Shappz reviews komen niet in Lightspeed

JustinnitJustinnit Member Berichten: 8

Hi all,

Sinds 6 dagen komen de reviews niet door die geplaatst worden in Shappz. Mensen krijgen wel een coupon gemailed, maar geen reviews in Lightspeed. Anyone else?

26 reacties

• JustinnitJustinnit Member Berichten: 8

En trouwens ook geen reviews in shappz.

• JF85JF85 Member Berichten: 207 ✭

Hier ook hetzelfde :(

Dat er bugs/storingen zijn is is begrijpelijk, maar laat dan even zien dat er een storing is. Dit is de derde keer in korte tijd met de producten van Shappz ..

Volgens mij doet Shappz weer raar. We krijgen geen reviews door in lightspeed.

Inderdaad, bij ons ook al een maand problemen weer..

• FOOFOO Member Berichten: 869 

Hier idem. Vanmiddag gemeld bij LS, maar was nog niet bij ze bekend. 🤔

John | Fietsonderdelen Outlet
    De meeste Fietsonderdelen voor de laagste Prijzen
  • PaulaPaula Member, Beta tester Berichten: 1,290 

Hier ook!

www.devrolijkeengel.nl
    "voor Hemelse geschenken met een vleugje Mysterie"
  • J_BinsbergenJ_Binsbergen Moderator, Lightspeed Staff Berichten: 149 moderator

Goed dat jullie dit aangeven.

Tot mijn spijt hebben we hier nog geen verdere update over. We hebben deze situatie donderdag aangevuld en opnieuw besproken met ons development team. In de tussentijd merkten we op dat dit probleem bij meerdere klanten speelt en houden we deze voorbeelden/ informatie bij. 

Hierdoor kan ik op dit moment nog niet aangeven wat de oorzaak hiervan is en op welke termijn we verwachten dit op te kunnen lossen. 

Zodra er nieuws is laat ik het via de aangemaakte support tickets direct weten.

3 juni aangepast

Hoi J_Binsbergen,

Bedankt voor de reactie. Kunnen jullie in jullie logs / issue systeem dat er de afgelopen maanden heel veel bugs en storingen waren met de Shappz apps?

Ik snap dat jij hier niet direct voor verantwoordelijk bent en de klantenservice is altijd bijzonder vriendelijk.

Hebben jullie service monitoring of SLA's van deze apps? Het is slecht dat jullie er alleen achter komen dat er een bug is als 5 mensen gaan klagen.

Een live app waarvoor betaald wordt door klanten die al >4 weken niet werkt is ook echt onacceptabel voor een bedrijf met IT als core business.

Het lijkt erop of jullie niet genoeg mankracht hebben om operationele issues op te lossen met in mijn ogen hoge impact voor jullie klanten ( wij lopen direct omzet mis hierdoor ).

Dan moet je op een gegeven moment mensen gaan vergoeden, ongeacht de prijs van een app. Of jullie moeten die apps offline halen als ze niet werken.

Graag ontvang ik een transparante reactie over waarom dit al maanden niet werkt en er steeds bugs zijn. Waarom wordt dit niet opgelost? De Shappz apps werken gewoon helemaal niet nu.

Ik hoor het graag!

Groetjes,

Justin

• JoriJori Member Berichten: 255 ✭

Er zijn geen SLA's. Je hebt dus niets om op terug te vallen en er kan dus ook geen vergoeding worden gevraagd voor het wegvallen van apps.

Erg professioneel is het allemaal niet in ieder geval.

@J_Binsbergen kan je aub een update geven gezien we nu weer een week verder zijn van je laatste reactie?

Laatste review die we binnen hadden gekregen was half mei! Voor sommigen maakt dit misschien niet heel veel uit maar voor ons wel. Het ligt net aan wat je verkoopt. Voor onze klanten met wat wij verkopen zijn recente reviews zeer belangrijk! We merken sinds 3 weken een duidelijke daling in de omzet!

Heeft er toevallig iemand ervaring met de app Helpfulcrowd? Lijkt me een goed alternatief, maar ik twijfel na het lezen van de reviews.

• PaulvBPaulvB Member Berichten: 10

Wij werken momenteel met WebwinkelKeur Product reviews en dit is naar wens.

Op zich niet verkeerd, maar dan worden de productreviews samen met de bedrijfsreview verzonden. Dat laten we liever los van elkaar lopen.

