Orderbevestiging vertraging email

DimitriDimitri Member Berichten: 10

Sinds 4 januari worden de orderbevestigingen pas in de nacht verzonden. Terwijl orders al lang verzonden zijn en afgehandeld. Hierdoor worden we overspoeld met vragen over deze nachtelijke mails.

Het is bij ons op 2 shops. Hebben meer mensen hier last van?

7 reacties

• JoriJori Member Berichten: 241 ✭

Hier inderdaad ook. Lightspeed was wel echt rete traag afgelopen dagen. Het is gewoon een b-platform geworden.

• PaulaPaula Member, Beta tester Berichten: 1,230 

Ik heb even gechecked, maar hier wordt alles gewoon direct verzonden.... geen "nachtelijke" mailtjes hier....

www.devrolijkeengel.nl
    "voor Hemelse geschenken met een vleugje Mysterie"
  • DimitriDimitri Member Berichten: 10
    7 januari aangepast

Bedankt voor de reacties. Het is nog steeds gaande. Erg vervelend en verwarrend voor de klant. @Lightspeed kan dit snel worden opgelost? Al meerdere telefoontjes en chats aan gewaagd.

En ja, LS is inderdaad tergend langzaam de laatste paar dagen!

www.devrolijkeengel.nl

@Lightspeed @Lightspeed Team wat is er aan de hand??

www.devrolijkeengel.nl
  • JoriJori Member Berichten: 241 ✭
    14 januari aangepast

Gaat ook niet om allemaal, het gaat om een gedeelte. Wij hebben ook nog wel bevestigingen die direct worden verzonden.

Het zijn gewoon allemaal dingen die steeds beroerder worden.

• Terugbetaling optie die verdwijnt bij sommige shops
    • Orderbevestigingen die laat worden verzonden wat extra werk oplevert voor de shops.
    • Betaalherinneringen hoef ik natuurlijk niets over te zeggen.
    • Vertraging backend-forend sinds een paar maanden, dit wordt steeds heftiger. Met de laatste week moet ik soms echt een halve minuut wachten als ik op "orders" klikt ofzo. Of hij reageert helemaal neit.
    • Onterechte verzendmails, zelfs na oplossing blijft probleem. Is inmiddels wel opgelost maar ging niet van harte.
    • Koppelingsfouten API met fulfilmentpartner waardoor orders niet status verzonden krijgen (time-out Lightspeed)
    • Save functie bij de niet gevraagde wysiwyg editor. Dit is programmeer technisch absoluut geen grote ingreep maar wordt gewoon niet gedaan. Save interval verhogen van 3 seconden naar 30 seconden ofzo.
    • Foute prijzen doorberekenen via Lightspeed Payments.
    • Voorraadfilter werkt niet meer. In voorraad als je filters op "is gelijk aan" -> 0 krijg je ook gewoon artikelen die voorraad hebben. Compleet nutteloos geworden.
    • BTW weergave en berekening.
    • Track en trace code in de "verzendmail" van Lightspeed neemt verkeerde postcode over van factuur adres en verzendadres bij afhaalpunten. Dit is gelukkig maar een ticket van een jaar geleden zo een beetje.

En zo kan ik nog wel even doorgaan. Het zijn basis functionaliteiten die gewoon moeten werken. Ik heb dit NOOIT gehad met CCVshop. Ja, Lightspeed heeft ons een enorme groei doen geven (al weet ik natuurlijk niet of dit bij CCVshop ook was gebeurt) maar de feature set is inmiddels bij de buren een stuk breder dan bij Lightspeed, tegen een veel lager tarief. Het enige waar andere SAAS platformen mee achterlopen is het thema principe. Het zijn stuk voor stuk slechte thema's. En de zoekfunctie, die is nog beroerder dan Lightspeed :)

Je verwacht gewoon premium als je premium betaald. Ligthspeed is het duurste SAAS platform wat er is en dat zou met een reden moeten zijn.

Beste features

Beste hosting

Meeste opties

Meeste apps

Beste SSL

enz.

sorry, moest er even uit 🙃

Post edited by Jori on
  • DimitriDimitri Member Berichten: 10

@Paula dan wil ik op hetzelfde servertje als waar jij op zit :)

Nog steeds worden de orderbevestigingen ruim na bestelling verzonden. En ook als de order al verzonden is.

@Jori Jemig, dat is wel een hele lijst. Voornamelijk traag is het wel maar over het algemeen geen klagen. Maar je hebt gelijk dat het allemaal wat meer "premium" kan.

Log In of Registreer om te reageren.