Opzeggen account

lucien64lucien64 Berichten: 3 Member
Wisten jullie, als je stopt met je account of wil opzeggen voor dat je opzegtermijn afloopt, je gewoon volledig moet doorbetalen? wil er mee zeggen als ondernemers financiële problemen hebben en noodgedwongen moeten stoppen. Denk bv aan Faillissement of het is gewoon niet haalbaar is . Geen enkelen coulance is van lightspeed en dat je daardoor als maar verder in de problemen komt.

Ps je krijgt ook geen melden 3 maand voor je nieuwe stilzwijgende contract van te voren dat je nog kan stoppen met je account. afzegtermijn.

wat vinden jullie?

17 reacties

• MNTMNT Berichten: 77 Member ✭
    Ik vind het niet meer dan normaal. Zakelijke contracten zijn er niet voor niks.
  • KolliesPartsKolliesParts Berichten: 135 Banned user ✭
    Je hebt zelf de plicht om je te informeren. Gaan zitten wachten tot iemand je informatie komt brengen is niet zo verstandig. Daarnaast heb je zelf het contract gesloten. Je had ook voor een andere partij kunnen kiezen.
    KolliesParts.nl
    Chopper Parts & Bobber Parts
  • PaulaPaula Berichten: 689 Member, Beta tester 
    Hoi Lucien, stilzwijgend betekent over het algemeen dat je geen melding krijgt voordat je contract afloopt ;) En contracten zijn helaas contracten, daar teken je voor.

Maar wat ik lees is dat je nu wellicht zelf in financieel wat moeilijk vaarwater terecht bent gekomen en dat je te horen hebt gekregen dat je je LS account niet voortijdig op kunt zeggen? Problemen met je webshop en financiele onzekerheid is natuurlijk gewoon heel vervelend, dus ondanks dat ik je daar uiteraard niet verder mee kan helpen wil ik je wel even heel veel succes wensen en ik hoop oprecht dat je straks in een wat betere periode komt.

Ga je stoppen met je webshop? Jammer man, ik dacht dat het juist goed ging de laatste tijd met je business?
    Zit je er alleen aan te denken om te stoppen of heb je dat echt al besloten?

Groetjes, Paula

www.devrolijkeengel.nl
    "voor Hemelse geschenken met een vleugje Mysterie"
  • IngmarSpitIngmarSpit Berichten: 23 Member
    april 2018 aangepast
    Maandelijks opzegbaar is inmiddels een normale contract vorm voor veel digitale diensten. De Lightspeed abonnementen zijn echt niet meer van deze tijd.
  • FOOFOO Berichten: 489 Member 

Maandelijks opzegbaar is inmiddels een normale contract vorm voor veel digitale diensten. De Lightspeed abonnementen zijn echt niet meer van deze tijd.

Jaarlijks is ook zeer zeker niet ongebruikelijk. Hierdoor kunnen prijzen vaak lager gehouden worden. Bij een Strato webshop kun je kiezen voor maandelijks of jaarlijks opzegbaar. Daar zit een flink prijsverschil in.

Op het moment dat je een contract aangaat, bij welke partij dan ook, kies je hier zelf voor.
    John | Fietsonderdelen Outlet
    De meeste Fietsonderdelen voor de laagste Prijzen
  • CelticWebMerchantCelticWebMerchant Berichten: 125 Member ✭
    Onze verzendapplicatie heeft ook een contract van een jaar. Net als Lightspeed. Door beide zijn we hier gewoon bij het afsluiten van het contract over geïnformeerd.
    FOO zei:

Jaarlijks is ook zeer zeker niet ongebruikelijk. Hierdoor kunnen prijzen vaak lager gehouden worden. Bij een Strato webshop kun je kiezen voor maandelijks of jaarlijks opzegbaar. Daar zit een flink prijsverschil in.

Op het moment dat je een contract aangaat, bij welke partij dan ook, kies je hier zelf voor.
    Ja. Dus, alleen jaarcontracten met stilzwijgende verlenging is echt niet meer van deze tijd. Fijn dat we het eens zijn.
    @IngmarSpit, waar precies schrijf ik dat? Geen teksten uit het verband gaan rukken aub.....

Ik zie geen enkel probleem in het stilzwijgend verlengen met een jaar. Het contract wordt met dezelfde periode verlengd als waarvoor deze is aangegaan. Naar mijn mening vrij normaal. Ben je het daar niet mee eens, moet je het contract laten aanpassen, of simpelweg niet krabbelen. 
    april 2018 aangepast
    FOO zei:

@IngmarSpit, waar precies schrijf ik dat? Geen teksten uit het verband gaan rukken aub.....

