GDPR / AVG

2

70 reacties

• StefanStefan Berichten: 29 Member, Partner partner
    @Sonia en @lampentoppers

Waar lopen jullie tegen aan met Google Analytics?
    Met vriendelijke groet,

Stefan Molders

Molders Media

Molders Media B.V.
    Telefoon: + 31 (0) 85 - 060 15 70
    E-mail: [email protected]
    Website: https://moldersmedia.nl/
  • PietFrietPietFriet Berichten: 5 Member
    Het stappenplan van de AP werkt prima. Als je in Lightspeed de juiste gegevens aanpast (en ook in Analytics), dan ziet de broncode er goed uit.

Afbeeldingen:
    https://ibb.co/gtE8Qd (Broncode website)
    https://ibb.co/dQ1cJy (Lightspeed Admin)
  • yvesjanssenyvesjanssen Berichten: 12 Member
    mei 2018 aangepast
    Heb van Lightspeed nog geen overeenkomst gekregen .Ook niet van de apps die ik heb. Of krijgen we dat niet? Email is [email protected]
  • KlaasHaarsmaKlaasHaarsma Berichten: 85 Member
    Nog een week en dan treedt de AVG in werking. Heb jij je privacybeleid al op orde? Weet je bijvoorbeeld al of jouw organisatie een DPO nodig heeft of hoelang je de persoonsgegevens van een klant mag bewaren? En heb je al een correcte privacyverklaring op je website staan en de nodige verwerkersovereenkomsten afgesloten? Check de AVG-sectie op deze website onze site en weet waar je vanaf 25 mei aan moet voldoen!

https://www.thuiswinkel.org/bedrijven/belangenbehartiging/privacy/algemene-verordening-gegevensbescherming/avg?utm_source=nbtw_20_d_a&utm_medium=email&utm_campaign=nc
    Heb lightspeed maar eens een mailtje gestuurd. Heb nog steeds geen verwerkings overeenkomst van hun en ook niet van Mollie enz
  • JohanJJohanJ Berichten: 139 Member 
    @yvesjanssen Lightspeed heeft iedereen een overeenkomst gestuurd. Misschien is het bij je in de spam gekomen. Ik raad je in ieder geval aan om inderdaad contact op te nemen als je het echt niet hebt.
    Dankje Johan, ik heb het helaas niet gekregen. Ook niet in spam. Als ik niets hoor van lightspeed zal ik dinsdag bellen naar hun  Gr yves 
  • RockBabeRockBabe Berichten: 5 Member
    @yvesjanssen Mollie geeft aan dat er geen verwerkingsovereenkomst nodig is. Zie hieronder hun reactie:

Het klopt dat partijen op grond van de Algemene Verordening Gegevensbescherming in bepaalde gevallen verplicht zijn een verwerkersovereenkomst aan te gaan. Dit geldt alleen wanneer zij persoonsgegevens verwerken in opdracht van een andere partij.

Mollie is van mening dat de verwerking van persoonsgegevens in het kader van onze gebruikersovereenkomst hier niet onder valt. RockBabe en Mollie werken niet in opdracht van elkaar als het gaat om de verwerking van persoonsgegevens. U verwerkt geen gegevens in opdracht van ons, en wij verwerken geen gegevens in opdracht van u.

De gegevens die Mollie ontvangt worden verwerkt op basis van een eigen verantwoordelijkheid. Mollie is daarom geen verwerker, maar een zelfstandig verwerkingsverantwoordelijke als bedoeld in de Algemene Verordening Gegevensbescherming. Dit standpunt hebben wij ook opgenomen in onze Privacyverklaring, welke u hier kunt lezen.

Dit betekent dat u zelf verantwoordelijk bent voor een veilige en correcte verwerking van de persoonsgegevens en het opstellen van een eigen privacyverklaring. Een verwerkersovereenkomst tussen ons is dan ook niet van toepassing, omdat wij beiden voor ons eigen deel verantwoordelijk zijn.

