Changelog?

KolliesPartsKolliesParts Berichten: 135 Banned user ✭
Waarom wordt het changelog maar zo weinig aangepast? Nu is het vandaag alweer een maand geleden terwijl er volgens mij heel veel zaken zijn die door Lightspeed aangepakt kunnen worden. Eerst gebeurde er weinig omdat we overgingen van V1 naar V2 wat te koste ging van de capaciteit maar nu 2 maanden later zit er nog steeds absoluut geen snelheid in de ontwikkeling. Nu weet ik het antwoord van Lightspeed al: we zijn druk bezig met de AVG/GDPR. Maar ik mag aannemen dat Lightspeed een maand voor de deadline (25 mei) hier toch ook wel (bijna) mee klaar is. 
En als het changelog wordt bijgewerkt dan worden we overspoelt met heel veel bugfixes en een paar aanpassingen/verbeteringen. Ook staan er dan data bij vermeld die enkele dagen tot weken in het verleden liggen.

Concluderend: Het zou fijn zijn als het changelog wat actueler wordt bijgehouden. En dat het tempo omhoog gaat van het oplossen van problemen en het toevoegen van veelvuldig aangevraagde wijzigingen.

@Nynke kom er maar in...
KolliesParts.nl
Chopper Parts & Bobber Parts

13 reacties

• CelticWebMerchantCelticWebMerchant Berichten: 126 Member ✭
    Ik kom er bijvoorbeeld net achter dat het BTW-percentage op betaalkosten eindelijk de BTW van de order volgt (dit was voorheen standaard 21%, in plaats van dat het werd aangepast naar het BTW-percentage van het land (zoals 19% in Duitsland)). Waarom staat dit niet in het changelog?
  • NynkeNynke Berichten: 372 Administrator, Lightspeed Staff moderator
    Hi @KolliesParts. Excuses voor de vertraging in het updaten van de Changelog, mijn collega zal vandaag weer updates plaatsen. We willen er in de toekomst beter op gaan letten dat het Changelog up to date blijft :).

Wat betreft andere ontwikkelingen, ik snap je redenatie heel goed en dat het lijkt alsof het allemaal wat stil ligt. Echter, de GDPR is een dusdanig groot project en het heeft prioriteit op al onze andere werkzaamheden, omdat we sowieso niks kunnen als dit niet goed voor elkaar is. Bovendien is dit project bij ons nog een stuk complexer dan bij het gemiddelde bedrijf omdat wij te maken hebben met meerdere producten (eCom, Retail en Resto) en verschillende landen en talen. Elk land heeft om te beginnen al andere regels mbt eCommerce, wat de GDPR als geheel nog complexer maakt.

Concluderend: Het zou fijn zijn als het changelog wat actueler wordt bijgehouden. En dat het tempo omhoog gaat van het oplossen van problemen en het toevoegen van veelvuldig aangevraagde wijzigingen.

Ik zal doorgeven aan Development dat ze wat meer overuren moeten draaien ;).
    eCom support nummer: +31 20 808 63 58
    Klik hier om een terugbelverzoek in te dienen.
    Voor algemene vragen en informatie, ga naar het helpcentrum
  • KolliesPartsKolliesParts Berichten: 135 Banned user ✭
    @Nynke: Om je even scherp te houden zo net voor het Pinksterweekend ;) .............er is al weer 16 dagen niets in het Changelog geplaatst!
    KolliesParts.nl
  • cismacisma Berichten: 42 Member
    Iets meer inzicht welke projecten er nu lopen en wanneer de verwachte opleverdata zijn zou fijn zijn. Er is veel activiteit voor de achterkant maar mis toch wel de updates voor de front-end.

Uiteindelijk lijkt het me dat alle klanten van Lightspeed meer willen verkopen, dus een betere zoekfunctionaliteit, uitgebreidere upload functies (voor de bulk kortingen / gerelateerde producten etc.), SEO functionaliteiten uitbreiden etc.

Door dit soort verbeteringen zullen shops een hogere omzet gaan realiseren, verhogen ze de volume van verkeer, wat uiteindelijk kan resulteren dat klanten een duurder pakket zullen afnemen, win-win situatie lijkt me?
    @Nynke: Al 20 dagen niets in het Changelog..............
    KolliesParts.nl
  • JoanMlJoanMl Berichten: 92 Member, Beta tester ✭
    @KolliesParts Niets te verbeteren :/ ??
    mei 2018 aangepast
    @JoanMl: ik heb geen idee wat ze daar aan het doen zijn bij Lightspeed.......zelfs @Nynke reageert niet meer.....
    KolliesParts.nl
  • FOOFOO Berichten: 495 Member 
    Lijkt me dat de prioriteit op dit moment bij de GDPR ligt. Heeft Nynke ook al aangegeven.......
    John | Fietsonderdelen Outlet
    De meeste Fietsonderdelen voor de laagste Prijzen
    @FOO: Die had toch al lang klaar moeten zijn! Dat ze daar op 23 mei nog mee bezig zijn zegt mij heel veel over de organisatie of het gebrek daaraan.
    KolliesParts.nl
  • FOOFOO Berichten: 495 Member 
    Puntjes op de "i" zetten?

