Spam in de reviews

LorenzoLorenzo Berichten: 6 Member
Zag zo snel geen categorie waar ik dit kwijt kan dus heb ik hem hier maar even gepost.

De laatste tijd krijg ik aardig wat product reviews binnen van klanten die een aankoop gedaan hebben wat natuurlijk een goed ding is. Waar ik alleen niet zo blij mee ben is dat ik nu ineens ook spam binnen krijg als review.
M.n. Russische teksten worden er in een review van een willekeurig product geplaatst.

Uiteraard staan reviews op "eerst goed keuren" voordat ze gepost worden en kan ik ze dus onderscheppen eer ze zichtbaar zijn maar dit kan wel eens een hele vervelende kwestie worden.

Ik krijg er nu gemiddeld 1 a 2 per dag, ik heb echt geen zin om er straks 20 of 30 per dag te moeten verwijderen en al helemaal geen tijd voor.

Ik heb al met de thema bouwer gesproken over een "Ik ben geen robot" captcha die aangevinkt moet worden eer men een review kan posten maar dit schijnt een negatieve werking te hebben op klanten die een review willen posten.

Wat te doen?

1 reactie

• FOOFOO Berichten: 535 Member 
    Ik zou het eerst even aankijken. Op een andere site krijgen wij af en toe ineens een paar dagen lang dit soort spammails via het contactformulier. Wanneer na een paar dagen blijkt dat geen enkel bericht online komt, stopt het vanzelf weer.
    John | Fietsonderdelen Outlet
    De meeste Fietsonderdelen voor de laagste Prijzen
Log In of Registreer om te reageren.