Ahrefs site content issues :(

HulpmiddelonlineHulpmiddelonline Member Berichten: 3

Goedemorgen allemaal,

Ik gebruik sinds kort Ahrefs voor het optimaliseren van onze site Hulpmiddelonline.nl en kom daar een aantal issues tegen waarvan ik geen idee heb hoe ik ze op kan lossen. Zie onderstaand voorbeeld;

og: type Missing -> is dit een kwestie van markeren in Search Console? Of kan ik hier iets anders aan doen?

og; url -> Waarom staat hier "source=facebook" op het eind?

En tot slot:

Twitter card Missing -> Is dit belangrijk? Wij doen niks met twitter.

Hopelijk hebben jullie hier meer ervaring mee en is er iemand die hier iets over wil/ kan zeggen. :-).

Alvast bedankt en in ieder geval een fijne dag allemaal!

Groet,

Michiel

3 reacties

• citizen_zoocitizen_zoo Member Berichten: 90 ✭

Dit is structured data mark-up voor Twitter en Facebook. Staat Search Console los van. Daar is structured data van schema.org belangrijk.

Als je niks met Twitter doet niet super belangrijk. Het is onder meer bedoeld voor als anderen of jijzelf je pagina delen, dan kun je met deze tags het type card, de afbeelding en de omschrijving bepalen. Je kan het dus ook negeren als je niet echt een doelgroep of strategie voor Twitter hebt. Zelfde geldt voor Facebook. Maakt het wel mooier om dat te implementeren, maar er gelden wel bepaalde platform specifieke eisen t.a.v. de lengte van titels en omschrijvingen e.d.

Er staat ?source=facebook achter voor tracking doeleinden, denk ik.

• HulpmiddelonlineHulpmiddelonline Member Berichten: 3

Dank voor je reactie!

M.b.t. facebook en tracking; dat denk ik ook, ik begrijp alleen niet waarom ahrefs dat erachter zet als ze gewoon een willekeurige pagina scrollen.

• citizen_zoocitizen_zoo Member Berichten: 90 ✭

De toevoeging ?source=facebook komt uit de broncode. Ahrefs doet dat niet. Die crawlt alleen urls die in de html staan.

Log In of Registreer om te reageren.