Filteren op varianten (bijvoorbeeld maat of kleur)

dirkschramadirkschrama Member Berichten: 12
Zou het niet handig zijn als je standaard ook op de variant kunt filteren. In ons geval is dat de maat. Niet alle broeken zijn er bijvoorbeeld in maat XS, dus snel kunnen filteren op maat is handig. Nou kun je dat als extra filter aan gaan maken bij elk product, maar dan doe je dubbel werk aangezien ze al bestaan als variant.

10 reacties

• Paul_WillemsenPaul_Willemsen Member Berichten: 11
    april 2018 aangepast
    Dit is een must als je kleding verkoopt.
    De manier waarop Lightspeed productvarianten mogelijk maakt is nogal afwijkend vergeleken met Amazon, BOL etc.
    Je kunt geen filterwaardes toekennen aan varianten, alleen aan producten.
    Mogelijke oplossing: Een variant moet een product zijn met titel, SKU, prijs, voorraad, kenmerken, specs, seo, afbeeldingen, filters, categorieën enzovoort. Daarna koppel je ze op basis van onderscheidend attribuut en kun je ze ook weer ontkoppelen. De importer moet dit natuurlijk ook allemaal ondersteunen.

Idee voor Mei. +1
    Post edited by Paul_Willemsen on
  • dirkschramadirkschrama Member Berichten: 12
    Zou het niet eenvoudiger zijn als ze de standaard variant (kleur / maat / etc.) ook als filter aan zouden bieden?
    Kan als tussenoplossing. Maar de variant deelt dan nog steeds de specificaties met alle andere varianten. Dus specificaties zijn voor alle varianten gelijk. Levertijd ook. En alle metadata. Afbeeldingen.
    Bij een tweezitsbank wordt b.v. ook een interieur met een driezitsbank getoond.
  • Roy HeruerRoy Heruer Member Berichten: 1

Dit zou echt een zeer nuttige feature zijn voor elke webshop. Sowieso zou ik ook graag zien dat het aantal te gebruiken filters sterk wordt uitgebreid. Zelf verkopen we veel diverse soorten producten en komen we simpelweg niet uit met het aantal filters. Eerdere (maatwerk) oplossingen bleken niet goed genoeg te werken voor ons.

Helaas nog steeds geen update. We een app die dit voor je doet, maar dat kost je dan weer 20 euro per maand voor iets wat eigenlijk standaard aanwezig zou moeten zijn.

Mijn ticket uit 2017 hierover is gisteren beantwoord:

"Ik heb dit ticket doorgehad van mij collega en heb een update vanuit development over de varianten en filter mogelijkheden.

Momenteel zijn er helaas nog geen plannen om deze functie te implementeren in het Lightspeed systeem en is het niet zeker dat dit gaat gebeuren in de toekomst. Mogelijk kunnen we deze functionaliteit nog gaan ontwikkelen in de toekomst, als er genoeg interesse is in deze functionaliteit en dit ook past in ons systeem."

• jarmodivjarmodiv Member Berichten: 2

Buitengewoon schandalig dat dit geen standaard mogelijkheid is binnen @Lightspeed. Ik ben op zoek naar iemand die mij kan helpen met een filter die ik kan toekennen aan productvarianten. Ik werd via de Support van Lightspeed gewezen op de Filter by Stock app. Echter is deze niet te gebruiken met Lightspeed Omni channel of moet ik naast de kosten van 20,- p/m nog ruim €300,- betalen voor maatwerk om deze filter functie te kunnen laten werken.

Ik ben dus op zoek naar een betaalbare werkende optie. Iemand tips?

Dan moet je niet bij Lightspeed zijn. De focus ligt niet op het webshopplatform.

Er worden geen features toegevoegd waar je wat aan hebt. Bugfixes en pielen met de skin van de backoffice, dat wel.

Anderhalf jaar verder en nog geen filters op je varianten. Zijn wij nou echt de enige die dit als een standaard optie zien in een webshoppakket? Zelfs vroeger in Woocommerce ging dat prima.

• Sander WestlandSander Westland Member Berichten: 5

Kan alleen met maatwerk en een externe app die je filters bijwerkt op basis van je vooraad positie. Verwacht niet dat Lightspeed dit gaat maken, men verwacht van hun 3rd party partners dat ze dit functies bouwen en weer door verkopen. Helaas kostbaar gebeuren maar andere platforms zijn niet per definitie beter.

Log In of Registreer om te reageren.