Keer op keer spontane verdwijning van complete voorraad, wat is er aan de hand?

ThessaThessa Member Berichten: 3

Wij hebben nu al een aantal maal hetzelfde probleem gehad bij verschillende producten. De voorraad wordt door ons aangepast en de webshop functioneert vervolgens een aantal uur prima. Plotseling verdwijnt de voorraad naar 0. Na handmatig weer aanvullen, kan dit zomaar nog een keer gebeuren een paar uur of een dag later. Wat is hier aan de hand? En nog beter: hoe stopt dit?

Beste Antwoord

• FOOFOO Member Berichten: 859 
    Antwoord ✓

@Thessa als je met een fulfilment partner werkt en bent gekoppeld, komt de voorraad uit hun systeem. Wanneer daar de voorraad op 0 staat, kun je handmatig wel een aanpassing doen in je shop, maar zal dit via de koppeling automatisch weer gelijk gezet worden met de voorraad bij de fulfilment partner. Dat staat los van LS.

Wij zijn ook gekoppeld (met QLS) en dit werkt verder allemaal prima. De voorraad bij hen in het systeem wordt netjes overgenomen in onze webshop.

John | Fietsonderdelen Outlet
    De meeste Fietsonderdelen voor de laagste Prijzen

Antwoorden

• PaulaPaula Member, Beta tester Berichten: 1,264 

Hee, dat is wel héél vreemd... dat is lijkt me toch wel een dusdanig belangrijk probleem dat je daar denk ik beter even een ticket voor moet inschieten of even moet bellen met support.

Werken jullie samen met een partner die deels jullie voorraden beheert? Bijvoorbeeld een dropshipper of fulfilment partner ofzo? Als die ook toegang tot de voorraad hebben dan kan daar iets mis gaan met synchroniseren ofzo. Of is dat niet het geval?

www.devrolijkeengel.nl
    "voor Hemelse geschenken met een vleugje Mysterie"

Zijn het trouwens random artikelen die dit probleem hebben of is er een verband tussen de artikelen die dit hebben?

www.devrolijkeengel.nl
  • ThessaThessa Member Berichten: 3

Hallo Paula, bedankt voor je reactie. We hebben inderdaad een fulfillment bedrijf. Maar het gekke is dat de synchronisatie dan al heeft plaats gevonden. Daarna is het een kwestie van geautomatiseerde voorraad. Naar compleet 0 is dan een hele vreemde handeling. Ik ga maar eens met hen kijken naar dit probleem!

Ik denk dat het toch inderdaad daarmee te maken heeft dan.

Succes ermee! Ben wel benieuwd om te horen wat het nou uiteindelijk was....

www.devrolijkeengel.nl
  • HoutendiershopHoutendiershop Member Berichten: 19

Ik ken dit probleem, wij hebben artikelen met een giga -/- voorraad. Synch tussen ons kassasysteem en LS is dramatisch. Onze ervaring is tot op heden ga je voorraad niet koppelen maar gebruik hiervoor een ander pakket waar je voorraad in bijhoudt. Wij switchen daarom ook van kassasysteem!

www.houtendiershop.com

• ThessaThessa Member Berichten: 3

Bedankt allemaal voor het meedenken. Het heeft inderdaad met het piqer systeem te maken en dus onze fulfillmentpartner. Het is nu opgelost!

Log In of Registreer om te reageren.