Meer informatie over de positie van de verwerkingsverantwoordelijke en verwerker vindt u de Handleiding Algemene verordening gegevensbescherming van het Ministerie van Justitie en Veiligheid.
  • ShappzShappz Berichten: 18 Member, Partner partner
    Ook wij zijn er klaar voor! Alle Shappz klanten krijgen morgen van ons een email met uitleg. De Verwerkingsovereenkomst / DPA kan "getekend " worden zodra je inlogt in Shappz. Iedereen die vanaf morgen inlogt krijgt deze eenmalig te zien. Daarnaast is er een losse email met extra uitleg een wijzigingen. DPA / Verwerkingsovereenkomst is beschikbaar in het Engels en het Nederlands. De email komt jullie kant op in het engels.
    Shappz | Boost your sales!
    ------------------------------------------------------------------
    MyProductReviews - Automatically collect you reviews
    MyAbandonedCart - Instantly recover your abandoned carts
  • PaulaPaula Berichten: 757 Member, Beta tester 
    @Shappz klopt het dat je nu niet voorbij de terms pagina kan komen? Ik klik op accepteer terms maar ik kan nu niet voorbij die pagina komen. Hij blijft op /terms staan.
    www.devrolijkeengel.nl
    "voor Hemelse geschenken met een vleugje Mysterie"
    @Paula we hebben alles uitvoerig getest. Maar kennelijk hebben we iets over het hoofd gezien. We kijken zo met je mee. 
  • KolliesPartsKolliesParts Berichten: 135 Banned user ✭
    @Paula en @Shappz:
    Ik heb hetzelfde probleem...
    KolliesParts.nl
    Chopper Parts & Bobber Parts
    @Paula @KolliesParts we hebben het probleem opgelost. Excuses voor het ongemak. Het zou nu niet meer mogen voorkomen. Herlaad de pagina even en je kan ze nu accepteren.
  • PaulaPaula Berichten: 757 Member, Beta tester 
    Opgelost! (Y)
    www.devrolijkeengel.nl
    "voor Hemelse geschenken met een vleugje Mysterie"
  • KolliesPartsKolliesParts Berichten: 135 Banned user ✭
    @Shappz: Hier werkt het nu ook prima!!
    KolliesParts.nl
    Chopper Parts & Bobber Parts
  • CelticWebMerchantCelticWebMerchant Berichten: 143 Member ✭
    @Shappz we hebben nog een issue openstaan mbt MyBirthdayMailer, er worden gasten gemaild over hun verjaardag terwijl ze geen toestemming hebben gegeven voor het ontvangen van dit soort mails. Wordt dit nog voor de 25ste opgevangen? Helaas moeten wij de geboortedatum van onze klanten vragen ivm leeftijdverificatie.
    @Stefan: Ik heb gezien dat jullie nook de cookiebanner van Cookietbot gebruiken. Weet jij mij te vertellen waar ik het onderstaande moet toevoegen binnen mijn Lightspeedomgeving. Ik wil het dus toevoegen aan mijn cookiepagina.

Uw huidige stand: ......................................

Verander uw toestemming

Met vriendelijke groet,

Klaas Haarsma
  • StefanStefan Berichten: 29 Member, Partner partner
    @KlaasHaarsma ik neem aan dat je scripts hebt ontvangen? Houdt er wel rekening mee dat cookies ook geblokkeerd moeten worden! Daar dient een consent voor meegegeven te worden aan de scripts, het is echt wel meer werk dan enkel 2 scripts op je shop plaatsen.

Ook ondersteund Lightspeed helaas geen eigen toegevoede Javascript meer in de HTML bron van een pagina (wat je kan toevoegen in de HTML editor). Daardoor dient het script van de geautomatiseerde cookie-verklaring hard-coded in de code gezet te worden, wel even de juiste pagina targetten dan.

Cookiebot functies en implementatie
    - https://moldersmedia.nl/cookies-avg/

Overige informatie
    - https://moldersmedia.nl/gevolgen-wijziging-cookiewet-avg-gdpr/
    - https://moldersmedia.nl/google-analytics-en-nieuwe-avg-wet/
    Met vriendelijke groet,

Stefan Molders

Molders Media

Molders Media B.V.
    Telefoon: + 31 (0) 85 - 060 15 70
    E-mail: [email protected]
    Website: https://moldersmedia.nl/
    mei 2018 aangepast
    Inmiddels naar volle tevredenheid geregeld.
    Post edited by KlaasHaarsma on
  • SoniaSonia Berichten: 59 Member
    Stefan zei:

@Sonia en @lampentoppers

Waar lopen jullie tegen aan met Google Analytics?

