100% korting, kan dat?

StudioLegendaStudioLegenda Member Berichten: 6

Ik heb een 100% kortingscode aangemaakt, inclusief verzendkosten. Maar wanneer een klant deze wil gebruiken verdwijnen de betalingsmethoden, en verschijnt een foutmelding dat de klant eerst de factuurgegevens volledig moet invullen (wat al gedaan is). Moet ik de betalingsmethoden anders instellen o.i.d.? Of is 100% korting simpelweg onmogelijk?

Beste Antwoord

Antwoorden

• DennisVerboomDennisVerboom Member Berichten: 3

Hi StudioLegenda,

Het kan zijn dat je in de instellingen een minimaal bedrag heb ingesteld.

Onder Lightspeed payments staat "minimaal bedrag" deze staat standaard op €1,-

Als je die naar 0 zet zou het goed moeten gaan.

• StudioLegendaStudioLegenda Member Berichten: 6

Die staat op €0,- ook nog geen reactie via een ticket, trouwens. Best stom iets, lijkt me toch klein bier?

oktober 2020 aangepast

Een minimum bedrag stond niet eens geactiveerd, ik moest dat dus per definitie op €0,- om 100% helemaal mogelijk te maken. Thanks!

Te vroeg gejuichd; werkt nog steeds niet. Ik kán Mollie niet handmatig op €0,- zetten, want dat registreert ie blijkbaar niet als een instelling en zet het checkboxje daarmee weer uit. Heel frustrerend wordt dit!

• J_BinsbergenJ_Binsbergen Moderator, Lightspeed Staff Berichten: 144 moderator

@StudioLegenda Verstandig dat je hier een support ticket voor hebt aangemaakt. Betaalproviders hanteren namelijk een minimumbedrag, waardoor gratis orders niet verwerkt kunnen worden via Mollie.

Er is echter een alternatief door de betaalmethode 'pay by invoice' aan te maken en deze alleen te tonen voor orders onder de €1. (En Mollie alleen te tonen bij orders boven de €1.

Ik heb dit inmiddels correct ingesteld, toch vreemd dat hier blijkbaar een workaround voor nodig is en dat er niet bijv. een standaard optie is voor "gratis" of "100% korting" of iets logisch in elk geval: Bijvoorbeeld een valide formulier ondanks €0,- op het totaal.

Log In of Registreer om te reageren.