Wijzigen van verzendpartner - overzicht van partijen - aanvullingen welkom

eenbeetjegelukeenbeetjegeluk Member Berichten: 2

Beste,

na het decemberdrama ben ik me aan het oriënteren op een nieuwe verzendpartij. Ik gebruik nu MyParcel.

Ik heb nu volgende partijen geïdentificeerd als mogelijk alternatief. Als jullie andere kennen dan lees ik het graag! Ik weet niet of het gras bij de buren daadwerkelijk groener is maar een onderzoekje kan nooit kwaad.

Alvast bedankt voor je eventuele reactie.

MyParcel

Pakketmail

Keen Delivery

Paazl

Sendcloud

Picqer

Rechtstreeks bij

PostNL

DHL

GLS

DPD

Homerrr

UPS

8 reacties

• JanDJanD Member Berichten: 1

Zelf ook bezig, maar degelijke info over tarieven en verzekering zijn moeilijk te bekomen!

Heb tijd gewerkt met Fedex, maar helpcenter is slecht en tarieven hoog. DHL lijkt me voordeliger...

• PaulaPaula Member, Beta tester Berichten: 1,250 
    7 januari aangepast

Misschien een beetje offtopic (of wellicht niet helemaal)

Maar ik lees geregeld klachten en ontevredenheid over MyParcel. En ik ben echt oprecht benieuwd naar wat dat dan precies is. We hebben de eerste 5 jaar ofzo met PostNL verstuurd, en sinds een jaar of 3 met MyParcel (met een tussenjaar toen we via fulfilment verstuurden) en ik kan alleen maar positief zijn over MP! Bij vragen heb ik binnen 1 à 2 uur antwoord, problemen worden voor zover mogelijk direct opgelost, als er onverhoopt iets mis gaat (schade bijvoorbeeld) dan wordt dat binnen een paar dagen geregeld en gecrediteerd, de medewerkers waar ik contact mee heb gehad zijn super vriendelijk en behulpzaam, kortom.... ik kan niks negatiefs bedenken (in mijn geval heb ik het over) over MP. En een verademing ten opzichte van direct versturen via PostNL.

Ok, de tarieven van PostNL zijn natuurlijk vrij hoog, en we weten allemaal wat de nadelen van PostNL zijn, die ervaren wij natuurlijk ook geregeld. Maar wat MyParcel betreft, van mij niets dan positieve woorden. Ik heb in die 3 jaar (eigenlijk 2 dus) nooit 1 probleem met ze gehad of ergens ontevreden over geweest. Dus misschien hebben wij gewoon geluk, maar ik ben echt wel benieuwd naar wat die problemen dan zijn die "men" met MyParcel heeft.

www.devrolijkeengel.nl
    "voor Hemelse geschenken met een vleugje Mysterie"
  • RuudRuud Member Berichten: 74

Wij zijn vorig jaar naar volle tevredenheid overgestapt van PostNL (via sendcloud) naar DHL (via sendcloud). We hebben hier geen moment spijt van gehad.

Minder klachten, minder onderzoeken hoeven starten, goedkoper en gratis pickup.

• eenbeetjegelukeenbeetjegeluk Member Berichten: 2

Klachten bij MYParcel

Bekend natuurlijk dat ze in december 'ineens' de mogelijkheid tot verzenden uit zetten. Waarbij bekend is dat bij andere partijen dit niet gebeurde.

Paar keer pakket kwijt geweest en is niet opgelost.

Ik heb op mijn klachten een account manager van MyParcel gesproken waardoor het vertrouwen nog verder is weg gezakt. Of hij wist het niet of hij zou een klacht indienen (ook al eens eerder gedaan en nooit meer wat van gehoord). Zelfs al je dat zegt dan zijn ze nog niet onder de indruk.

Ik weet niet of het gras aan de andere kant groener is maar genoeg reden om eens aan het gras van de buren te snuffelen.

