Feedback voor April

NynkeNynke Berichten: 372 Administrator, Lightspeed Staff moderator
Hi iedereen!

In dit topic kun je feedback plaatsen voor April, waarop jullie aan het eind van de maand kunnen stemmen. Je kunt met oude ideeën komen of nieuwe, kleine of grote verbeteringen, wat jullie maar willen!

Geen idee waar dit over gaat? Lees eerst deze post door: deel je ideeën en stem!

Note: dit is de eerste maand dat we dit proberen. Mocht je vragen of op- of aanmerkingen hebben, stel deze niet bij deze post, maar graag bij bovenstaande post met uitleg. Alle vragen of opmerkingen die hieronder gesteld worden zal ik verwijderen of negeren. Iedereen is overigens welkom feedback op te geven en suggesties aan te dragen, dit mag ook in een privébericht.

Note: als je op dit topic reageert, ga ik er vanuit dat ik tickets e.d. voor je aan mag maken.

Ik ben zeer benieuwd naar jullie feedback!
eCom support nummer: +31 20 808 63 58
Klik hier om een terugbelverzoek in te dienen.
Voor algemene vragen en informatie, ga naar het helpcentrum

20 reacties

• PaulaPaula Berichten: 706 Member, Beta tester 
    april 2018 aangepast
    1) productstatistieken: x-aantal keer in behandeling (in V1 kon je per product zien hoeveel keer het nog in bestelling stond bij orders die wel geplaatst maar nog niet verzonden waren)

2) Producten/voorraad kunnen sorteren op productnaam ipv variantnaam

3) De mogelijkheid om bij het invullen van gerelateerde artikelen meteen een teruglink aan te maken. Dus niet eerst product A handmatig moeten koppelen aan product B en dan naar product B om product A handmatig te koppelen. Maar de mogelijkheid (bijvoorbeeld via een vinkje ofzo) om product A en B direct aan elkaar te koppelen.

4) De mogelijkheid om fotootjes direct van je computer in een inhoudspagina te kunnen plaatsen zonder ze eerst als bestand te moeten importeren via tools. Zeer omslachtig!
    www.devrolijkeengel.nl
    "voor Hemelse geschenken met een vleugje Mysterie"
  • CorCor Berichten: 44 Member, Beta tester
    1 en 4 zien wij ook als toegevoegde waarde
    Harswinkel, onderdeel van Beauty Box Cosmetics
    Groothandel en opleidingen in Beauty
    Mail: [email protected]
    MOB-WhatsApp; +31(0)6.245.340.36
  • Dave0701Dave0701 Berichten: 51 Member
    -Mogelijkheid om pakbon en factuur met 1 knop uit te kunnen printen
    of er voor zorgen dat die meteen print en niet eerst 4 klikken verder moet voordat je print.

-Dymo button bij adres van de klant(meteen kunnen uitprinten van het adres)

-Shift/ctrl functie voor selectie orders. Als ik er nu 30 uit moet printen moet ik 30 x een vinkje zetten. Of de alles selectie button en dan 20x uitvinken maar blijft een hoop geklik wat niet nodig is.

- Mogelijkheid producten te verwijderen via csv

• ChichaChicha Berichten: 37 Member
    Ik wil graag in de backoffice het aantal producten op een pagina kunnen aanpassen boven 24. Ik wil de vrijheid hebben deze aan te passen naar bv 48 en 96

Ik wil graag producten & merken kunnen uitsluiten van kortingscodes. Nu kan dat alleen maar door alle producten die je wel wil handmatig toe te voegen. Niet te doen met meer dan 2000 producten. Het zou dus handiger zijn om een uitsluiten van kortingscode optie te hebben.

• EricWEricW Berichten: 3 Member
    Zeker het punt wat Kolliesparts zegt! Meta data moet zo snel mogelijk opgelost worden.
  • Sarinah LeezerSarinah Leezer Berichten: 5 Member
    - orders aan kunnen vinken, en dat die vinkjes dan blijven staan zolang je bezig bent met bulk acties. Dus niet 30x selecteren en op order verzonden drukken, dan weer 30 x alles aanvinken en op order betaald zetten. De suggestie van Dave lijkt er wel wat op.

- correcte berekening van de 21% en/of 6% heffing op verzendkosten. Als er alleen lagebtw-producten worden gekocht, is de btw over verzendkosten 6%. Nu wordt altijd 21% gerekend, ongeacht de inhoud van de bestelling.

- verzend- en dergelijke kosten aanpassen op klantgroep. Bepaalde klantgroepen krijgen bijv. meer korting, maar dan gelden er iets andere bestelvoorwaarden.

