Internationaal verkopen aan consumenten en BTW: Drempelbedragen afstandsverkopen

LennyLenny Member Berichten: 2

Bij het binnen de EU verkopen aan consumenten krijg je te maken met drempelbedragen voor zgn. afstandsverkopen.

Wanneer je in een bepaald jaar omzet behaalt in een land boven het geldende drempelbedrag, die per land kan verschillen, ben je btw plichting in dat land en die je ook de BTW van dat land voor de producten te hanteren.

Ik ben opzoek naar Lightspeed webshop eigenaren die hier mee te maken hebben (gehad) en met name naar de ervaringen OF en zo ja HOE jullie dit vraagstuk technisch en administratief op hebben op weten te lossen. Met name als je dit in de combinatie Lightspeed + Exact Online hebt weten in te richten/op te lossen.

Ervaringen, tips en adviezen mogen uiteraard hier gedeeld worden, maar als je bereid bent om te persoonlijk te woord te staan hierover, stuur me dan aub een persoonlijk berichtje.

Getagd:

4 reacties

• QS86QS86 Member Berichten: 108 ✭

@Lenny ik was benieuwd of en hoe je het heb opgelost?

• PhilipfrPhilipfr Member Berichten: 96

@Lenny @Lightspeed

Ben ook benieuwd hoe lightspeed dit gaat oplossen. Weet iemand al iets meer? Mss Lightspeed?

• CelticWebMerchantCelticWebMerchant Member Berichten: 255 ✭

Ja. Wij hebben een koppeling met iwebdevelopment. Zij kunnen de juiste grootboekrekeningen / BTW-codes instellen en doorzetten naar Exact online.

• LennyLenny Member Berichten: 2

Lightspeed ondersteunt dit met regionale BTW codes.

De werking hiervan laat iets wat te wensen over, omdat het een herberekening van de verkoopprijzen incl. BTW doet op basis van de excl. BTW prijs, wat ervoor zorgt dat de verkoopprijzen voor internationale klanten in de checkout na het kiezen van het land ineens afwijken van de verkoopprijzen op de productpagina's, zonder dat hier verder een notificatie op wordt gegeven, maar buiten dat functioneert dit goed.

Voor de koppeling met exact: iwebdevelopment kan de BTW regels in hun koppeling toevoegen. Hiervoor betaal je een klein beetje meer per maand, maar die module werkt goed.

Wel het advies om het bij alle landen goed te testen! Bij ons ging de configuratie aan hun kant de eerste keer niet goed, wat veel correctiewerk heeft opgeleverd.

Log In of Registreer om te reageren.