Lightspeed Shipments (by Sendcloud) communiceert niet goed naar klanten

rspoorenrspooren Berichten: 8 Member
In een nieuw te ontwikkelen shop hebben we o.a. de App Lightspeed Shipments (by Sendcloud) in gebruik genomen. Een groot voordeel is de gemakkelijke integratie van (o.a.) PostNL Afhaallocaties. Vanwege discretie omtrent onze producten zijn Afhaalpunten een groot voordeel voor veel van onze klanten.

We lopen echter tegen een behoorlijk probleem: als een klant een afhaalpunt selecteert, dan wordt deze NIET vermeld (bevestigd) op de bevestigingspagina en ook NIET in de bevestigings-email.
Daar staat onder 'verzendadres' gewoon het eigen adres van de klant, en dus niet het gekozen afhaalpunt.

Daar zullen klanten van schrikken vrees ik, dus biedt het geen optimale ervaring.
Ik heb hierover contact opgenomen met Sendcloud, maar zij kunnen dit niet oplossen. Volgens Sendcloud hebben zij niet de mogelijkheid om informatie over een gekozen afhaalpunt terug te sturen naar Lightspeed.

Het is erg jammer dat zo'n cruciaal detail nog niet in orde lijkt te zijn, terwijl Lightspeed Shipments wél gepromoot wordt door Lightspeed.

Is hiervoor een oplossing in zicht, of heeft iemand hiervoor een Workaround gevonden?

Groetjes,
Richard

3 reacties

• SharleneSharlene Berichten: 124 Moderator, Lightspeed Staff moderator
    Hi @rspooren, dat klopt. Helaas is het momenteel niet mogelijk om automatisch het verzendadres te wijzigen in het adres van het afhaalpunt in deze. Echter, labels en track & trace e-mails worden via SendCloud gegenereerd. In deze e-mails is wel te zien dat het om een servicepunt levering gaat.

Als workaround zou je in de notificatie e-mails en/of content templates een melding kunnen plaatsen waarin je bijvoorbeeld het volgende aangeeft: "Indien u heeft gekozen voor een afhaalpunt, zult u een aparte e-mail ontvangen met uw track & trace code".
  • rspoorenrspooren Berichten: 8 Member
    Hoi Sharlene,

Dank voor je bericht, maar... dat is helaas geen fraaie workaround. Wij verkopen onder andere SOA testen... stel: je bestelt deze online en je wilt deze test liever niet thuis ontvangen vanwege privacy redenen.
    In de webwinkel kies je daarom voor bezorgen bij een afhaalpunt. Je plaatst de bestelling en in je bestelbevestiging staat dan onder Verzendadres tóch je eigen adres! Dat is schrikken!

Een bestelbevestiging is bedoeld om aan een klant te bevestigen welke gegevens er allemaal zijn vastgelegd voor zijn of haar bestelling.
    Een opmerking over dat de afhaallocatie in de track&trace mail staat is geen bevestiging van de gekozen afhaallocatie....
    Bovendien: als er dan een vergissing gemaakt blijkt te zijn is het meestal te laat om het nog te corrigeren. Het pakketje is dan immers al verzonden.

Dat het wel moet kunnen bewijst de standaard PostNL integratie in Lightspeed (en ook Bpost). Als je die gebruikt in plaats van Sendcloud, dan staat in de bestelbevestiging wél keurig vermeld welke afhaallocatie de klant heeft gekozen tijdens het plaatsen van de bestelling.
    Gewoon... zoals het hoort, en zoals het bij elke professionele webwinkel gaat.

Daarom hoop ik dat het mogelijk gemaakt wordt voor App-ontwikkelaars zoals bv. Sendcloud om dergelijke belangrijk informatie terug te koppelen naar Lightspeed.
    Het is leuk dat Lightspeed Shipments by Sendcloud promoot in het dashboard, maar dit is wel een belangrijke tekortkoming aangezien afhaalpunten steeds belangrijker worden voor consumenten.

Spelen jullie (moderator) dergelijke verzoeken met motivatie door naar mensen die hierover gaan (change requests, developers) of moet ik dat via een andere weg aanvragen?

Vriendelijke groet,
    Richard Spooren
  • KolliesPartsKolliesParts Berichten: 135 Banned user ✭
    mei 2018 aangepast
    @rspooren:
    Dit wordt het bekende "van het kastje naar de muur" verhaal.
    Ik heb een soortgelijk probleem wat ik met diverse tickets bij Sendcloud en Lightspeed heb aangegeven. Ik gebruik de Sendcloud app en het volgende is mogelijk in mijn webshop:
    Een klant kan kiezen voor bezorging bij een Postnl punt EN de klant kan een afleveradres invullen. Nu gebeurt het regelmatig dat een klant een Postnl punt selecteert en een afleveradres invult waardoor Sendcloud een foutmelding geeft bij het aanmaken van het verzendlabel. Ik heb geen idee waarom een klant voor beide zou kiezen.

Bij Lightspeed en Sendcloud heb ik aangegeven dat het niet mogelijk moet zijn om na het selecteren van een Postnl punt nog een afleveradres in te kunnen vullen. Deze optie moet uitgeschakeld zijn na het kiezen van een Postnl punt.

Na zeker 15 e-mails en vele telefoongesprekken ben ik er maar mee gestopt.

Waarbij ik nog wil melden dat de telefonische helpdesk van Sendcloud mij het idee gaf dat ze echt wilde helpen maar de telefonische helpdesk van Lightspeed........het klinkt als of deze medewerkers helemaal geen zin hebben om je te helpen.

Ik wens je veel succes!
    Post edited by KolliesParts on
    KolliesParts.nl
    Chopper Parts & Bobber Parts
Log In of Registreer om te reageren.