Ik krijg deze week de 1 na de andere mail binnen m.b.t. de GDPR. Bijna alle organisaties zijn last-minute bezig om alles voor elkaar te krijgen. En nee, zelf ben ik ook nog niet klaar. Heb ik morgen tenminste wat te doen! :s

Beetje meer positiviteit zou geen kwaad kunnen. Zo slecht doet Lightspeed het volgens mij niet. Anders zou iedereen hier op het forum toch al lang overgestapt zijn..........?
    John | Fietsonderdelen Outlet
    De meeste Fietsonderdelen voor de laagste Prijzen
    @FOO: Ik ben meestal best positief maar ik kan er niet tegen als ik als goed betalende klant maar moet wachten, wachten en nog eens wachten. Er worden hier op dit forum zoveel ideeën, tips en verbeterpunten aangedragen maar er is helemaal niets dat door Lightspeed opgepakt en uitgevoerd wordt. Ik heb het idee dat dit forum alleen maar is aangemaakt zodat wij met onze vragen de helpdesk niet belasten maar deze vragen bij elkaar neerleggen.
    KolliesParts.nl
  • JohanJJohanJ Berichten: 132 Member ✭
    mei 2018 aangepast
    @KolliesParts , het is volgens mij ook zo dat het de bedoeling is om de helpdesk te ontlasten maar dat lijkt me niet iets negatiefs. Het is juist goed als de helpdesk zich bezig houdt met de grote problemen als we elkaar kunnen helpen met de kleinere zaken. Je hebt dan een kleinere helpdesk nodig die zich kan focussen op lastige zaken. Dat scheelt dan ook weer in de kosten, waar we anders zelf weer voor moeten opdraaien.
    Ik snap je frustratie hoor, maar zo zie ik het.
    En ik ben het met @FOO eens dat Lightspeed het in vergelijking met andere bedrijven helemaal niet slecht doet (al is het niet perfect). Lightspeed was één van de eersten waar ik een verwerkersovereenkomst van kreeg. Ik heb ze nog steeds niet van alle verwerkers.
    Ik ben zelf ook alleen nog maar bezig met de AVG en kom aan niets anders toe, ik snap dat Lightspeed de andere activiteiten ook even minder prioriteit geeft. Ik ga er vanuit dat het zwaartepunt binnenkort weer op andere zaken gaat liggen.
  • NynkeNynke Berichten: 372 Administrator, Lightspeed Staff moderator
    Ik heb het nogmaals doorgegeven aan ons productteam om het changelog beter bij te gaan houden. De changelog is niet in handen van support, dus helaas is dit wat dit betreft alles wat ik op dit moment kan doen.

Betreft de reactietijd hier op het forum: de community is geen officieel supportkanaal. Er is dus geen garantie dat, of, en wanneer er gereageerd wordt. Soms is er gelegenheid om hier veel tijd door te brengen en content te posten, soms is dat simpelweg niet mogelijk. Ik en mijn collega's proberen altijd zo snel mogelijk te reageren, maar dit is erg lastig als we zoals de laatste dagen overspoeld worden met telefoontjes en tickets met last-minute vragen over de GDPR. Tickets en calls hebben bij ons altijd prioriteit, dus als je zo snel mogelijk geholpen wilt worden kun je beter een ticket insturen of ons bellen.

Hoewel dit duidelijk is aangegeven is in de community regels, kan ik me voorstellen dat we hierover wellicht een verkeerd beeld hebben geschept omdat we op dit forum een stuk actiever zijn dan op het vorige. Indien dat het geval is bied ik m'n excuses aan voor de verwarring en eventuele problemen die mensen hebben ervaren omdat ze op het forum een reactie verwachtten en niet kregen.

Ik hoop dat dit wat duidelijkheid schept. Mochten jullie vragen hebben dan hoor ik het graag!
    eCom support nummer: +31 20 808 63 58
    Klik hier om een terugbelverzoek in te dienen.
    Voor algemene vragen en informatie, ga naar het helpcentrum
Log In of Registreer om te reageren.