Foutieve ingevoerde e-mail adressen

mnemne Member Berichten: 9

Bij een bestelling wordt er wel eens een foutief e-mail adres door klant ingevuld. Bijvoorbeeld: gmail.con i.p.v .com of een ander onjuist e-mail adres. Klanten krijgen geen order bevestiging, track&trace e-mail enz.

Het komt dus voor dat er een zending wordt afgeleverd zonder dat de klant hier iets van weet. Vervelende is dan natuurlijk dat de klant vaak niet thuis is, omdat deze er geen rekening mee heeft gehouden.

Dit heb ik niet in de gaten, want ik krijg geen melding in mailbox via Lightspeed dat het e-mail adres niet juist, gebounced of geweigerd is (undelivered mail )

Bij versturen vanuit mijn eigen mailbox krijg ik die meldingen wel, maar zodra het via lightspeed verzonden wordt dus niet. Navragen bij Support heeft niets opgeleverd.

Is dit bij jullie ook zo?

Of beter weet iemand hier oplossing voor?

Canvasscherm.nl - Michiel

7 reacties

• PaulaPaula Member, Beta tester Berichten: 1,242 
    22 februari aangepast

Even off-topic maar wel als aanvulling: het éxtra vervelende is dat als een klant niet thuis is, deze normaal gesproken een niet thuis-briefje in de bus kreeg. Maar ze zijn nu met een proef bezig dat er 30 dagen geen kaartje in de bus gedaan wordt, maar de klant krijgt een email dat het pakket bij het postkantoor ligt. En dan zit je, als de klant een foutief emailadres ingevoerd heeft. Die zit te wachten op het pakket en na 7 dagen wordt het pakket weer retour gestuurd!

Als de proef een "succes" is blijft het zo. En geloof me, ik denk dat er van te voren al "bepaald" is dat de proef een succes is ;) Scheelt de bezorgers een hoop niet thuis-briefjes afgeven.

www.devrolijkeengel.nl
    "voor Hemelse geschenken met een vleugje Mysterie"
  • RuudRuud Member Berichten: 73

@mne Dit is iets wat inderdaad niet te zien is binnen Lightspeed (en toch voor iedereen een wenselijke feature lijkt mij). Je krijgt geen bounce notificatie het staat zelfs niet in de order waar iedere stap van de order zichtbaar is.

Het zou dan ook een zeer wenselijke feature zijn naar mijn idee.

@Paula Op zich is er niks mis mee als er geen briefje in de bus hoeft (dit gaat namelijk best vaak mis naar mijn idee). Echter moet je natuurlijk wel dan de traceercode ontvangen. Als je als webshop een notificatie hebt gehad dat de mail niet aankomt bij de klant dan kun je dit voor verzending van de bestelling oplossen.

@Ruud dat is juist waar het om gaat.... je krijgt er geen melding van dat een emailadres niet klopt. En soms.... ook al weet je wel dát een emailadres niet klopt, dan is nog vaak niet te achterhalen wat het emailadres wel moet zijn.

www.devrolijkeengel.nl
  • mnemne Member Berichten: 9

@Paula: klopt, maar als je weet dat een e-mail adres onjuist is, zie je heel vaak al waar de fout zit (bij bekende domeinen zoals hotmail, gmail enz). Zit de fout in hun eigen naam dan kan je ze misschien nog bellen voor het juiste e-mail adres.

Maar ik snap niet helemaal waar dit technisch niet goed gaat. Als ik uit eigen mailbox foutieve e-mail verstuur krijg ik e-mail terug met melding: "Undelivered Mail Returned to Sender"

Als de e-mail verstuurd wordt uit mijn naam(e-mailadres) vanuit Lightspeed ontvang je geen (fout)melding terug in de mailbox, dat begrijp ik niet.

Canvasscherm.nl - Michiel

Niet iedereen vult zijn/haar telefoonnummer in. Toevallig hebben we vandaag een verkeerd emailadres (na de @ klopt het, maar daarvoor zit ergens een fout die ik niet kan achterhalen) zonder telefoonnummer. Dan heb je een probleem.

Maar inderdaad heel lastig dat de automatische mails geen undelivered melding geven!

www.devrolijkeengel.nl
  • RuudRuud Member Berichten: 73

Het is inderdaad heel lastig en lijkt me ook een zeer wenselijke functie.

• Dave0701Dave0701 Member Berichten: 222 ✭

Je houd het toch niet helemaal tegen. Is ook beetje verantwoording van de klant vind ik dat die nakijkt wat die invult.

Ons verzend programma stuurt wel de bounce emails

Ik heb al paar keer gehad dat ze .nl of .com verkeerd doen en beide bestaan gewoon. Krijg je dus geen bounce mail van.

Log In of Registreer om te reageren.