Indelen Product Reviews

2>

52 reacties

• KolliesPartsKolliesParts ✭ Berichten: 135 Banned user ✭
    april 2018 aangepast
    Hallo @Paula,
    Ik heb 3 á 4 bestellingen per dag maar ik krijg hooguit 1x per week een productreview. De uitnodigingen zijn aangepast naar de huisstijl, ze worden verstuurd na 4 dagen, de tekst is vereenvoudigd, de uitnodiging van Webwinkelkeur wordt later verstuurd, maar toch krijg ik mijn klanten niet overtuigd om een productreview te schrijven. Persoonlijk denk ik dat MyProductReview wel een goede app is maar ik denk dat ik hem nog wat moet finetunen. 
    Misschien heeft @Shappz nog wat tips?
    KolliesParts.nl
    Chopper Parts & Bobber Parts
  • PaulaPaula  Berichten: 890 Member, Beta tester 
    april 2018 aangepast
    @KolliesParts wij zitten op zo'n 15 bestellingen per dag (30 à 40 in november en december met uitschieters naar 50 in de week voor Kerst) dus het aantal verstuurde review aanvragen ligt bij ons ook hoger, dat scheelt natuurlijk ook ;)
    Nu is het ook zo dat het per doelgroep scheelt, onze doelgroep is voornamelijk vrouwen, ik kan me voorstellen dat jouw doelgroep voornamelijk mannen is? Misschien zit daar ook nog verschil in?
    Als je dat prettig vindt kan ik de review mail ook nog even bekijken, gewoon even als onpartijdige buitenstaander :) Maar dat moeten we dan maar even privé doen ;)
    www.devrolijkeengel.nl
    "voor Hemelse geschenken met een vleugje Mysterie"
  • HaddocksHaddocks ✭ Berichten: 106 Member ✭
    Jij gaat als een trein!
  • FOOFOO  Berichten: 615 Member 
    Shappz werkt inderdaad super. Na een maand testen op het Basic account (max 25 reviews per maand), vorige maand overgestapt naar Advanced (max 150 reviews per maand). Inmiddels bijna 200 reviews binnen. Binnenkort maar over naar Professional, zodat het er nog veel meer worden! Reviews zijn tenslotte "gratis" unieke content voor je site. En..... het haalt andere klanten over de streep.
    John | Fietsonderdelen Outlet
    De meeste Fietsonderdelen voor de laagste Prijzen
    @FOO Wat leuk om te horen! En er staan als het goed is wat leuke updates op de planning (als het goed is niet over al te lange tijd) dus het wordt alleen maar beter ;)
    Succes ermee!!
    www.devrolijkeengel.nl
    @Paula Klopt, ik heb onlangs ook een mailtje gehad met updates. Doet Shappz goed. Ze hebben ook onze mails ingericht, dus erg klantgericht!
    @Shappz Is er nog nieuws over de indeling van product reviews?
    Sinds de AVG beginnen sommige klanten negatief te reageren op de review mails. Hebben meer shops daar last van? 
    Ik heb daar nog reactie van klanten over gehad.
    Wij hebben daar niks van gemerkt. Maar het zal ongetwijfeld zo zijn dat sommigen eerder op hun strepen zullen gaan staan. Zo van: niet omdat het moet maar omdat het kan ;) 
    www.devrolijkeengel.nl
  • cismacisma Berichten: 42 Member
    Je mag volgens de AVG/GDPR e-mails sturen wanneer het gerelateerd is aan de bestelling van de klant. Ook al heeft de klant zich niet ingeschreven voor de nieuwsbrief, mag je uiteraard een bestelbevestiging sturen, een mail dat het verzonden is met eventueel track & trace en na enkele dagen ook een e-mail met de vraag of alles naar wens is met de bestelling, waar je dan het verzoek kan plaatsen om een review te schrijven.
    Dat leg ik ze ook uit, maar sommige klanten menen het allemaal wel even beter te weten. Beetje zonde van de tijd.

Binnenkort eens kijken of het helpt om de teksten wat aan te passen. Meer uitleg over waarom de mail wordt gestuurd. 
  • EstherEsther Berichten: 14 Member
    Ik kreeg en behoorlijk boze e-mail van iemand die het niet op prijs stelde dat zij e-mails ontving. Deze e-mails waren 'verlaten winkelwagen' mailtjes van Shappz.

De klant dreigde er zelfs mee om een klacht in te dienen obv de AVG als ze er nog eentje zou ontvangen. 

Ik hoop dat het beperkt blijft bij deze ene klant. ;-)
    Dat soort mails ja. De reviews lijkt mij geen probleem, maar zelf heb ik ook mijn twijfels over de winkelwagen mails. Daar heeft de klant geen toestemming voor gegeven. 
    Dat ligt inderdaad gevoeliger. Ik maak geen gebruik van verlaten winkelwagentjes, ik zou dit voor de zekerheid maar even navragen.
    @Shappz, kunnen jullie hierin misschien meer duidelijkheid verschaffen? 

Ik ben inderdaad geneigd de "verlaten winkelwagen" mails uit te zetten. Alleen......het levert wel de nodige omzet op, dus liever niet natuurlijk! 

• EstherEsther Berichten: 14 Member
    Ik had ook gelijk mijn twijfels hierover. Mag dit wel?

Echter zou het echt jammer zijn als wij deze e-mails niet meer kunnen verzenden. Het is absoluut zinvol.

Misschien kan Shappz hier inderdaad duidelijkheid over geven?
    Het is een lastig, grijs gebied. 
    Shappz zorgt dat er vandaag antwoord komt. 
    www.devrolijkeengel.nl
  • KlaasHaarsmaKlaasHaarsma Berichten: 90 Member
    @Shappz, kunnen jullie hierin misschien meer duidelijkheid verschaffen?

www.devrolijkeengel.nl
    @Shappz Is er nog nieuws over de indeling van product reviews?
    Ik wil deze even opnieuw aanhalen, omdat deze is ondergesneeuwd in het AbandonCart-verhaal
  • Peter_ScheltensPeter_Scheltens Berichten: 1 Member
    @FOO, @KolliesParts , @Paula , @Shappz  Erg positieve reacties hier over MyTrustedReviews. Ik heb gisteren op basis hiervan een proef account aangemaakt en wordt daar niet echt enthousiast van. Bugs die hier in april al zijn vermeld zitten er nog steeds in. Linkjes lopen dood etc. Ik krijg het niet voor elkaar om de door mij gemaakte template met eigen design goed weer te geven. Password veranderen mondt uit in een lege pagina en ga zo maar door. Geeft niet echt vertrouwen zeg maar...
    Is dit beter in de betaalde versie? 

Groet,

Peter
Log In of Registreer om te reageren.