Geen betaalherinneringen meer

2>

60 reacties

• JF85JF85 Member Berichten: 236 ✭

En het grappigste van allemaal is dat er toch geen betaalherinneringen zijn verstuurd naar orders met status "wacht op betaling".

• JeremyJeremy Member Berichten: 59 ✭

Wat mij overigens ook stoort is dat dit soort dingen niet pro-actief door Lightspeed wordt gecommuniceerd. Dit soort issues komen altijd naar voren 'dankzij' andere LS-gebruikers op dit forum.

Dat er iets fout gaat heb ik nog wel wat begrip voor. Dat het twee keer gebeurt wel wat minder, maar laat het dan op zn minst even weten. Zou fijn zijn als je dan bijvoorbeeld een lijstje krijgt met de klanten die een dergelijke mail hebben ontvangen zodat je ze op de hoogte kan stellen (en kan zorgen dat je geen dubbele betalingen ontvangt en deze vervolgens weer moet crediteren).

• JoriJori Member Berichten: 312 

2 jaar geleden werd ik nog gebeld als ik iets ergs op het forum had gezet, althans, mijn ongenoegen uitte. Dat gebeurt eigenlijk niet meer. Communicatie is gezakt tot een 0-punt, hoe vervelend ook.

De potentie was groot van Lightspeed, ze hebben het laten versloffen en andere diensten gaan nu voorop lopen.

het is wat het is.

• Sander WestlandSander Westland Member Berichten: 39 ✭

@Jeremy precies mijn punt, reactie van customer service was dat 'ze geen paniek willen veroorzaken'. Mijn inziens een totaal verkeerde insteek, het lijkt er meer op van 'hopen dat niemand het doorheeft en kijken snel de andere kant op'.

Ook weten ze niet naar welke klanten de mails zijn gegaan, dus een flinke puinhoop bij de technische afdeling mbt dit punt.

LS moet idd ons als klanten pro-actief informeren, dan weten we dat het speelt en kunnen wij ook een verhaal naar onze klanten maken. Nu zijn we 'in the blind'. Echt niet goed hoe er met het eCom pakket wordt omgegaan mijn inziens, het lijkt gewoon uitmelken zonder te investeren.

• FOOFOO Member Berichten: 958 

@Maartje : Komt er ook nog tekst en uitleg vanuit @Lightspeed m.b.t. deze onterecht verzonden herinneringen? Blijkbaar gaat het nu voor de 2e keer mis, bij dezelfde bestellingen.

Veel klanten nemen nu contact met ons op met vragen / betaalbewijzen. Hiervoor hebben we een automatisch antwoord ingesteld, zodat de klant gelijk een reactie met update krijgt en gerustgesteld kan worden. De meeste klanten pakken dit gelukkig goed op, maar er zijn ook klanten bij die nu ontzettend boos op ons zijn en aangeven niet meer bij ons te willen bestellen.

Dit kost ons dus veel tijd, negatieve energie, maar ook klanten! Een uitleg en excuses vanuit Lightspeed zouden volgens mij niet meer dan normaal zijn. Nu wordt het hele probleem gewoon doodgezwegen.

John | Fietsonderdelen Outlet
    De meeste Fietsonderdelen voor de laagste Prijzen

@FOO Er gaat geen reactie komen totdat het probleem opgelost is en wij een beetje afgekoeld zijn (net als altijd dus)!

• Monique ElliottMonique Elliott Member Berichten: 52 ✭

Hallo

Mijn automatische betaalherinneringen lijken sinds vandaag terug te werken. Kan iemand bevestigen aub?

Groetjes

Monique

Dat viel mij inderdaad ook al op. Nu zijn er gisteren een paar vlak na elkaar verzonden (eerst handmatig en daarna automatisch). Nog geen klachten over gehad gelukkig. Hopelijk blijft het nu gewoon werken, wel zo prettig!

• QS86QS86 Member Berichten: 123 ✭

Hier lijkt het ook weer te werken...

• Sander WestlandSander Westland Member Berichten: 39 ✭

Probleem is hier weer terug, orders van zaterdag waarvan de herinnering wel verstuurd zou zijn maar geen mail bij de klant.

