Shappz storing mails?

TalendomeinTalendomein Member, Beta tester Berichten: 54
8 februari aangepast in Apps en integraties

Wij merken sinds 31 Januari dat er geen automatische mails meer worden verzonden voor door klanten bestelde download producten of online producten vanuit de @Shappz Apps "MyDigital Sales " en "MyTicket Sales". We krijgen al diverse meldingen en klachten van klanten.

Er lijkt een storing te zijn met de e-mails vanuit Shappz Apps?

Zijn er meer die dit opmerken?

Post edited by Maartje on
<1

32 reacties

• JeremyJeremy Member Berichten: 58

Dit hebben wij inderdaad ook.

• TalendomeinTalendomein Member, Beta tester Berichten: 54

@Jeremy We hebben het probleem bij lightspeed gemeld, waarbij als eerste advies wordt gegeven om de SPF record aan te passen in de DNS instellingen.

Ik vraag me af of dit gaat werken, omdat de SPF record bij ons al vanaf start is aangepast voor gebruik van Shappz apps. En heel vreemd dat dit opeens nu niet meer zou werken.

"v=spf1 a mx include:spf.shappz.com ~all"

Nieuw is dat er een extra waarde toegevoegd moet worden:

Zorg er voor dat het DMARC record wordt gewijzigd naar:

v=DMARC1; p=none

@Talendomein Dank voor de tip! Ga ik even naar kijken. Zou fijn zijn als je daar op voorhand over geïnformeerd zou worden.

@Jeremy Wij hebben de aanpassing doorgevoerd in de DNS gegevens, maar het heeft helaas geen effect. Dat vermoeden hadden we al. De mails met bestelde downloads worden gewoon niet meer afgeleverd. Het lijkt een groter probleem.

@Talendomein Heb jij er inmiddels e-mail uit zien gaan, of al wel enige reactie gehad van Lightspeed? Ik heb volgens mij niet zo veel digitale producten, maar ben het kopiëren en plakken van mailtjes inmiddels wel zat.

Plus dat ik ook baal van de omzet die we mis lopen omdat MyStockNotifier ook niet werkt! @Lightspeed Team !

• FOOFOO Member Berichten: 859 

De productreviews van Shappz gaan er ook niet uit.

Voor de voorraad maken we gelukkig gebruik van Inventory Alarm.

John | Fietsonderdelen Outlet
    De meeste Fietsonderdelen voor de laagste Prijzen

@Jeremy Wij hebben vrijdagmiddag nog navraag gedaan bij Lightspeed support. Helaas nog steeds geen zicht wanneer een oplossing doorgevoerd gaat worden.

Het probleem heeft te maken met de mailserver van een derde partij waar Lightspeed mee werkt, die ervoor moet zorgen dat mails afgeleverd worden.

Wij balen ook gigantisch, het kost ons veel extra werk. Iedere downloadmail moeten wij ook handmatig via een een ander e-mailprogramma doorsturen. Ook in het weekend en in de avond.

Daarbij worden e-mails, orderbevestigingen en facturen vanuit de backoffice LIghtspeed niet meer afgeleverd bij een aantal mailadressen (hotmail., .outlook en .live), wat ook veel problemen geeft. Deze mails sturen wij nu ook handmatig via een ander mailstysteem door naar klanten.

@Lightspeed Team Het wordt echt tijd voor en snelle oplossing, dit is niet meer te doen!

Voeg aan het rijtje ook maar me.com en icloud.com toe, want daar krijg ik ook meldingen van.

Ik snap niet dat dit niet een hoge prioriteit krijgt en ik ben erg echt wel klaar mee. Niemand die de moeite neemt om vanuit lightspeed pro-actief te informeren of in dit forum een bericht te plaatsen.

Het gaat hier om het afleveren van producten en communicatie naar klanten. Dat is toch wat een webshop doet? Dan moet het bedrijf, waarvan je een abonnement op een oplossing afneemt er toch voor zorgen dat zoiets werkt?

Helemaal mee eens, dit hoort pro-actief door lightspeed kenbaar gemaakt te worden aan alle lightspeed gebruikers. En regelmatig status-updates geven over de voortgang.

Ik vermoed dat vele gebruikers waarschijnlijk niet weten dat facturen, offertes of e-mails voor een gedeelte niet meer aankomen.

• JustinnitJustinnit Member Berichten: 5
    8 februari aangepast

Bij ons ook al een aantal weken geen e-mails die verstuurd worden van zowel MyProductReviews en MyStockNotifier. Met als gevolg teleurgestelde klanten en een hoop omzet die we mis lopen.

