Nieuwe functies "winkelen op afstand"

PaulaPaula Member, Beta tester Berichten: 1,246 

Heeft iemand de nieuwe functie "winkelen op afstand" al bekenen/uitgeprobeerd?

We krijgen af en toe afhaalklanten en dan is het altijd een "dingetje" (heen en weer mailen) om een dag/tijdstip af te spreken wanneer iemand een bestelling (bij ons thuis) af kan halen. Het klinkt een handige toevoeging, als een klant zonder tussenkomst van jou zelf een dag/tijdstip aan kan vinken wanneer het uitkomt (je kunt als ik het goed begrijp per dag diverse tijdsblokken aanmaken) Jij krijgt de afspraak automatisch door en de gegevens van de klant staan er gelijk bij enzo. Ook kun je een herinneringsmail etc sturen.

Maar het instellen ziet er (aan de hand van de handleiding) nogal ingewikkeld uit. Als ik een handleiding opensla en ik zie dat er meer dan 5 zinnen staan dan haak ik na de eerste 2 zinnen al af 😜 Ik zou aan de hand van deze handleiding (niet overzichtelijk) niet eens weten waar (of hoe) te beginnen.

Dus ik was benieuwd of iemand anders het al bestudeerd had en me een beetje gerust kan stellen ;)

www.devrolijkeengel.nl
"voor Hemelse geschenken met een vleugje Mysterie"

24 reacties

• SimplyBeautyShopSimplyBeautyShop Member Berichten: 2

Ik heb hem geïnstalleerd en was op 5 minuutjes gepiept. Heb het zelf getest en werk naar behoren ( tot nu toe ;-P )

• PaulaPaula Member, Beta tester Berichten: 1,246 

Het is inderdaad minder ingewikkeld dan ik in eerste instantie dacht ;)

Maar 1 ding wat me gelijk opvalt en mateloos irriteert is dat je geen "starttijd" in kunt vullen. De dag begint met 12 uur snachts, waardoor op het eerste gezicht lijkt alsof je geen 1 dag iets af kunt spreken. Alsof mensen snachts langs willen komen ofzo 🙄

Nu moet je eerst een stuk naar beneden scrollen om daadwerkelijk afspraak opties te zien. Het zou logischer zijn als je je eigen "werktijden" in kunt stellen zodat iedere dag met een redelijk tijdstip begint.

@SimplyBeautyShop is jou dat ook opgevallen?

www.devrolijkeengel.nl

Dit bedoel ik.... 🤔

www.devrolijkeengel.nl
  • Sander WestlandSander Westland Member Berichten: 32

Waar is deze functie te activeren?

27 januari aangepast
    www.devrolijkeengel.nl
    27 januari aangepast

Edit: dubbel

www.devrolijkeengel.nl
  • Sander WestlandSander Westland Member Berichten: 32

Thanks, geen mail gehad hierover... Krijg wel altijd facturen per email dus ze weten me wel te vinden :D

• fraaibuitenfraaibuiten Member Berichten: 15

Wel een hele mooie toevoeging door LS. Ik hoop alleen dat ze nog wel met een vertaling komen. Ook voor de tijdstippen met am/pm en andere zaken

Ik heb gisteravond even een ticket ingeschoten met een flink aantal verbeterpunten. Na punt 9 ben ik maar gestopt ;)

Weten jullie in hoeverre je in deze nieuwe functie zelf dingen aan kunt passen? En dan met name de stijl en kleuren enzo. Johan is daar wat meer thuis in, maar we wilden eerst even het antwoord op mijn ticket afwachten. Maar ik kan me voorstellen dat dat nog even duurt.

Ik hoop wel dat het nog een beetje door ontwikkelt wordt en niet zo van: Hier, een nieuwe feature, doe ermee wat je wilt maar wij gaan er verder niks aan aanpassen want we hebben nu wel andere dingen te doen ;) Maar goed, eerst maar even het antwoord op het ticket afwachten.

Zo mis ik bijvoorbeeld ook een invoerveld "ordernummer".

En in de bevestigingsmail die de klant ontvangt staat de info die ze zelf ingevoerd hebben zoals naam en emailadres en telefoonnummer. Maar dat is vrij onlogisch want klanten weten over het algemeen zelf wel wat hun naam en emailadres is enzo ;) Daar zou ik juist informatie van de webshop in willen hebben zoals bijvoorbeeld het afhaaladres bij een afhaal afspraak.

Maar het grootste pijnpunt is nu de amerikaanse notatie. 1/26 moet natuurlijk gewoon 16-1 zijn enzo. En de AM en PM moeten aangepast. En dat je zelf je tijden in kunt stellen, zodat de lijst niet iedere dag met 12 uur snachts begint.

Weet iemand of het mogelijk is om 1 van deze zaken zelf aan te passen?

En wat helemaal mooi zou zijn is als het een scherm in scherm zou kunnen zijn, zodat mensen zelf tijdens het afrekenen (als ze voor bestelling ophalen kiezen) een dag en tijd in kunnen voeren, en dat dat niet pas hoeft als ze de bestelling helemaal afgerond hebben. Ik heb geprobeerd om een link naar de afspraken pagina in de verzendoptie "afhalen" te zetten, maar dat blijft een platte link, dus niet aanklikbaar. En je wordt dan ook doorgelinkt naar een nieuwe pagina, maar het zou mooi zijn als het een "scherm-in-scherm" pagina zou zijn zodat ze gewoon op de bestelpagina kunnen blijven. Maar goed, dat laatste zal helaas niet werkelijkheid worden....

www.devrolijkeengel.nl

Oh, en is bij jullie de layout van de bevestigingsmail van de afspraak ook zo mateloos irritant onduidelijk? Wat is dat toch met al die vage fletse en veel te lichte teksten? Ik weet dat dat helemaal "in" is de laatste tijd (schijnt geloof ik super je van het te zijn ofzo) maar ik vind het gewoon helemaal niks. Als je wat ouder bent of een beetje slechtziend tuur je je een eind in de rondte voordat je het goed kunt lezen.

www.devrolijkeengel.nl

Maar inderdaad, zeker in deze tijd is het een goede toevoeging die goed op de huidige situatie inspeelt! Jammer dat hij nog niet in de changelog staat want het is een mooie toevoeging maar niet iedereen heeft hier geloof ik bericht (mail) van ontvangen.

www.devrolijkeengel.nl
  • LorenzoLorenzo Member Berichten: 21

Is er al iets bekend over dat je als winkel eigenaar een email kan ontvangen als een klant een afspraak heeft ingeboekt?

