwijderen.
    3. Je klikt bovenaan op "X item(s) geselecteerd" en klikt op "Wijzig geselecteerde varianten".
    4. Je selecteert het veld "artikelcode" en kiest voor "ja" onderaan bij "Zijn alle waardes hetzelfde"?
    5. In het volgende scherm vul je een herkenbare unieke term in, zoals bijvoorbeeld DELETE. Klik op Opslaan.
    6. In het productoverzicht zoek je op DELETE.
    7. Alle producten met die 'artikelcode' komen nu naar voren en je kunt alles in 1 keer selecteren en in bulk verwijderen.

Trucjes om dit proces te vergemakkelijken:
    - Maak van die url een bladwijzer, zo heb je hem met één druk op de knop bij de hand.
    - Met die url kun je ook nog sorteren en max 2 filters toepassen. Je kunt zo bijvoorbeeld filteren op producten die uitverkocht zijn, en ook nog eentje voor producten die wel/niet beschikbaar zijn voor de verkoop.

Ik hoop dat het hier wat sneller mee gaat! Laat het me weten als ik één van de stappen verder moet toelichten
    Post edited by Nynke on
    eCom support nummer: +31 20 808 63 58
    Klik hier om een terugbelverzoek in te dienen.
    Voor algemene vragen en informatie, ga naar het helpcentrum
  • PaulaPaula Member, Beta tester Berichten: 935 
    maart 2018 aangepast
    @Nynke wederom bedankt voor de uitgebreide reactie, top!
    De workaround werkt alhoewel iets omslachtiger dan denk ik nodig is wel prima, dank je wel! Die zal ik even in mijn favorieten zetten.
    Ik wist eigenlijk niet eens dat je op meerdere filters tegelijk kon zoeken! Nooit op het idee gekomen dus alleen dat al is een mooie tip :smiley:

De verhoging van de aantallen had ik inderdaad een tijdje geleden al van iemand doorgekregen maar ik was die code kwijt. Ik dacht er vanmiddag nog aan dat ik die code weer ff uit moest zoeken. Dus die gaat ook in de favorieten ;)

Wat betreft het niet onthouden van de filters in het voorraad overzicht, is daar nog een oplossing voor?
    En gerelateerd: als je in "voorraad" zit en je gaat een artikel in, dat springt het tabblad links automatisch naar "producten". Klopt dat?
    Dat zou eigenlijk niet moeten, want als je in voorraad dingen aanpast en je gaat terug naar producten dan moet je weer in het menu naar voorraad. Is allemaal geen drama, maar het zijn wel veel extra klikken elke keer en tijd is geld ;)

Maar in ieder geval bedankt voor je duidelijke antwoord, ik heb er zeker wat aan!
    www.devrolijkeengel.nl
    "voor Hemelse geschenken met een vleugje Mysterie"
  • IngmarSpitIngmarSpit Member Berichten: 29
    Ook ik verbaas me er al langer over dat er geen artikelen vanuit het voorraad overzicht verwijderd kunnen worden. Vanuit gebruikers oogpunt is dat namelijk wel zo logisch.

Het 'onthouden' van backoffice instellingen zoals ingevoerde filters en of bijvoorbeeld onderdelen zijn ingeklapt of uitgevouwen (bijvoorbeeld bij categorieën) zou flink verbeterd kunnen worden.

Ik ben tevreden over de nieuwe backoffice, maar het scrollen en herinvoeren van zoekopdrachten, filters en instellingen is enorm toegenomen waardoor het werken minder overzichtelijk is geworden, en daardoor meer tijd in beslag neemt.
  • NynkeNynke Administrator, Lightspeed Staff Berichten: 372 moderator
    augustus 2018 aangepast

Wat betreft het niet onthouden van de filters in het voorraad overzicht, is daar nog een oplossing voor?
    Deze is vrij makkelijk te omzeilen door de terugknop in je browser te gebruiken. Als je een filter toepast wordt de zoekterm namelijk toegevoegd aan de url. Een vergelijkbare oplossing is een bladwijzer maken voor die url's met filters.

Bijvoorbeeld:
    https://example.webshopapp.com/admin/variants?is_available=false&inventory_level_lt=1

Deze URL correspondeert met deze filters in het voorraad overzicht:

Als je vaak dezelfde zoektermen of filters gebruikt kun je hier allemaal bladwijzers voor aanmaken 

En gerelateerd: als je in "voorraad" zit en je gaat een artikel in, dat springt het tabblad links automatisch naar "producten". Klopt dat?
    Ja dit klopt. Je opent immers het volledige product, niet alleen de variantinformatie.
    Post edited by Nynke on
    eCom support nummer: +31 20 808 63 58
    Klik hier om een terugbelverzoek in te dienen.
    Voor algemene vragen en informatie, ga naar het helpcentrum
Log In of Registreer om te reageren.