Bijzonder dat Lightspeed ( als IT bedrijf ) dit niet pro-acatief laat weten en in ieder geval status updates geeft.

Post edited by Justinnit on
  • ChichaChicha Member Berichten: 139 ✭

Oh nou Lightspeed meldt net dat het probleem met Shappz pas sinds vrijdag bij hun bekend is. Wordt allemaal lekker onder de radar gehouden. Het probleem met de orderbevestigingen is wel al 2 weken bekend, maar doen ze proactief dus niets mee.

8 februari aangepast

@Chicha Het probleem met Shappz is ma. 1 Februari al doorgegeven aan Lightspeed support. Vorige week hebben wij meerdere keren contact gehad met Lightspeed over dit probleem.

Heel vreemd als nu gemeld wordt dat het probleem pas vanaf Vrijdag 5 febr. bekend is. Dat klopt gewoon niet, dan gaat er iets goed fout in de communicatie met Lightspeed, of het probleem had geen prioriteit waardoor er niets mee gedaan is.

@Talendomein ja vreemde gang van zaken in ieder geval. Ik kreeg dit tot 2x toe gemeld op mijn ticket. Dat het pas sinds vrijdag bekend is en dat er een foutenrapport vrijdag is opgesteld .

"Het kan dus best zijn dat er in Februari een bericht is gepost hierover op de community, maar zoals ik al aangaf is hier afgelopen vrijdag een foutenrapport voor opgesteld voor onze developers, zodat zij dit kunnen oplossen. "

@Chicha  Dit is echt om moedeloos van te worden en gaat enorm ten koste van ons vertrouwen in Lightspeed. Vanaf 1 februari hebben wij al telefonisch en via e-mail contact gehad met lightspeed support over dit probleem.

• YouckeYoucke Lightspeed Staff Berichten: 20 Lightspeed

Graag geef ik hier nog een update over de e-mails die vanuit de Shappz apps werden verstuurd. Het kon voorkomen dat deze e-mails niet bij je klanten terecht kwamen. Vandaag is er een wijziging aangebracht waardoor alle nodige e-mails tot drie dagen terug zijn verzonden. Daarmee zijn ook alle nieuwe e-mails vandaag weer correct verzonden.

Onze excuses voor het ongemak dat dit heeft opgeleverd.

Youcke Laven

Lightspeed Support, Team lead

Lightspeed HQ

9 februari aangepast

@Youcke Bedankt voor de update.

Het probleem is helaas deels maar opgelost! Een gedeelte van de mails vanuit Shappz wordt nu inderdaad afgeleverd, behalve bij outlook, live en hotmail adressen. Ook niet in de spambox.

We hebben dit zelf getest en ook vanmiddag diverse reacties van klanten ontvangen over niet ontvangen download bestellingen. Hopelijk kunnen we hier ook een snelle oplossing voor verwachten?

• Jeroen - Inventory AlarmJeroen - Inventory Alarm Member, Partner Berichten: 13 partner
    16 februari aangepast

Nog een algemene tip bij het troubleshooten van mail die niet aankomt: https://mail-tester.com/ .

Daarmee kun je precies zien wat er evt mankeert aan e-mails qua inhoud en zaken als SPF, en kun je punt voor punt zaken oplossen. Ik heb laatst een blogpost geschreven hoe ik dit zelf heb gebruikt om mail aflevering te verbeteren: https://inventoryalarm.com/mail-tester-10-van-10-score/

> Voor de voorraad maken we gelukkig gebruik van Inventory Alarm.

@FOO thanks!

In Inventory Alarm kun je inderdaad SPF + DKIM instellen voor je eigen domeinnaam, zodat de aflevering van e-mail optimaal is als je vanaf je eigen emailadres verstuurt via Inventory Alarm.

In het algemeen geldt: als er bij sommige klanten / sommige ontvangende domeinen geen mail aankomt, kan er bv een tijdelijke spam blokkade zijn, bijvoorbeeld als het IP adres van de mailserver ook spam heeft verstuurd.

Omdat we via Rapidmail.com mailservers versturen hebben we daar gelukkig geen last meer van, deze e-mail dienst heeft geen gratis versie, waardoor spammers liever een van de bekende andere mailproviders gebruiken die wel een gratis versie hebben.

Als er helemaal geen mail aankomt, dan kan het bijvoorbeeld een verkeerde configuratie zijn van SPF of DKIM.

