Mollie / Multisafepay

ChichaChicha Member Berichten: 127 ✭

Hey,

Zijn er mensen die ervaring hebben met en Mollie en Multisafe Pay en een voorkeur hebben voor 1 van de 2?

Ik overweeg over te stappen van Mollie naar Multi Safe Pay. Onder andere omdat je volgens hen daar wel alleen de betaalmethode per land kan instellen en de volgorde van de betaalmethoden kan veranderen.

Maar ik ben benieuwd of mensen die beiden hebben gebruikt een voorkeur hebben voor een en waarom.

Gr,

Sharon

18 reacties

• QS86QS86 Member Berichten: 92 ✭

Ik volg, ik denk er ook over om in 2021 over te stappen naar Multisafepay, om dezelfde redenen.

Ben ook benieuwd of de tarieven beter zijn dan Mollie/Lightspeed Payments. Er staat niets vermeld op hun website daarover.

• FOOFOO Member Berichten: 838 

Multisafepay heeft op de site geen tarieven staan, maar als ik deze link moet geloven, denk ik dat ik toch bij Mollie blijf: https://www.webwinkelsucces.nl/webwinkel-beginnen/betalingen/payment-providers-vergelijken/

Nu zal er vast wel korting mogelijk zijn bij Multisafepay, want bij Mollie betalen wij ook lang geen € 0,29. Maar in de basis zijn ze al flink duurder per transactie.

John | Fietsonderdelen Outlet
    De meeste Fietsonderdelen voor de laagste Prijzen
  • JoriJori Member Berichten: 238 ✭

Buckaroo een optie? Als je lid bent van Webwinkelkeur is dat verreweg de goedkoopste betaalprovider. 0,12 voor iDeal bijvoorbeeld.

Een paar weken geprobeerd, maar ontzettend veel storingen en mislukte betalingen. Dat schijnt nu beter te zijn, maar ondertussen was ik alweer terug bij Mollie, die me een heel mooi voorstel deden.

Ik ben zeker tevreden over Mollie. Het gaat mij hoofdzakelijk om de mogelijkheid om per storeview de betaalopties in te stellen. Wij hebben ook een Duitse storeview en daar staat dan steeds iDeal bovenaan.

Blijkbaar is MSP de enige waar je dit bij kan aanpassen.

Ik heb mij inmiddels aangemeld voor meer informatie.

• ChichaChicha Member Berichten: 127 ✭

@foo Die prijzen zijn denk ik gedateerd die je stuurt van de link. Het voorstel dat ik heb ontvangen van Multisafepay is heel anders dan de prijzen van webwinkelsucces en aantrekkelijker dan Mollie

@QS86 Jammer dat dit niet in LS zelf aan te passen is. Onze webshop is gestart via Strato. Daar konden we volgens mij zelf de volgorde aanpassen. Toch nog iets positiefs gevonden aan de Strato shop!

@Chicha Ik zou Mollie ook nog eens benaderen voor de zekerheid.

@FOO Ja, dat ga ik zeker doen. Dacht dat daar niets mogelijk was, maar kennelijk dus wel

• JF85JF85 Member Berichten: 197 ✭

Sinds kort een voorstel gekregen van MultiSafepay voor 0,10 voor iDeal transactie. Veel lager dan Mollie dus maar ik moet een keer goed voor zitten. Momenteel gebruiken we ook Mollie en dik tevreden ermee.

@JF85 Daar komen nog wel kosten bij voor de betaalmethode. Ze rekenen namelijk 2 tarieven. Een voor de transactie en 1 voor de betaalmethode en dan kom je op een all-in tarief.

Ik heb met MSP morgen een belafspraak staan, to be continued...

• jonassmetsjonassmets Member Berichten: 34 ✭

Ik ben net overgestapt van Lightspeed Payments / Mollie naar Pay.nl. Tarieven zijn voor mij minder belangrijk. Pay heeft gespreid betalen en Apple Pay. En je kan betaalmethode per land en bedrag instellen. Service is ook echt veel beter. Voorlopig ben ik heel tevreden.

• JF85JF85 Member Berichten: 197 ✭

@jonassmets op pay.nl zie ik helemaal geen tarieven. Kan je misschien aangeven wat je betaalt voor iDeal per transactie? Alvast bedankt!

Offerte bij MSP ontvangen; tarieven over het algemeen iets scherper dan Mollie via Lightspeed Payments. Geen vaste maandelijkse kosten. Enig minpunt is dat je zelf met Klarna een deal moet maken. MSP levert wel de koppeling met Klarna, maar je moet rechtstreeks bij hun een account hebben.

• jonassmetsjonassmets Member Berichten: 34 ✭

@JF85 ik betaal 0,25€ per transactie. Zeker niet de goedkoopste. Maar als juwelier heb ik ook niet duizenden bestellingen per maand. Maar ligt mijn orderwaarde wel vrij hoog. Is is gespreid betalen belangrijk. En dat bied Pay.

december 2020 aangepast

@QS86 Als je Mollie benadert, kunnen de tarieven daar ook nog leuk omlaag. Van de week werd ik ook gebeld door MSP. Ze zouden een voorstel mailen, maar tot op heden niets ontvangen.

@jonassmets Op jullie orderbedragen zal 25 cent inderdaad geen grote invloed hebben. Dan zijn er hele andere prioriteiten. Als ik naar onze shop kijk, werken we met veel lagere orderwaardes en kan het tarief veel verschil maken. Daar heeft een besparing van "maar" 9 cent per transactie ons enkele duizenden Euro's bespaart dit jaar. Niet gek voor een EZ 🤑

@FOO ik had Mollie aantal weken zowel chatbericht als e-mail gestuurd, geen reactie. Ik denk dat je weg moet gaan en dat na een paar weken geen omzet in je Mollie Dashboard er een automatisch belletje gaat rinkelen en ze contact met je opnemen. Zo is het toch ook bij jou gegaan ;-)?

Maar ik wil graag voor Duitsland aparte betaalopties. En dat kan MSP bieden, daarnaast hebben zij de nieuwste betaaloptie 'Request to Pay' ontwikkeld met Deutsche Bank. Duitsland heeft 400 afzonderlijke banken, en dit zou dan de gemeenschappelijke iDeal in Duitsland moeten gaan worden... https://cib.db.com/insights-and-initiatives/flow/cash-management/multisafepay-and-request-to-pay-open-banking-comes-of-age.htm

Zeker, dat werkt wel het beste! 🤣

Maar als MSP qua tarieven niet veel scheelt en ze hebben betere functionaliteiten, is dat zeker het overwegen waard. Vandaar dat ik ook benieuwd was wat ze me konden bieden. Nog maar even afwachten of er nog een mail komt. Ik heb het idee dat ze hier meelezen, dus...... 😏

Log In of Registreer om te reageren.