Ik zie geen enkel probleem in het stilzwijgend verlengen met een jaar. Het contract wordt met dezelfde periode verlengd als waarvoor deze is aangegaan. Naar mijn mening vrij normaal. Ben je het daar niet mee eens, moet je het contract laten aanpassen, of simpelweg niet krabbelen. 

Je geeft als voorbeeld een provider die naast jaarlijkse abonnementen ook maandelijkse abonnementen aanbiedt. Dat past prima bij mijn eerdere opmerking dat maandelijkse abonnementen heel normaal zijn tegenwoordig. Ik ruk helemaal niets uit verband :-)
    Begrijpend lezen........    :(
    april 2018 aangepast
    Om op je punt in te gaan: ik weet prima wat normaal is en heb geen probleem met het contract dat ik met Lightspeed heb momenteel. Dat wil niet zeggen dat het model niet voor verbetering vatbaar is. Ik vindt het bijvoorbeeld normaal dat alvorens je een abonnement verlengt je bij je klant informeert of alles naar tevredenheid is en meldt dat het contract verlengd gaat worden. Kwestie van service gericht werken. Is ook geen enkel probleem als je overtuigd bent van je meerwaarde voor je klanten. Dat is tegenwoordig heel normaal.
    FOO zei:

Begrijpend lezen........    :(

Geen idee waarom je dit soort persoon gerichte opmerkingen plaatst. Ik hou niet zo van dit soort forum 'discussies'. Volgens mij zijn we het prima eens met elkaar. Succes met de shop.
    Dan moet je misschien niet beweren dat we het met elkaar eens zijn terwijl dat totaal niet het geval is?

Ieder zijn mening, maar ga een ander niet je eigen mening in de mond leggen.
    Totaal niet? Hm, dan heb ik me vergist inderdaad. Succes John.
  • startoursg24tstartoursg24t Berichten: 14 Member
    april 2018 aangepast
    Hey dat is best apart, een 2e Lucien op het forum, de naam Lucien zie je niet zo heel vaak :) Ik heet zelf ook Lucien.
  • samshairextensionssamshairextensions Berichten: 1 Member
    juni 2018 aangepast
    Nee dit wist ik niet. Zwart wit gezien ja duhhh juridisch mogen ze dit doen. 
    Maar er is een verschil tussen rekening houden met de ondernemer en of je altijd maar strak aan bepaalde regels houden terwijl dit niet noodzakelijk is.

En idd het is zo niet van deze tijd. Een bedrijf waar het zo goed mee gaat als lightspeed zou het contract per direct kunnen ontbinden.

Je weet dat je een goed product hebt en als een ander het niet wil dan hoef je niet perse de betreffende ondernemer tegen zijn wil in vast te houden.

Door iemand niet tegen zijn wil in vast te houden, hou je de verstandhouding goed en dan weet je zeker dat iedereen met een lekker gevoel weg gaat.

Voor de personen die dit verhaal nog niet goed begrijpen:

Stel je bent ergens in loondienst, en je hebt besloten ergens anders te gaan werken. Vaak heb je dan een opzegtermijn. 9 van de 10 werkgevers geven de optie om meteen weg te gaan. Er zijn weinig werkgevers die dan zeggen ho ho je gaat eerst je contract hier uitzingen.

Slecht voorbeeld.... De meeste werkgevers laten je ten eerste niet direct gaan. Het werk zal toch overgedragen moeten worden tenslotte en er moet vervanging komen. Wanneer je wel eerder kunt gaan dan de opzegtermijn, gaat dit ten kosten van je overuren / vakantie-uren en / of salaris. Oftewel, je betaalt er zelf voor. 

Zo gaat het ook met een abonnement: wil je eerder stoppen, dan kost je dat helaas geld. Daar heb je destijds zelf voor getekend. Het kost Lightspeed ook geld wanneer klanten zomaar eerder zouden stoppen. 

Stel je wilt je hypotheek oversluiten, dan betaal je toch ook boeterente? 

Sinds mijn overstap naar Lightspeed betaal ik ook nog steeds voor mijn oude Strato webshop. Nog 1 maand, dan ben ik er vanaf. Jammer, maar dan had ik daar maar een maandabonnement af moeten sluiten. Had me wel meer gekost, maar dan had ik gelijk kunnen stoppen. 
Log In of Registreer om te reageren.