Het is inmiddels opgelost. Het ging om het anonimiseren van het IP-adres. Google Analytics adviseerde een aanpassing in de code, maar dat heb ik nooit gedaan. Ik heb de instellingen in de backoffice op Anoniem IP staan en dat is voldoende volgens Lightspeed.
    Heeft iemand ook een goed voorbeeld van een goed en eenvoudig verwerkersregister wat we in het kader van de AVG ook dienen bij te houden?
    Heeft iemand ook een goed voorbeeld van een goed en eenvoudig verwerkersregister wat we in het kader van de AVG ook dienen bij te houden?

• cargotravelshopcargotravelshop Berichten: 1 Member
    Kan ik ergens zelf dit aanpassen?:
    ''Door op ‘Kopen’ te klikken plaats ik een bestelling met betaalplicht en ga ik akkoord met de algemene voorwaarden.'' 

Hier moet achterkomen te staan & privacy policy.

Of doet Lightspeed dit voor ons?
  • JoanMlJoanMl Berichten: 92 Member, Beta tester ✭
    Aangepaste vertalingen??
    Kan ik ergens zelf dit aanpassen?:
    ''Door op ‘Kopen’ te klikken plaats ik een bestelling met betaalplicht en ga ik akkoord met de algemene voorwaarden.''

JoanMl zei:
    Aangepaste vertalingen??
    Ik weet niet of dat via aangepaste vertalingen kan, want je moet ook een link creëren naar de Privacy Policy
  • NynkeNynke Berichten: 372 Administrator, Lightspeed Staff moderator
    Hi @CelticWebMerchant Je kunt via Inhoud > Vertalingen de vertaling overschrijven van "Door op kopen te klikken etc". Hier kun je bijvoorbeeld het volgende van maken:

Door op ‘Kopen’ te klikken plaats ik een bestelling met betaalplicht en ga ik akkoord met de $1 en ga ik akkoord met de <a href=“http://..../service/privacy-policy/“>privacy policy</a>.

Zorg ervoor dat je de $1 laat staan, want deze wordt gebruikt om de algemene voorwaarden te genereren. Let er ook op dat je een link van je eigen shop invult ;)
    eCom support nummer: +31 20 808 63 58
    Klik hier om een terugbelverzoek in te dienen.
    Voor algemene vragen en informatie, ga naar het helpcentrum
    Nynke zei:
    Hi @CelticWebMerchant Je kunt via Inhoud > Vertalingen de vertaling overschrijven van "Door op kopen te klikken etc". Hier kun je bijvoorbeeld het volgende van maken:

Door op ‘Kopen’ te klikken plaats ik een bestelling met betaalplicht en ga ik akkoord met de $1 en ga ik akkoord met de <a href=“http://..../service/privacy-policy/“>privacy policy</a>.

Zorg ervoor dat je de $1 laat staan, want deze wordt gebruikt om de algemene voorwaarden te genereren. Let er ook op dat je een link van je eigen shop invult ;)
    Top! Dank je wel!
  • PatrickvdHeijdenPatrickvdHeijden Berichten: 84 Member, Beta tester
    Bij mij vindt hij de tekst niet.
    Groet,
    Patrick van der Heijden
    www.sceneryworkshop.nl
  • JoanMlJoanMl Berichten: 92 Member, Beta tester ✭
    @Nynke, is het verplicht dat je ook de privacy policy benoemt bij de button 'kopen'?
  • Stijn HommingaStijn Homminga Berichten: 10 Member
    Weet iemand of het ook mogelijk is om statistieken van de cookiebar te kunnen bekijken en hoe waar dat kan? Wil graag weten hoeveel klanten welke cookies accepteren.
2
Log In of Registreer om te reageren.