• PaulvBPaulvB Member Berichten: 10

Deze vraag hebben wij momenteel liggen bij WebwinkelKeur. Dit was voorheen ook bij ons, omdat wij bij Shappz (Lightspeed) zaten. Geen idee of zij ooit een delay voor product reviews gaan inschakelen, maar het idee ligt er.

Ik heb wat alternatieven die ik wil testen, maar Shappz blijft nog steeds uitnodigingen versturen. Weet iemand hoe ik dat kan pauzeren? Support heeft me nog niet verder kunnen helpen helaas.

Het is niet de bedoeling de Shappz app te annuleren, omdat ik nog wel gebruik wil blijven maken van Google Product Ratings.

@FOO dat zijn de geplande reviews, die blijven erin staan om verzonden te worden. Je kúnt een workaround proberen, alhoewel die hoogstwaarschijnlijk teveel tijd gaat kosten; in de app staat bij de geplande reviews een stop-tekentje. Als je die aanklikt wordt de geplande review niet verstuurd (totdat je het play tekentje dan weer aanklikt)

Nadeel: na iedere klik word je teruggestuurd naar pagina 1 en moet je opnieuw op zoek naar de review waar je gebleven was. En aangezien het nu hoogseizoen is voor jou zal deze workaround niet ideaal zijn 😆

Maar goed, ik probeer een beetje mee te denken ;)

www.devrolijkeengel.nl
  • KrijneneSolutionsKrijneneSolutions Member Berichten: 65 ✭

Ook hier laatste review ontvangen 21 dagen geleden. Er worden wel dagelijks uitnodigingen verstuurd.

Hoe kan een "bedrijf" als Shappz hiermee weg? Zero communicatie en wel €9.95 p/maand opstrijken? En dat onder de dekmantel van Lightspeed!

Wordt tijd dat we massaal gaan opzeggen.

Ook hun MYabandonedcart heeft veel storingen.

@Paula. Niet helemaal. Het zijn inderdaad geplande reviews en die kan ik stuk voor stuk annuleren. Maar bij iedere nieuwe order wordt er gelijk weer een uitnodiging ingepland.

Er zou toch een optie moeten zijn dit volledig uit te schakelen zou je verwachten......

Oh, verkeerd begrepen! Ik dacht dat het specifiek om geplande review aanvragen ging. Voor zover ik weet is er inderdaad geen mogelijkheid om tussentijds te pauzeren overall. Maar is het niet zo dat als je nu de app stopt en je later op hetzelfde account weer opstart, je gewoon met dezelfde instellingen verder kan? Het is niet zo dat de geplaatste reviews verwijderd worden van je site als je de app stopt toch?

Dat laatste vraag ik me trouwens af.... hoop het niet want anders zijn we allemaal tot einde der dagen afhankelijk van deze app 😄

www.devrolijkeengel.nl

Als ik het nu stop zet, ben ik de product sterren in Shopping kwijt. Dat wil ik niet.

• KrijneneSolutionsKrijneneSolutions Member Berichten: 65 ✭

@FOO ja dat willen wij ook niet. System lock-in door Shapzz 😫

Gisteren de vertraging bij Shappz op 60 dagen gezet en toch maar alle geplande uitnodigingen (rond de 900) handmatig gecancelled. Met CTRL + click kun je er gelukkig heel veel snel achter elkaar cancellen. Maar meer dan 12 tabs tegelijk trok Shappz niet, dus het was wel geduld hebben! 🤣

Daarna Helpfulcrowd ingeschakeld, nadat ik afgelopen dagen al wat hulp van ze had gehad de integratie goed te zetten. Afgelopen nacht zijn er heel veel uitnodigingen gestuurd en inmiddels zijn de eerste 50 reviews alweer binnen. 💪

Nu kijken of het aanmaken van de feed via hen ook lukt en of Google deze accepteert. Dan zou ik Shappz helemaal uit kunnen schakelen.

Top! Toch een beetje kunnen helpen dus 😀

www.devrolijkeengel.nl

Nou, dat cancellen wist ik al wel. Het ging mij er om dat er steeds nieuwe bij bleven komen. Nu ook wel, maar met een vertraging van 2 maand hoop ik in de tussentijd een goede oplossing te vinden. Zo niet...........mag ik weer aan het klikken!

Gisteren werkte de Helpfulcrowd app eindelijk goed, dus ik had geen zin nog langer te wachten op een oplossing vanuit LS. Reviews zijn veel te belangrijk om maar maanden stil te laten liggen.

Log In of Registreer om te reageren.