Het lijkt er op dat de betaalherinneringen weer niet verzonden worden / heel laat verzonden worden.

• PhilipfrPhilipfr Member Berichten: 213 ✭

@FOO @Lightspeed Team @Lightspeed

Ik merkte het ook net op.

@Lightspeed Team

Dit is nog steeds niet in orde !!

• PepperfarmPepperfarm Member Berichten: 51

klopt, had hier klant aan telefoon die boos was omdat wij zijn order hadden geannuleerd. Wij wisten niet beter of er was al twee keer automatisch een herinnering verstuurd maar klant beweerde er geen te hebben ontvangen.

We beginnen er spijt van te krijgen dat we naar Lightspeed zijn overgestapt.

kruiden-specerijen en thee van topklasse

https://www.kruiden-specerijen.nl

Zeer opvallend dat vorig jaar ook rond deze tijd het niet meer deed.

• EmmaHEmmaH Member Berichten: 40

Yep, hier ook weer een gebrek aan betaalherinneringen...

Lekker..........nu worden ze ineens uit het niets wel weer verstuurd. Gisteravond 2x binnen een uur naar sommige klanten. Waar we zelf in de ochtend handmatig al een herinnering heen hadden gestuurd.

Ook gaan er mails met bestel- en betaalbevestigingen en / of facturen naar oude orders.

Levert weer veel verwarring en vragen bij klanten op. En dus wéér extra werk voor ons.

• Dave0701Dave0701 Member Berichten: 301 
    december 2021 aangepast

Hier ook geen betaal herinneringen die verzonden zouden moeten worden.

Ik snap niet dat dit zo een terugkerend probleem blijft

www.vandenbroekbiljarts.nl

Volgens mij wordt dit bewust gedaan op drukke momenten om de boel niet teveel te belasten. Zo is het tenminste ooit wel eens uitgelegd. Als dat ook nu het geval is, hadden wij daar van op de hoogte gesteld moeten worden. En als de boel dan weer wordt ingeschakeld, moeten we dat ook op tijd weten.

• Dave0701Dave0701 Member Berichten: 301 

Als het een jaarlijks terugkerend capaciteits probleem is moet je opschalen.

Desnoods tijdelijk! Juist nu richting kerst vind ik niet dat je dat soort mails maar weg laat omdat je syteem het niet zo aan kunnen.

www.vandenbroekbiljarts.nl

• RemcoA1406RemcoA1406 Member Berichten: 21

Hier hetzelfde, daardoor veel verwarring en vragen, en zelfs irritatie bij klanten. Vorig jaar inderdaad hetzelfde euvel rond deze tijd.

Ik zou graag horen wat er gebeurd is, en hoe dit voorkomen gaat worden een volgende keer.

We zijn verder overigens heel tevreden met LS hoor. Mag ook gezegd worden 😎

Remco | Noodzaken.nl
    De webshop die je helpt voorbereiden op noodsituaties.
  • JROJRO Member Berichten: 81

Inderdaad hetzelfde probleem. Zowel klanten die een klacht hebben als klanten die alsnog een order betalen na de herinnering.

En daar gaan we weer! Het heeft circa een maand gewerkt, maar bij ons gaan er nu alweer een week lang geen herinneringen meer uit. 🤬

• KevinKevin Member Berichten: 44

hier hetzelfde

Hier ook

• HoutendiershopHoutendiershop Member Berichten: 34

ja ook hier weer dit irritante probleem!

www.houtendiershop.com

@Sjoerd

Kan je dit in orde brengen aub?

Een wederkerend problem dat nu al maanden aan de gang is !!

@Lightspeed

@Lightspeed Team

Kan iemand hier iets aan doen aub?

Kan iedereen hier terug naar vragen want het geraakt in de vergetelheid.

Het lijkt er op dat de herinneringen weer verstuurd worden.

• HoutendiershopHoutendiershop Member Berichten: 34

Hele mail gehad mbt reden, schijnt te liggen aan email verzenden vanaf je eigen domeinnaam. Staat nu als feature request genoteerd!

www.houtendiershop.com

Log In of Registreer om te reageren.