• CelticWebMerchantCelticWebMerchant Berichten: 126 Member ✭
    Betere zoekoptie - ik krijg als ik zoek op ORD (in de backend) continu ook reviews van klanten en andere ordernummers die er niets mee te maken hebben.

Mogelijkheid tot variabele BTW-tarieven op verzendkosten en betaalkosten (ivm het betalen van buitenlandse BTW). Nu wordt er op Paypal standaard 21% BTW gezet, terwijl dit voor andere landen een ander tarief is.

Mogelijkheid gemakkelijk een opmerking op de factuur te plaatsen, zoals het inkoopordernummer van de klant.

Mogelijkheid bepaalde velden in de checkout te verplichten voor bepaalde landen. Wij moeten bijv. het BSN van onze Italiaanse klanten opvragen, maar kunnen dat veld niet verplicht maken, omdat we dit aan Nederlandse klanten absoluut niet mogen vragen.

Mogelijkheid voor 2 e-mailadressen voor klantaccount. Voor factuur e-mailadres en voor klant e-mailadres.

Mogelijkheid meer dan 25 imports per dag te kunnen draaien... We hebben niet voor niets een XL account ;-)

Kijk vooral ook op https://community.lightspeedhq.com/nl/discussion/comment/637 ...
  • YibYib Berichten: 37 Member
    Paula zei:

1) productstatistieken: x-aantal keer in behandeling (in V1 kon je per product zien hoeveel keer het nog in bestelling stond bij orders die wel geplaatst maar nog niet verzonden waren)

3) De mogelijkheid om bij het invullen van gerelateerde artikelen meteen een teruglink aan te maken. Dus niet eerst product A handmatig moeten koppelen aan product B en dan naar product B om product A handmatig te koppelen. Maar de mogelijkheid (bijvoorbeeld via een vinkje ofzo) om product A en B direct aan elkaar te koppelen.

4) De mogelijkheid om fotootjes direct van je computer in een inhoudspagina te kunnen plaatsen zonder ze eerst als bestand te moeten importeren via tools. Zeer omslachtig!

-Shift/ctrl functie voor selectie orders. Als ik er nu 30 uit moet printen moet ik 30 x een vinkje zetten. Of de alles selectie button en dan 20x uitvinken maar blijft een hoop geklik wat niet nodig is.

Deze lijk mij wel handig :smile:
    LittleWonderland.nl
    Unlock Your Beauty | Korean Skincare & Make-up
  • Albert_WubsAlbert_Wubs Berichten: 70 Member ✭
    Paula zei:

2) Producten/voorraad kunnen sorteren op productnaam ipv variantnaam

1 en 4 als belangrijkste.
    Gavetas.nl Trendy tassen voor elk Budget
    085-78 46 963
    april 2018 aangepast
    De mogelijkheid om in een klant account een opmerking te noteren!
    Soms moet je bij een bepaalde klant iets belangrijks onthouden (bijvoorbeeld geen enveloppe post maar pakketpost, of deze klant mag achteraf via bank betalen dus eerst opsturen, of bijvoorbeeld dat een klant al 2 keer aangegeven heeft een enveloppe niet te hebben ontvangen dus even "opletten" (ik verzin maar even wat)
    Die mogelijkheid is er voor zover ik nu kan zien niet.
    Bij sommige namen gaat er zogezegd "een belletje rinkelen" (dan wel positief of negatief) Dan is het handig als je even op de naam kan klikken en dat je in 1 oogopslag in het account je eigen opmerking kunt zien.

Of is dat er al?
    www.devrolijkeengel.nl
  • remborembo Berichten: 3 Member
    Na nu een tijdje te werken in V2 heb ik ook al wel wat verbeterpunten.
    Wellicht behoren enkele al tot de mogelijkheden. Maar ik kan het in ieder geval niet (meer) vinden.

1. Automatische exportmailtjes uitzetten.

2. orders op verzonden zetten, ZONDER een email te versturen naar klant. (zoals in V1 mogelijk was en in V2 bij annuleren van een order heb ik die keuze wel).
    Bijv. handig wanneer een klant afhaalt. Nu krijgt hij dan toch een verzonden mailtje.

3. Zou prettig zijn als bij de producten in de productlijst ook het artikelnummer direct vermeld wordt.
    (Na gebruik filter kun je dan het juiste artikel sneller vinden)

4. Bij voorraad en producten ook zoeken/filteren op tweede gedeelte van een artikelcode
    Dus bijv. alle producten die eindigen op: 28750

(Bovenstaand zijn allemaal functies die het werken in V1 prettig maakten en nu verdwenen zijn)

5. Op de individuele order pagina i.p.v. gekleurde rondje direct het aantal op voorraad (of bij mouse-over de voorraad weergeven).