• PaulaPaula Member, Beta tester Berichten: 1,250 
    11 januari aangepast

@eenbeetjegeluk Dat de mogelijkheid tot verzenden uitgezet werd is NIET aan MyParcel geweest. MP kreeg vanuit PostNL per dag een beperkt aantal barcodes toegewezen, die ze onder alle klanten moesten "verdelen". Om dit aan MP toe te wijzen is naar mijn idee een slechte zaak. Ik heb een goed contact met MP en ze vinden het oprecht heel vervelend dat klanten denken dat dit bij hun vandaan komt en ze zouden liever willen dat hun klanten met hun in gesprek gaan zodat beter bekend is waarom die regel er is en dat zij er echt alleen maar tussen zitten. De restricties en prijsverhogingen etc komen alleen maar vanuit PostNL en ze vinden het ook heel vervelend dat hun klanten nu denken dat dit van hun uit komt. Ze zouden heel graag in gesprek gaan met klanten die daar voor open staan maar ze merken dat dit vaak niet het geval is. Jammer! Zij zijn echt alleen the messenger. Het feit dat de mogelijkheid tot verzenden niet uitgezet wordt bij andere partijen ligt ook in dit geval bij PostNL en NIET bij MP. Dat PostNL andere partijen wel laat verzenden is vervelend voor MP, maar dit is iets waar ze geen invloed op hebben.

Dat een pakket kwijt is en niet vergoed wordt komt waarschijnlijk omdat het niet verzekerd verstuurd is. Ook dit is een regel vanuit PostNL. En dit is ook gewoon een algemene (bekende) regel bij PostNL, alleen verzekerde pakketten kunnen worden vergoed, hoe vervelend ook. Maar dat is iets wat je van te voren weet. Of je het met die regel eens bent is een andere zaak, maar dat is naar mijn idee geen fout van MP.

En dat je niks terughoort van een klacht, sorry, maar dit is wederom een probleem bij PostNL. MP zélf krijgt vaak geen opvolging van klachten vanuit PostNL, en als zij die opvolging niet krijgen, tja, dan wordt het lastig voor MP om die wel aan jou door te geven ;)

Nogmaals, er zijn genoeg nadelen aan PostNL, maar mijn ervaring is dat MP echt veel meer aan de kant van de klant staat dan PostNL zelf. Maar MP is voor een groot deel afhankelijk van de regels en gang van zaken bij PostNL en ze zijn eigenlijk alleen een tussenpersoon. Maar als een pakket verzekerd is en bijvoorbeeld kwijt is of schade heeft, het zou me ten zeerste verbazen als je op zo'n moment afgewezen wordt door MP. Dat is mij echt nog nooit gebeurd.

Post edited by Paula on
    www.devrolijkeengel.nl
    "voor Hemelse geschenken met een vleugje Mysterie"
  • QS86QS86 Member Berichten: 109 ✭

MyParcel is een 100% dochteronderneming van PostNL. Als je zaken doet met MyParcel doe je dus eigenlijk zaken met de enig aandeelhouder van het bedrijf: PostNL Pakketten Benelux BV.

• HaddocksHaddocks Member Berichten: 116 ✭

Ik heb zelf ook MyParcel en ik ben hier helemaal tevreden over. Uiteraard hebben ook wij behoorlijk wat struggles gehad tijdens de lockdown met pakketten die gewoon 14 dagen bij PostNL bleven liggen, maar daar kan MyParcel niets aan doen. Ik ben wel zelf ook aan het oriënteren, met name voor de zendingen naar het buitenland. Vaak waardevolle producten die een aantal weken onderweg zijn en dan weer door andere vervoersbedrijven uitgeleverd worden. Heeft iemand ervaring met DHL Express? Zij hebben geen plug-in bij Lightspeed, dus dat is nadelig.

• Dave0701Dave0701 Member Berichten: 222 ✭

@Haddocks je kan kijken naar Paazl. Die heeft een integratie voor lightspeed en kunnen verschillende vervoerders implanteren in hun systeem.

Als je met meerdere vervoerders gaat werken kan je zelfs instellen onder welke voorwaarde een artikel/pakket met welke vervoerder dan gaat.

Log In of Registreer om te reageren.