Ik zit zelf namelijk niet heel de dag in de backoffice en hoop niet dat verwacht word dat ik dat wel ga doen om continue te kijken of er een afspraak ingeboekt is.

Misschien heb ik iets over het hoofd gezien maar het lijkt erop dat deze mogelijkheid er niet is dat wanneer een klant een afspraak inboekt je daar als winkeleigenaar automatisch een mail over ontvangt ter kennisgeving.

Vooral nu er besloten is door onze vriendelijke vrienden in de politiek dat winkels dit binnenkort mogen aanbieden erg handig als dit nog even snel ingebouwd word.

Laat maar niets gezegd, zie nu de notificatie mail pas :)

Toch nog even een optie die ik persoonlijk graag ingebouwd zou willen zien.

Het lijkt mij handig dat als de klant zijn bevestigingsmail of herinneringsmail ontvangt je hierin ook kan laten vermelden (ter geheugensteun) wat de datum en tijdstip is dat er geboekt is.

Dus bijvoorbeeld:

Beste [[fullname]],

Bedankt dat je een afspraak bij ons hebt geboekt.

[[appointment_date]]
    [[appointment_time]]

We kijken uit naar je komst!

Met vriendelijke groet,

[[shop_title]]

Appointment date en time tussen de [[.]] heb ik dan maar even snel verzonnen.

24 februari aangepast

Dat wordt toch ook gewoon vermeld in de mail?

Die info staat in het informatie blok onderaan de mail die de klant ontvangt.

www.devrolijkeengel.nl

Ja duidelijk ik lul nu voor de 2e x mijn bek voorbij....

Verlaat stilletjes dit forum weer.

Doei doei.

🤣😄

Niet weggaan hoor.... veel te gezellig hier ;)

En ehhh..... 3 keer is scheepsrecht ;)

www.devrolijkeengel.nl
  • FOOFOO Member Berichten: 859 

@Paula 3x Is trakteren toch?! 🤣

John | Fietsonderdelen Outlet
    De meeste Fietsonderdelen voor de laagste Prijzen
  • iedereen_looptiedereen_loopt Member Berichten: 65

Kan je dit niet koppelen aan een externe agenda, of zie ik iets over het hoofd.

Momenteel gebruiken wij youcanbookme voor het maken van afspraken. Dit is gekoppeld aan een gmail-agenda. Afspraken verschijnen automatisch in deze agenda. Maar als je (andere) afspraken in de agenda zelf boekt, wordt dit tijdslot ook geblokkeerd in de boekingsagenda. Met andere woorden, als je eens een middag wil blokkeren, kan dit gewoon.

Tenzij ik iets over het hoofd zie is dit momenteel onmogelijk in het Lightspeed systeem?

• inoxinox Member Berichten: 5

Een invoerveld "ordernummer" zou niet misstaan ik verkoop enkel B to B.

Ook een extra e-mail adres voor de factuur, veel bedrijven werken met een apart e-mal voor communicatie en en facturen.

• raymondheibrinkraymondheibrink Member Berichten: 23

Zeker een mooie nieuwe optie! Persoonlijk vind ik het wat minder geslaagd dat de metatag zichtbaar is op de pagina. Zie ook https://www.souman.nl/maak-een-winkel-afspraak/

Wij zien hier liever een korte uitleg

Ik help webshops met het verbeteren van hun online marketing zoals de vindbaarheid optimaliseren, strategie en online adverteren.

Zojuist is de persconferentie geweest en daarin is vermeld dat je als winkel 1 klant per 25m2 (op afspraak) mag ontvangen.

Nu is het limiet door Lightspeed standaard op 2 ingesteld wat in mijn geval inhoud dat ik 3 klanten niet kan laten boeken. Hoe kan ik deze limiet laten verhogen of moet ik dan overstappen naar een PRO account (Wat ik in deze tijd niet ga doen wat me logisch lijkt aangezien de complete retail er op in heeft moeten leveren i.p.v. extra verdienen.

Ik neem aan dat Lightspeed de ontwikkelingen in de gaten houdt en de limieten aanpast naar de maatregelen van de overheid....

Alhoewel het in dit geval misschien lastig is omdat LS niet voor iedere aparte winkel een aparte limiet in kan stellen.... Ben benieuwd hoe ze dit gaan doen eigenlijk...

www.devrolijkeengel.nl

Ja inderdaad want als ik het goed begreep is dit voor winkels die een grotere vloeroppervlak hebben dan 50m2.

Wij zitten op een winkeloppervlak van 125m2 maar ons pand op 250m2.

Zou prettig zijn als we het limiet omhoog kunnen knallen.

Lightspeed had ook even een bericht geplaatst op de Home pagina van de backoffice dat het Winkelen op afspraak add-on gratis is tot een bepaalde datum in April en het daarna geld kost om deze optie op de site te zetten tenzij je een Professional abonnement hebt, dan is deze inbegrepen.

Log In of Registreer om te reageren.