Allleen SPF is tegenwoordig vaak niet genoeg, dus ook DKIM configureren is wel aan te bevelen, als je vanuit je eigen domeinnaam verstuurt.

Zie ook voor wat meer uitleg: https://www.sidn.nl/nieuws-en-blogs/waar-dkim-en-dmarc-kunnen-helpen-in-geval-van-phishing

Groet,

Jeroen

Inventory Alarm - Extra omzet met terug-op-voorraad e-mails

https://www.lightspeedhq.nl/ecommerce/store/apps/inventory-alarm/

• PaulaPaula Member, Beta tester Berichten: 1,241 
    17 februari aangepast

Ik kom sinds gister al niet eens de Shappz apps in! En als ik er wel heel kort even in kom dan staan in myabandonedcart alle quotes met (!) 10 min delay (oftewel, daar wordt niets mee gedaan)

Anderen ook?

www.devrolijkeengel.nl
    "voor Hemelse geschenken met een vleugje Mysterie"
  • dezieraydezieray Member Berichten: 1

Ik heb vanaf het begin dat ik shappz gebruik dit probleem (dat de email niet veilig wordt verstuurd en bij de klant in de spam filter beland). Het is me nog nooit gelukt om contact met shappz of hulp van ze te krijgen. Ook lightspeed kan hier niet in betekenen (...we hebben je verzoek doorgegeven...).

Nu kan ik helemaal niet in shappz inloggen. En ze zijn weer niet bereikbaar.

Shappz is niet meer he? Als je vragen over Shappz hebt moet je nu sowieso bij LS zijn.

www.devrolijkeengel.nl

Super irritant! Wie kan er nog meer steeds niet inloggen in Shappz?

www.devrolijkeengel.nl
  • MarjaMarja Member Berichten: 79

Net geprobeerd. Ik kan ook niet inloggen @Paula :(

Ik kan ook niet inloggen:(

• JipJip Member Berichten: 70

Lightspeed kijkt nauwelijks op dit forum. Bel ze gewoon i.p.v. meerdere keren hier een soortgelijk bericht te plaatsen.

Wij kunnen vanaf gisteren (20/2) niet meer inloggen. Het niet is alleen het inloggen wat een probleem is, er worden ook geen mails meer verzonden.

De hele Shappz omgeving is onbereikbaar, en functioneert niet meer.

Voor ons is het een groot probleem, omdat wij niet meer bij onze ruim 350 digitale producten en activatiecodes kunnen komen, deze staan vast in MyDitital Sales en MyTicket Sales.

Onze klanten ontvangen nu niets meer bij een bestelde download of een digitaal product. Dit geeft enorm veel problemen.

@Paula We zien dat jullie het probleem al eerder hadden, vanaf 17 Februari. Is het probleem ook gemeld bij @Lightspeed / @Lightspeed Team ?

21 februari aangepast

@Jip als je mijn berichtje leest kun je zien dat mijn vraag was wie er van jullie nog meer niet in kunnen loggen. Dan kan ik wel LS bellen, maar dan krijg ik geen antwoord op mijn vraag ;)

@Talendomein de vorige keer was het vrij snel daarna weer ok, maar nu is het weer. Ik heb een ticket ingeschoten, ik wacht nog even op antwoord.

Ik heb dit "probleem" (niet in kunnen loggen) overigens door de jaren heen vaker gehad, dus ik weet dat het gewoon een kwestie van een paar uur of maximaal een dag of 2 is, maar het blijft irritant natuurlijk.

www.devrolijkeengel.nl

@Paula Om te weten of andere ook niet kunnen inloggen, dat lost jouw probleem toch niet op. Nu je weet dat andere ook niet kunnen inloggen, dat heeft er niet voor gezorgd dat je nu wel kan inloggen. Daar zul je toch echt Lightspeed voor moeten benaderen.

21 februari aangepast

Dat lost mijn probleem misschien niet op, maar daarom plaatste ik het berichtje ook niet.

Trust me, ik weet hoe het werkt "hier" ;) Wie wel en niet meeleest, of ik een ticket in moet schieten, etc.

Als ik iets door LS opgelost wil hebben dan plaats ik hier geen berichtje. Als ik van medeforummers info wil dan bel ik LS niet.

Maar bedankt voor de tip!

www.devrolijkeengel.nl

By the way, ik snap dat je het goed bedoelt, en het is ook niet vervelend bedoeld! 😉

Maar ik loop al een tijdje mee, ik weet hoe het forum wel en niet werkt ;)

www.devrolijkeengel.nl

@Paula Geen probleem 😄

Log In of Registreer om te reageren.