6. "Zichtbaar wanneer op voorraad". Op de productpagina.
    Dit lijkt niet te werken. De producten zijn nog steeds zichtbaar wanneer voorraad = 0

7. Onder de hoofdrubriek producten een extra tab met daarin "prijs aanpassen"
    (net als het tab "voorraad" aanpassen). De voorraad aanpassen werkt in V2 echt heel fijn.
    Maar prijs aanpassen ligt nu nog te diep verborgen.
    Dus prijs aanpassen net zo eenvoudig als voorraad aanpassen.

8. Onder tab voorraad. Sorteren (filter)van "zichtbaarheid" lijkt niet te werken. Zichtbare en niet zichtbare producten blijven door elkaar staan.
    (Wie weet hoe ik wel zichtbare producten met een voorraad van 0 kan selecteren?) Dus producten die een klant nog wel kan zien, maar die niet op voorraad zijn.

• SoniaSonia Berichten: 55 Member
    1. Als de klant kiest voor een bepaalde bezorgdatum zou het handig zijn als dat ook op de factuur staat (zodat zij kunnen zien welke datum ze hebben gekozen). Nu staat het alleen op de pakbon.
    2. Recaptcha bij productreviews
    3. Aantal in behandeling bij productstatistieken
    4. Aantal keer in winkelwagen bij productstatistieken
  • SoniaSonia Berichten: 55 Member
    O, en een niet onbelangrijke: rechtstreeks kunnen shoppen vanuit Instagram. Shopify is bezig met een rechtstreekse koppeling, bij andere platforms kan het via snapppt.
    april 2018 aangepast
    Sonia zei:

1. Als de klant kiest voor een bepaalde bezorgdatum zou het handig zijn als dat ook op de factuur staat (zodat zij kunnen zien welke datum ze hebben gekozen). Nu staat het alleen op de pakbon.

Inderdaad! En ook in de orderbevestigingsmail!
    www.devrolijkeengel.nl
  • CorCor Berichten: 44 Member, Beta tester
    Paula zei:

Sonia zei:

Inderdaad! En ook in de orderbevestigingsmail!
    Hi Paula, kun je dit niet zelf doen door [deliverytime] en [deliverydate] toe te voegen aan de factuur?

Harswinkel, onderdeel van Beauty Box Cosmetics
    Groothandel en opleidingen in Beauty
    Mail: [email protected]
    MOB-WhatsApp; +31(0)6.245.340.36
    @Cor ik heb dit zojuist geprobeerd maar dat werkt helaas niet. In de mail staat dan [deliverydate] of [[deliverydate]]
    www.devrolijkeengel.nl
  • breibrinkbreibrink Berichten: 9 Member
    Ik heb op dit moment twee wensen of suggesties ter verbetering.

1. Ik wil nog steeds heel graag werken met gebroken getallen in een product. Zodat de klant ook 1.2 of 0.8 (of 0,8) meter kan bestellen, voor stoffen of band o.i.d. is het handig om niet alles per hele meter te verkopen.

2. Artikelcode's, bij 010.35350 maakt LS er zelf een andere code van, ik ben er nog niet achter wanneer en hoe dat gebeurt. Deze staat nu weer in het systeem als 10.35.350. Maar wanneer ik of de klant zoekt op artikel 35350 dan is het natuurlijk niet vindbaar.
  • NynkeNynke Berichten: 372 Administrator, Lightspeed Staff moderator
    Hi iedereen! Omdat dit topic al meer dan 3 weken op is, en de maand mei een beetje apart valt qua weekindeling, sluit ik vandaag het feedbacktopic voor april.

Ik wil iedereen heel erg bedanken voor alle inbreng en goeie ideeën! Sommigen van jullie hebben al een korte terugkoppeling ontvangen via een ticket, andere die hebben gepost zullen dit nog ontvangen. Ik ga vandaag de feedback bundelen en organiseren en in de loop van morgen zal ik een post plaatsen. Deze post zal dan een week open blijven t/m de woensdag erna om te stemmen.

Een fijne avond gewenst!
    eCom support nummer: +31 20 808 63 58
    Klik hier om een terugbelverzoek in te dienen.
    Voor algemene vragen en informatie, ga naar het helpcentrum
Deze discussie is gesloten.