Belangrijk: DNS-records moeten worden bijgewerkt voor 1 maart

Hebben jullie ook onderstaande melding op bf gezien/ontvangen? Gezien de mislopende zaken de laatste tijd bij lightspeed durf ik deze stappen niet te nemen. Straks ligt de website helemaal eruit. Heeft iemand het al gedaan?
Belangrijk: DNS-records moeten worden bijgewerkt voor 1 maart Ons team is bezig om onze technische infrastructuur te verbeteren om een sterker, betrouwbaarder en stabieler e-commerceplatform te bouwen. Deze webshop maakt momenteel gebruik van DNS-records die verwijzen naar het IP-adres van een server die binnenkort buiten werking wordt gesteld. Helaas moet dit extern worden bijgewerkt. Volg voor 1 maart deze stappen om het IP-adres in de DNS-records bij de domein provider bij te werken. Let op: deze melding kan na het wijzigen nog even zichtbaar blijven.
12 reacties
Gedaan bij Trans-ip. Was geen enkel probleem en werkte vrijwel meteen, ondanks dat aangegeven werd dat het 24 uur kon duren. Als je niet zeker bent, kun je contact opnemen met je domein hoster.
hier ook gedaan, geen probleem. alles werkt zoals het moet. na een paar uurtjes was de melding weg.
Hier ook maandag aangepast. En absoluut geen problemen.
Zojuist ook aangepast, maar loop tegen een probleempje aan: het domein wordt gehost bij Strato. Daar kan ik geen A-records aanmaken bij de DNS instellingen. Ik kan alleen 1 eigen IP-adres opgeven:
Het 2e IP-adres kan ik dus niet invoeren. Iemand een idee of dit kwaad kan? Alles lijkt gewoon te werken.
De meeste Fietsonderdelen voor de laagste Prijzen
@FOO Het klopt inderdaad dat Strato maximaal 1 A-record toestaat voor een domein. Je kunt hiervoor 1 van de 2 A-records die we bieden gebruiken, dit zal geen nadelige invloed hebben. Beide werken ze namelijk hetzelfde, alleen is een tweede record bedoeld als 'redundancy'. Mocht er 1 onverhoopt uitvallen, vangt het andere het op.
Wanneer je 2 A-records toevoegt, wordt er steeds random 1 van die twee gekozen. Wanneer je 1 van de 2 toevoegt, wordt standaard uiteraard alleen die ene aangeroepen.
Kortom, geen zorgen :)
Youcke Laven
Lightspeed Support, Team lead
Lightspeed HQ
@Youcke , thanks! Ik had via een IP-adres lookup inmiddels gezien dat ook het 2e ip-adres aan mijn domein is gekoppeld. Geen idee hoe eerlijk gezegd, maar alles werkt en de melding in de backoffice was vanmiddag ook ineens verdwenen. 👍️
@FOO
Waar zie jij ergens die DNS instelling dan?
Sorry, maar wat is precies je vraag?
@FOO
Dit topic ging over een melding dat je dns moest updaten. Waar staat die melding dan?
Volgens mij heeft het betrekking op dit artikel:
Uiteraard kan ik mij vergissen.
Die komt in je backoffice te staan op het moment dat het ip-adres waarop je site draait aan de beurt is. Zolang je de melding niet krijgt, niets doen!
@FOO
Bedankt